email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Casarea mijloacelor fixe: inregistrari contabile si alte sfaturi de la expert

Casarea mijloacelor fixe: inregistrari contabile si alte sfaturi de la expert
mijloace fixeinregistrari contabilecapital

Ai nelamuriri referitoare la casarea mijloacelor fixe? Afla in continuare daca este corecta procedura contabila de scoatere din stoc a mijloacelor fixe prin casare si concomitent inregistrarea acestora in stocuri de marfa. 

Specialistul nostru prezinta inregistratile contabile corecte pentru casarea mijloacelor fixe, dar si alte sfaturi utile. 

Rezolva rapid, usor si perfect legal orice problema legata de gestionarea mijloacelor fixe!Iti oferim acum cel mai NOU instrument pentru lucrul perfect legal cu mijloacele fixe, lucrarea: Manualul mijloacelor fixe

Casarea mijloacelor fixe: raspunsul specialistului 

Casarea mijloacelor fixe (utilaje) se inregistreaza:
2813 = 2131
6583 = 2131

Potrivit art. 25 alin (4) lit. c) punctul 3 din Codul fiscal, cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII sunt deductibile pentru cazul in care stocurile/mijloacele fixe amortizabile au fost degradate calitativ si se face dovada distrugerii.
 
Cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, potrivit punctului 29 alin. (1) din Normele metodologice ale Codului fiscal. Prin casarea unui mijloc fix se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului.
 
Potrivit art.305 alin.(4) lit. d) punctul 4 din Codul fiscal, ajustarea taxei deductibile se efectueaza in situatia in care bunul de capital isi inceteaza existenta,cu exceptia cazului in care bunul de capital este casat.


 
Casarea activelor corporale fixe care sunt bunuri de capital in conformitate cu prevederile art. 305 alin.(1) lit. a) din Codul fiscal nu implica efectuarea de ajustari ale taxei deduse.Prin casare, in sensul TVA, se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia, indiferent daca partile componente rezultate sunt sau nu sunt valorificate, conform punctului 79 alin. (17) din Norme.
 
In cazul casarii valoarea ramasa neamortizata este o cheltuiala deductibila si nu aveti obligatia ajustarii taxei deduse la achizitie.
 
In urma casarii mijloacelor fixe, rezulta deseuri.
 
Procesul-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe (Cod 14-2-3/aA) serveste ca:
-document de constatare a indeplinirii conditiilor necesare scoaterii din functiune a
mijloacelor fixe, potrivit dispozitiilor legale;
- document de consemnare a scoaterii efective din functiune a mijloacelor fixe;
- document de predare la magazie a ansamblelor, subansamblelor, pieselor
componente si materialelor rezultate din scoaterea efectiva din functiune a mijloacelor fixe.
 
Bunurile exista inca in societate,chiar daca nu mai sunt mijloace fixe.
 
Cu ajutorul contului 346 "Produse reziduale" se tine evidenta existentei si miscarii stocurilor de produse reziduale (rebuturi, materiale recuperabile sau deseuri). In debitul contului 346 "Produse reziduale" se inregistreaza valoarea la pret de inregistrare a produselor reziduale intrate in gestiune din productie proprie (711):
346 = 711 valoarea deseurilor
 
Predarea deseurilor catre REMAT se supune taxelor de mediu.Taxa de mediu (contributie de 2% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor metalice feroase si neferoase, obtinute de catre generatorul deseurilor, persoana fizica sau juridica) se retine prin stopaj la sursa de catre operatorii economici care desfasoara activitati de colectare si/sau valorificare a deseurilor, care au obligatia sa le vireze la Fondul pentru mediu.
 
Pe factura emisa pentru deseuri societatea dumneavoastra nu va inscrie taxa colectata aferenta. Beneficiarii vor determina taxa aferenta, care se va evidentia in decontul de TVA,atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila.
 
Vanzarea deseurilor catre unitatea colectoare/valorificatoare, prin emiterea unei facturi fara tva (pentru vanzarea deseurilor se aplica taxare inversa, conform art.331 din Codul fiscal), cu evidentierea distincta in factura a cotei de 3% reprezentand fondul de mediu:
461/4111 = 703
 
si
711 = 346
 
Incasarea facturii, mai putin a cotei din veniturile realizate de unitatea detinatoare reprezentand suma necesara constituirii fondului pentru mediu, potrivit legii. Diferenta dintre valoarea totala a facturii si cota retinuta prin stopaj la sursa de catre unitatea colectoare/valorificatoare se inregistreaza la cheltuieli, utilizand formula contabila:
% 5121,635= 461/4111


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil. 

 

de Redactia Contabilul

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mijloace fixeinregistrari contabilecapital

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 28 Septembrie 2021


Votati articolul "Casarea mijloacelor fixe: inregistrari contabile si alte sfaturi de la expert":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabilitata constructie bloc in antrepriza

Intrebare: Pe teren proprietate personala se construieste un bloc de apartamente in antrepriza dar pe numele unei societati infiintate .Materialele sunt achizirionate de societatea care va fi proprietarul blocului si al terenului si sunt predate constructorului esalonat.Sa imi spuneti daca am inregistrat corect asa. Materialele achizitionate le-am inregistrat in cont din clasa 300, am intocmit nir si acum unde sa le inregistrez pentru transfer la constructor si sa ma scad eu din gestiune. Acesta esalonat imi emite factura pentru plata.Pana acum a emis doar o factura de avans.Societatea care este proprietara blocului are doi salariati. Acestia sunt platiti tot pe investitii ,unde se vor inregistra cheltuielile de salarii?Vor merge pe grupa sase sau in contul 231?Va rog solicit ajutor pentru o monografie completa fata de cele solicitate si va multumesc.

Raspuns: Inregistrarea constructiei se face conform proiectului de constructie pe etape conform situatiei de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Septembrie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 4 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X