Printr-un nou proiect de ordin, Ministerul Finantelor Publice (MFP) isi propune sa simplifice regulile pentru conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri.
Astfel, proiectul prevede simplificarea Registrului-inventar, anunta Agerpres, prin mentinerea a trei coloane din cele 10 prevazute de reglementarile actuale, eliminarea obligatiei parafarii celor doua registre contabile obligatorii la structura fiscala teritoriala (pentru similitudine cu operatorii economici persoane juridice), iar nomenclatorul principalelor documente financiar-contabile utilizate de persoanele fizice va cuprinde un numar mai mic de formulare - 10, comparativ cu reglementarea actuala care prevede 15 formulare.
Totodata, potrivit sursei, termenul legal de pastrare a documentelor justificative utilizate de persoanele fizice care utilizeaza contabilitatea in partida simpla va fi redus de la 10 ani la cinci ani, cu unele exceptii.
In continuare, se mentioneaza ca reglementarile privind contabilitatea in partida simpla se aplica de catre persoanele fizice al caror venit net anual este determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, si este obtinut din cedarea folosintei bunurilor, activitati agricole, silvicultura si piscicultura, precum si din activitati independente - activitati economice (PFA, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale), profesii libere (medici, avocati, notari, auditori financiari, consultanti fiscali, experti contabili, arhitecti), drepturi de proprietate intelectuala (daca opteaza pentru determinarea venitului net in sistem real).

Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025