email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Un rezumat al modificarilor aduse OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

case de marcatOUG 28/1999modificariamenzidiferentaaparatul de marcat electronic fiscal

Asa cum stiti deja, pe site-ul Ministerului Finatelor Publice a fost publicat un Proiect de Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999.

Conform proiectului, operatorii economici ar avea obligatia justificarii bacsisului prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale si evidentierii acestuia pe un bon fiscal distinct. Prin bacsis se intelege orice suma de bani oferita in mod voluntar de client, in plus fata de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de catre operatorii economici care utilizeaza  aparatele de marcat electronice fiscale  precum si restul dat de vanzator clientului si nepreluat de acesta in mod voluntar. Bacsisul nu poate fi asimilat unei livrari de bunuri sau unei prestari de servicii.

Operatorii economici utilizatori vor stabili printr-un regulament de ordine interioara daca veniturile provenite din incasarea bacsisului raman la dispozitia lor, sau constituie o sursa de alte venituri care se distribuie salariatilor.Regulamentul se pastreaza la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal in vederea prezentarii acestuia organelor de control.

Se interzice operatorilor economici sa conditioneze, sub orice forma, livrarea de bunuri sau prestarea de servicii de acordarea bacsisului.

Sumele provenite din incasarea bacsisului se inregistreaza in contabilitate la alte venituri, iar sumele distribuite salariatilor se inregistreaza pe seama cheltuielilor, potrivit reglementarilor contabile aplicabile.

Proiectul prevede introducerea obligativitatii de a inregistra banii personali detinuti de angajati. Astfel, la ora inceperii programului de lucru, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale ar fi obligati sa asigure inregistrarea banilor personali detinuti de angajatii operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani personali, special intocmit in acest sens. Orice suma de bani inregistrata in plus fata de suma inregistrata la ora inceperii programului de lucru, nu reprezinta suma justificata prin registrul de bani personali. Nerespectarea acestor obligatii de catre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale se va sanctiona cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei.

La solicitarea organelor de control, atunci cand se afla in incinta unitatii de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor in care isi desfasoara activitatea si in timpul programului de lucru, angajatii operatorului economic sunt obligati sa prezinte sumele de bani aflate asupra lor. Nerespectarea acestei obligatii se sanctioneaza cu amenda de la 800 lei la 1.500 lei, care se aplica persoanelor fizice.

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale au obligatia sa intocmeasca documente justificative pentru sumele introduse in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, altele decat cele pentru care au emis bonuri fiscale sau cele inscrise in registrul special, dupa caz, precum si pentru sumele extrase din unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor altele decat cele utilizate pentru a acorda rest clientului. Unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor reprezinta suprafata destinata accesului consumatorilor pentru achizitionarea produsului/serviciului, expunerii produselor oferite, platii acestora si circulatiei personalului angajat pentru derularea activitatii. Conform proiectului neindeplinirea acestei obligatii se sanctioneaza:

i) cu avertisment in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este de pana la 100 lei inclusiv, dar nu mai mult de 1% inclusiv, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;

ii) cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este de pana la 100 lei inclusiv, dar mai mare de 1% din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;

iii) cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este cuprinsa intre 100 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mica de 1% inclusiv, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;

iv) cu amenda de la 15.000 lei la 20.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este cuprinsa intre 100 lei si 1.000 lei inclusiv, dar mai mare de 1 % din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;

v)cu amenda de la 20.000 lei la 25.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este mai mare de 1.000 lei dar mai mica de 1 % inclusiv, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului;

vi) cu amenda de la 25.000 lei la 30.000 lei, in situatia in care diferenta constatata intre sumele inscrise in documentele justificative emise de/pentru operatorul economic pentru operatiunile desfasurate la unitatea devanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor si sumele de bani efectiv existente in orice loc din incinta/incintele in care se desfasoara activitatea, inclusiv sumele aflate asupra personalului si cele incasate prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, este mai mare de 1.000 lei si mai mare de 1%, din valoarea totala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, inregistrata de aparatul de marcat electronic fiscal si/sau in registrul special la data si ora efectuarii controlului.

 

Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatOUG 28/1999modificariamenzidiferentaaparatul de marcat electronic fiscal


Data aparitiei: 07 Mai 2015
Ultima actualizare: 13 Mai 2015

Votati articolul "Un rezumat al modificarilor aduse OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X