Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cum sa aplicati Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari

Uitati tot ce stiati despre ASOCIATIILE de PROPRIETARI! Asa faceti fata schimbarilor

Uitati tot ce stiati despre ASOCIATIILE de PROPRIETARI! Asa faceti fata schimbarilor
asociatii de proprietariadministrator asociatie proprietariasociatia de proprietari legislatieasociatii de proprietari 2018asociatia de proprietari formulare

Atentie! Asistam la cea mai consistenta modificare a legislatiei privind asociatiile de proprietari! Se schimba tot, iar amenzile ajung la 10.000 de lei!

Mai exact, pe 28 septembrie 2018 intra in vigoare Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari! Schimbarile sunt radicale, iar amenzile foarte dure.

Cititi aici ce aveti de facut >>

Toate informatiile de care aveti nevoie in calitate de administrator au fost reunite in Lucrarea Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Este, fara exagerare, cea mai buna sursa de explicatii, comentarii si solutii legate de:

• folosinta, modificarea si intretinerea locuintei
• normele de conduita in cadrul blocurilor de locuit
• stabilirea cotelor de proprietate comuna asupra imobilului ...detalii aici >>
• modalitatea de infiintare si functionare a asociatiilor de proprietari
• cheltuielile datorate de proprietari ...detalii aici >>
• asociatiile de chiriasi etc.

...click aici pentru detalii suplimentare si pentru formularul de comanda >>

Toate informatiile din lucrare sunt in perfecta concordanta cu prevederile Legii nr. 196/2018!

Aveti deja multe sarcini de indeplinit si ar fi un dezastru sa constati ca nu le-ati realizat corect si ca trebuie sa le luati de la capat!

Pe langa faptul ca trebuie să va asigurati de efectuarea eficienta a lucrarilor de intretinere si reparatii, sau să verificati contractele de inchiriere dintre asociatia de proprietari si persoanele fizice sau juridice care folosesc spatii, trebuie sa fiti atent si la modificarea legislatiei. 

Iata cateva dintre noile prevederi ale Legii nr. 196/2018 care va privesc in mod direct:
 
1) Nu oricine poate fi administrator al unei asociatii de proprietari

Pentru a putea presta aceasta activitate, aveti nevoie de un certificat de calificare profesionala si de un atestat eliberat de primar, plus cazierul judiciar care sa dovedeasca faptul ca nu ati suferit nicio condamnare pentru o infractiune economico-financiara. Atentie, incalcarea acestor prevederi mentionate la art. 64 din Legea nr. 196/2018 se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 la 10.000 de lei!
 
2) Ca administrator, vi se poate solicita sa incheiati o polita de asigurare de raspundere civila profesionala

Inainte de Legea nr. 196 incheierea unei astfel de polite era facultativa. Acum insa, daca asociatia de proprietari va cere acest lucru, sunteti obligat sa o incheiati, in caz contrar riscati o amenda intre 500 si 3.000 de lei! Retineti, o astfel de polita nu este o conditie pentru a va putea desfasura activitatea de administrator, ci doar o posibila cerinta din partea asociatiei. 
 
3) Sunteti obligat sa intocmiti un regulament special

Este vorba despre "regulamentul condominiului", un document care va stabili normele de comportament si buna vecinatate intre proprietari, precum si conditiile de folosire a partilor comune ale cladirii. Regulamentul trebuie afisat la avizier sau inmanat in copie fiecarui proprietar, in cel mult o saptamana de la adoptare. Detalii pe CD-ul Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018.
 
4) Trebuie sa folositi pentru incasari si plati un singur cont

Asociatia de proprietari va avea un singur cont si toate sumele de bani gestionate trebuie sa treaca prin acest cont unic. Dvs., administratorul, nu mai puteti plati furnizorii de servicii sau produse pentru diferite lucrari, fie ele de intretinere sau de reparatii, decat prin intermediul acestui cont. Iar orice suma incasata in numerar trebuie transferata in acest cont in termen de 24 de ore. In caz contrar, amenda este intre 5.000 si 10.000 de lei. 
 
5) Nu schimbati destinatia fondului de reparatii si a fondului de rulment

Fondul de reparatii este destinat repararii si imbunatatirii proprietatii comune, cel de rulment este destinat asigurarii sumelor necesare pentru platile curente. Utilizarea in alte scopuri a banilor colectati in aceste fonduri se sanctioneaza cu amenda intre 4.000 si 9.000 de lei. 
 
Lista integrala a obligatiilor dvs. aduse de Legea nr. 196/2018, insotite de comentarii si explicatii foarte relevante, o gasiti pe CD-ul Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018. ...click aici pentru formularul de comanda al lucrarii >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
asociatii de proprietariadministrator asociatie proprietariasociatia de proprietari legislatieasociatii de proprietari 2018asociatia de proprietari formulare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 20 Septembrie 2018


Votati articolul "Uitati tot ce stiati despre ASOCIATIILE de PROPRIETARI! Asa faceti fata schimbarilor":
Rating:

Nota: 3.38 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce inseamna ca nu exist? func?ie similar? n plat? ? + calcul salariu ?

Intrebare: Buna ziua !

Rog mult de tot sa ma lamuriti
- ce inseamna ca nu exist? func?ie similar? n plat? ?
cf. Legii nr.153 /2017

Colegii au interpretari diferite ....

Inseamna ca in Organigrama si in Statul de functii ale institutiei in care lucrez
sa nu existe deloc acea functie ?
sau
acea functie poate sa fie si vacanta ?

In cazul in care pana la data de 01.07.2017 - a existat acel post,
iar in perioada 01.07.2017 - 01.11.2017
postul a fost ocupat prin interimat,
iar la data de 01.11.2017
a devenit un post vacant,
iar de la data de 01.11.2017
postul a fost ocupat prin concurs,
atunci, salariul celui care urmeaza a se angaja
se acorda ca salariul cel avut de angajatul precedent ?
sau
trebuia sa se aplice coeficientul de functie la salariul minim de 1450 lei ?

Raspuns: Va multumesc foarte frumos pentru raspuns !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Septembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI