email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cumul indemnizatii de administrator si contributii sociale. Ce platim in cazul unui al doilea contract de management?

cumul indemnizatiiadministratorcontributiisumepfacontract managementlegea 31/1990

In cazul urmator, vom vedea in ce masura o persoana fizica neautorizata care are un contract de management la o societate comerciala mai poate incheia un al doilea contract de management la o alta societate. In caz afirmativ, stabilim daca pentru cel de-al doilea contract se achita aceleasi contributii ca in cazul primului contract, si anume: impozit 16%; CASS angajator 5,2%; CASS angajat 5,5; C.M. 0,85%; CAS angajat 10,5%; CAS angajator 15,8%, fara somaj angajat si angajator si fara fond accidente si fond garantare.

Nu exista o prevedere legala care sa stabileasca cu caracter general interdictii privin cumulul unor contracte de management. Astfel, pentru un raspuns concret este necesar sa precizati ce raporturi aveti cu societatea respectiva cum ar fi de administrator, director, prestare de servicii, etc.

Din enumerarea contributiilor sociale datorate intuiesc ca persoana fizica neautorizata este administrator al respectivei societati intrucat aceste contributii sociale se datoreaza pentru indemnizatia de administrator. Aceste contributii se datoreaza pentru indemnizatia de administrator indiferent de numarul de indemnizatii de administrator de care beneficiaza persoana in cauza.
Incompatibilitatile pentru functia de administrator sunt prevazute de Legea 31/1990 in functie de tipul societatii: societate pe actiuni, societate cu raspundere limitata, etc.

De exemplu, in cazul societatii cu raspundere limitata art. 197 alin. (2) din Legea 31/1990 stabileste ca, administratorii nu pot primi, fara autorizarea adunarii asociatilor, mandatul de administrator in alte societati concurente sau avand acelasi obiect de activitate, nici sa faca acelasi fel de comert ori altul concurent pe cont propriu sau pe contul altei persoane fizice sau juridice, sub sanctiunea revocarii si raspunderii pentru daune.

In concluzie, pentru remuneratia administratorului indiferent daca acesta realizeaza sau nu si alte venituri din indemnizatie de administrator sau alte venituri, se datoreaza:
- contributia individuala la sistemul asigurarilor sociale de stat si contributia angajatorului la sistemul asigurarilor sociale de stat;
- contributiile de asigurari sociale de sanatate (salariat si angajator) datorate bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate;
- contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate datorata de angajator bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate (FNUASS).

In temeiul art. 55 alin. (2) lit. j) din Codul fiscal, regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplica si indemnizatiei cuvenite administratorului potrivit actului constitutiv sau stabilite de adunarea generala a actionarilor.

Indemnizatia administratorului este impozabila in mod similar veniturilor de natura salariala, iar societatea comerciala, platitoare a indemnizatiei, are obligatia retinerii si platii impozitului pe salarii in cota de 16%, aplicabila asupra bazei de calcul determinate in conformitate cu prevederile art. 57 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal.

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro Rodica Mantescu, consilier juridic

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cumul indemnizatiiadministratorcontributiisumepfacontract managementlegea 31/1990


Data aparitiei: 30 Martie 2015

Votati articolul "Cumul indemnizatii de administrator si contributii sociale. Ce platim in cazul unui al doilea contract de management?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X