Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Plafon TVA si impozit pe venit datorat. Cum tratam fiscal veniturile obtinute?

impozit pe venitplafon tvacodul fiscalreprezentant fiscalplafonul anual de scutire

In analiza urmatoare, avem cazul unei societati cu sediul in Bucuresti al carui cod de TVA a fost anulat, dar care are si cod de TVA in Marea Britanie (are reprezentant fiscal acolo) si care realizeaza venituri exclusiv din vanzarea de bunuri pe teritoriul din Marea Britanie, precum si pe teritoriul Romaniei/

Stabilim astfel daca vanzarile pe codul VAT din Marea Britanie se includ in plafonul de 220.000 lei al cifrei de afaceri care ar incadra societatea la platitoare de TVA in Romania si daca trebuie sa plateasca TVA in Marea Britanie si impozit pe venit, precum si daca veniturile realizate in Marea Britanie se impoziteaza si in Romania.

 

In cifra de afaceri de 220.000 lei nu se include si valoarea vanzarilor efectuate pe teritoriul Marii Britanii, ci doar valoarea operatiunilor taxabile constand in livrari de bunuri si a prestari de servicii care au locul livrarii/prestarii in Romania,  in cursul unui an calendaristic. In plafonul anual de scutire de 220.000 lei se include si valoarea avansurilor incasate sau doar facturate pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii taxabile.

Practic, plafonul de 220.000 lei se determina prin insumarea valorii urmatoarelor tipuri de operatiuni realizate pe teritoriul Romaniei:

- taxabile;
- scutite cu drept de deducere (exporturi si livrari intracomunitare de bunuri);
- neimpozabile (livrari de bunuri si prestari de servicii pentru care locul nu se considera a fi in Romania);
- scutite fara drept de deducere, daca acestea nu sunt accesorii activitatii principale.
 
Plafonul de 220.000 lei este reglementat in Codul fiscal prin art. 310 "Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici" alin. (2).
 


In acest context, trebuie retinut faptul ca o societate comerciala al carui cod de TVA a fost anulat din oficiu de catre organul fiscal competent nu beneficiaza de regimul special de scutire. Aceasta interdictie este reglementata, in mod expres, prin art. 316 "Inregistrarea persoanelor impozabile in scopuri de TVA” alin. (14) din Codul fiscal "Persoanele impozabile aflate in situatiile prevazute la alin. (12) nu pot aplica prevederile referitoare la plafonul de scutire pentru mici intreprinderi prevazut la art. 310 pana la data inregistrarii in scopuri de TVA, fiind obligate sa aplice prevederile art. 11 alin. (6) si (8). ” Pentru toate livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in perioada in care figureaza cu codul de TVA anulat din oficiu, societatea respectiva este obligata sa colecteze TVA, dar fara a avea dreptul de deducere a sumei TVA aferente achizitiilor de bunuri si servicii, chiar daca acestea sunt destinate realizarii de operatiuni taxabile.  

Obligatia colectarii TVA, fara exercitarea dreptului de deducere reprezinta o consecinta fiscala negativa a anularii codului de inregistrare in scopuri de TVA, reglementata prin art. 11  "Prevederi speciale pentru aplicarea Codului fiscal" alin. (8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal aplicabila din 2016 "(8) Persoanele impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. b) - e) si lit. h), nu beneficiaza, in perioada respectiva, de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor efectuate, dar sunt supuse obligatiei de plata a TVA colectate, in conformitate cu prevederile titlului VII, aferenta operatiunilor taxabile desfasurate in perioada respectiva.  
 
De asemenea, consecinte fiscale negative suporta si cumparatorii bunurilor/beneficiarii serviciilor deoarece nu isi pot exercita dreptul de deducere a sumei TVA colectate de catre furnizorul/prestatorul al carui cod de TVA este anulat din oficiu, aspect reglementat   prin acelasi art. 11 alin. (9)

"(9) Beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, carora li s-a anulat inregistrarea in scopuri de TVA conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. b) - e) si lit. h) si au fost inscrisi in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA conform art. 316 a fost anulata, nu beneficiaza de dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective, cu exceptia achizitiilor de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014."
 
