email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Casare mijloace fixe si obiecte de inventar. Cum procedam pentru valorificarea deseurilor si ce declaratii se depun?

obiecte de inventarcasare mijloace fixedeseuriinregistrari contabileinventariere

In analiza urmatoare, va propunem situatia in care, in urma inventarierii, a rezultat o serie de obiecte de inventar si mijloace fixe defecte si deteriorate care s-au casat si s-au predat la o firma colectoare de deseuri. Factura s-a intocmit cu taxare inversa, ambele firme fiind platitoare de TVA. Suma incasata a fost diminuata cu 3% reprezentand fondul de mediu.

Vom vedea daca Declaratia 205 se completeaza de catre firma colectoare de deseuri sau de catre vanzator si daca pentru obiectele de inventar si mijloacele fixe scoase din evidenta mai trebuie efectuata ajustarea TVA daca sunt predate unei societati colectoare de deseuri. De asemenea, stabilim daca este suficient avizul de predare pentru justificare, cu mentiunea ca mijloacele fixe sunt amortizate integral.


Casarea activelor corporale fixe care sunt bunuri de capital in conformitate cu prevederile art. 305 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal nu implica efectuarea de ajustari ale taxei deduse. Prin casare, in sensul TVA, se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia, indiferent daca partile componente rezultate sunt sau nu sunt valorificate.
Astfel, societatea nu are obligatia de a ajusta taxa dedusa pentru bunurile de capital scoase din functiune si predate catre unitatile de colectare a deseurilor.
 
Pentru scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta  si a mijloacelor fixe se va intocmi formularul Proces-Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (Cod 14-2-3/aA), al carui model se regaseste in Anexa la OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar contabile.
 
Etapele privind scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe si valorificarea dseurilor, sunt urmatoarele:
- scoaterea din contabilitate a mijloacelor fixe (amortizate integral):


281x = 213x  - cu valoarea de inregistrare in contabilitate;
 
-scoaterea din evidenta a obiectelor de inventar:
credit cont extracontabil 8035” "Stocuri de natura obiectelor de inventar date in folosinta"
 
- obtinerea deseurilor :
346 = 711 cantitatea * pretul de piata al deseurilor (poate fi egal cu cel de vinzare);
 
- vinzarea deseurilor catre firma colectoare, in regim de taxare inversa (pe factura emisa de dvs nu veti evidentia TVA, insa la rubrica TVA veti face mentiunea "Taxare inversa conform art. 331 alin. (2) litera a) din Codul fiscal):

4111 = 703  cu valoarea bruta de vinzare a deseurilor.
 
- inregistrarea fondului de mediu de 3%, evidentiat pe factura emisa de dvs, retinut la sursa, dar platit la stat si declarat de catre firma colectoare:
635/fond mediu = 4111
 
Astfel, rezulta sold la contul 4111 exact suma de incasat de la societatea colectoare (valoarea deseului minus fondul de mediu).

- descarcarea din gestiune a deseurilor:
711 = 346 cantitatea vinduta * pretul de inregistrare
 
Nu se declara operatinunile in Declaratia 205, in cazul dat. Firma colectoare de deseuri raporteaza operatiunea la fondul pentru mediu.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
obiecte de inventarcasare mijloace fixedeseuriinregistrari contabileinventariere


Data aparitiei: 10 Ianuarie 2017

Votati articolul "Casare mijloace fixe si obiecte de inventar. Cum procedam pentru valorificarea deseurilor si ce declaratii se depun?":
Rating:

Nota: 3.05 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X