email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prejudiciu de peste 96 milioane de lei produs de o retea de 90 de firme

prejudiciuretea firmeinvestigareantifrauda fiscala

Directia Generala Antifrauda Fiscala (DGAF) a identificat o retea de peste 90 firme, care a cauzat bugetului de stat un prejudiciu de peste 21,42 milioane euro (96.420.796 lei) prin sustragerea de la plata catre bugetul de stat a TVA si impozitului pe profit. Grupul de firme actiona ca intermediar intre producatorii de cereale, traderii din portul Constanta si procesatorii de pe piata interna. in noiembrie 2015 DGAF a sesizat procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, care, in data de 24.02.2016, au efectuat 39 de perchezitii domiciliare si la sediile unor societati comerciale de pe raza judetelor Galati, Braila, Vrancea si a municipiului Bucuresti.

Pentru sustragerea de la plata obligatiilor fiscale datorate in urma comertului cu cereale, reprezentantii firmelor investigate au organizat un circuit complex in care 80 de firme justificau cantitatile de cereale detinute prin inregistrarea in contabilitate a facturilor fictive provenite de la alte 12 firme furnizoare, tip fantoma, fiind evidentiate cheltuieli nereale in scopul diminuarii bazei impozabile si obligatiilor fiscale datorate bugetului de stat. Au fost inregistrate achizitii si livrari fictive de cereale si oleaginoase (grau, porumb, orzoaica, soia, seminte de floarea soarelui etc), ingrasaminte si materiale de constructii (otel beton, ciment alb, var etc), necesare crearii unei proveniente aparent licite. Contravaloarea operatiunilor fictive era virata in conturile firmelor fantoma, iar sumele erau apoi retrase in numerar de la ATM in aceeasi zi - in total, in perioada ianuarie 2011-aprilie 2015, au fost retrasi peste 78,58 milioane euro (353.618.262 lei) in numerar.

Demersurile de cooperare interinstitutionala intre Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism si Directia Generala Antifrauda Fiscala au fost derulate cu respectarea competentelor materiale specifice fiecareia dintre cele doua structuri, in conditiile stabilite prin documentele de cooperare incheiate in acest sens.

Sursa: antifrauda.ro


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
prejudiciuretea firmeinvestigareantifrauda fiscala


Data aparitiei: 26 Februarie 2016

Votati articolul "Prejudiciu de peste 96 milioane de lei produs de o retea de 90 de firme":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X