Suma TVA colectata pentru toate operatiunile realizate in aceasta perioada se raporteaza prin formularul cod (311) "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata, datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e) sau g) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
"reglementat prin O.M.F.P. nr.  2224 din 22 august 2013 pentru aprobarea modelului si continutului formularului, care nu a fost abrogat pana la aceasta data in vederea corectarii articolelor conform prevederilor cuprinse in noul cod fiscal reglementat prin legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal
aplicabila din 2016.  
 
In ceea ce priveste impozitul pe veniturile realizate,  in situatia in care societatea din Romania nu are un sediu permanent pe teritoriul Marii Britanii astfel incat sa fie obligata sa plateasca impozit pe profit autoritatii fiscale din Marea Britanie,  societatea din Romania nu trebuie sa plateasca impozit pe venit in acest stat, pentru veniturile realizate din operatiuni taxabile realizate pe teritoriul Marii Britanii.

Daca nu are un sediu permanent in Marea Britanie, valoarea veniturilor realizate pe teritoriul Marii Britanii se cumuleaza cu veniturile realizate in Romania si se supun, fie impozitului pe venituri microintreprindere, fie intra in baza de calcul a rezultatului fiscal (profit sau pierdere).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras -  Consultant fiscal

 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozit pe venitplafon tvacodul fiscalreprezentant fiscalplafonul anual de scutire

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 11 Noiembrie 2016


Votati articolul "Plafon TVA si impozit pe venit datorat. Cum tratam fiscal veniturile obtinute?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 11 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Propunere pentru reorganizarea Fiscului: se desfiinteaza 2000 de posturi de executie si vor fi infiintate doua directii

    • Reorganizarea ANAF este unul dintre proiectele asupra carora Finantele Publice s-au concentrat intens in ultima perioada. Pe site-ul MFP a fost publicat, in dezbatere publica, un document pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.   Tot in aceasta luna a fost publicata in Monitorul Oficial ...» citeste mai departe aici

  • Reminder ANAF: 2 martie este data limita pentru depunerea declaratiei de inactivitate

    • AJFP (Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman) informeaza contribuabilii ca pana la data de 2 martie 2020 trebuie depuse declaratiile de inactivitate pentru anul 2019.   Declaratia de inactivitate S1046 se depune de catre persoanele juridice care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la finalul anului 2019.  In conformitate cu prevederile OMFP nr. 3781/ 23.12.2019, publicat in Monitorul Oficial nr. 5/7.01.2020, ...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni triunghiulare in anul 2020. Modul de inregistrare si declarare

    • Analizam situatia unei societati care  are operatiuni triunghiulare, respectiv: marfa se achizitioneaza din Germania (inregistrata in scopuri de TVA) si este transportata in Ungaria (inregistratata in scopuri de TVA). Germania factureaza catre clientul din Romania (inregistrat in scopuri de TVA) care revinde catre firma din Ungaria. Transportul este comandat si achitat de catre firma din Romania.   Pana la finalul anului 2019, firma din Romania era ...» citeste mai departe aici

  • Ridicarea imediata a popririlor bancare, oprita la sugestia lui Teodorovici

    • Comisia de buget-finante din Senat a eliminat prevederile din OG 5/2020 (ce modifica Codul de Procedura Fiscala) propuse de Guvernul Orban. Mai exact, este vorba despre modificarile privind regimul popririlor si noile termene stabilite pentru restructurarea de catre companiilor a datoriilor la bugetul de stat.   Prevederea prin care ANAF avea obligatia de a ridica imediat, in cel mult o ora, popririle pe conturile bancare ale debitorilor a fost eliminata...» citeste mai departe aici

  • ANAF modifica formularul 120. Ce trebuie sa stie platitorii de accize

    • ANAF a elaborat un proiect de ordin pentru modificarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele. Documentul se afla in dezbatere publica pe site-ul institutiei si propune modificarea formularului 120, aducand noutati pentru platitorii de accize.   Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.114/2018 au fost m...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la monografiile contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Noutati in Codul Fiscal 2020 - 11 Monografii Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X