email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cesiunea creantelor fiscale. Analiza zilei

Cesiunea creantelor fiscale. Analiza zilei
oanaf 335/2017cesionarulCesiunea creantelor fiscaledecizia de rambursare

Potrivit Codului de procedura fiscala, creantele fiscale privind drepturi de rambursare sau de restituire ale contribuabilului/platitorului pot fi cesionate insa numai dupa stabilirea lor prin decizie de restituire. 

Cesiunea produce efecte fata de organul fiscal competent numai de la data la care aceasta i-a fost notificata.  Prin OANAF 3357/2017 publicat in Monitorul Oficial nr. 931 din 27.11.2017  a fost aprobata Procedura privind cesiunea dreptului de restituire/rambursare a creantelor fiscale precum si Formularul "Notificare privind cesionarea dreptului de restituire/rambursare". Formularul se depune de catre cesionar la organul fiscal central competent in administrarea cedentului, insotita de o copie, conform cu originalul, a contractului de cesiune, la registratura organului sau prin posta, cu scrisoare recomandata, cu confirmare de primire. 

Dupa notificare, organul fiscal central competent in administrarea cedentului devine debitorul cesionarului, cedentul nemaiavand un drept de creanta asupra bugetului pentru sumele inscrise in decizia de restituire/decizia de rambursare si care au facut obiectul cesiunii. 

Restituirea creantelor fiscale ale cedentului se realizeaza numai dupa compensarea eventualelor obligatii fiscale restante inregistrate de acesta, astfel ca obiect al cesiunii pot reprezenta numai sumele efectiv de restituit contribuabilului cedent. 
Pentru compensarile efectuate, daca este cazul, data stingerii prin compensare a obligatiilor fiscale restante ale cesionarului este data notificarii cesiunii, daca notificarea cesiunii a fost efectuata dupa data emiterii Deciziei de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobanzilor in cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget, dupa caz.


In situatia in care cesiunea a fost notificata inaintea emiterii Deciziei de restituire a sumelor de la buget sau de acordare a dobanzilor in cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget, data stingerii prin compensare a obligatiilor fiscale restante inregistrate de cesionar este data comunicarii deciziei de rambursare/restituire. 

In situatia in care cesionarul nu inregistreaza obligatii fiscale restante, organul fiscal central competent in administrarea cedentului procedeaza la efectuarea cesiunii, prin restituirea catre cesionar a sumei aprobate, in contul indicat de acesta in notificarea depusa. 


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2023

ATENTIE la Inregistrarile contabile si Noutatile din Cartea Verde


IMPORTANT!
In aceasta editie a Cartii Verzi a Contabilitatii au fost introduse teme foarte actuale:

->  Trecerea de la microintreprindere la platitor de impozit pe profit
->  Sponsorizarea si donatia
->  Dividende si situtatii financiare interimare   
->  Dividende interimare in cazul asociatilor persoane juridice
->  Sume datorate catre Fondul de mediu

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
oanaf 335/2017cesionarulCesiunea creantelor fiscaledecizia de rambursare


Data aparitiei: 04 Decembrie 2017

Votati articolul "Cesiunea creantelor fiscale. Analiza zilei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Regimul fiscal-contabil al microintreprinderilor. Ghid pentru 2023

    • Afacerea dvs. este incadrata ca microintreprindere? Atunci cu siguranta vi se pare o mare provocare sa cunoasteti in detaliu cadrul legislativ, avand in vedere ca multe prevederi sunt greu de interpretat si ca au aparut recent o multime de noutati fiscale.  ...» citeste mai departe aici

  • Ce planuri de dezvoltare exista pentru SPV. Raspunsul ANAF pentru CCF

    • CCF (Camera Consultantilor Fiscali) a trimis recent catre ANAF mai multe propuneri pentru imbunatatirea SPV-ului. Reprezentantii institutiei au scos in evidenta faptul ca, in prezent, nu pot fi acordate drepturi diferentiate diferitelor persoane care acceseaza un cont de SPV al unei societati (spre exemplu, administratorii, angajatii unei societati).  “In acest sens, in masura in care contul de SPV este asociat administratorului, ca persoana imputerni...» citeste mai departe aici

  • 30 mai 2023 este termenul limita pentru depunerea Formularului 394

    • Marti, 30 mai 2023, este un termen limita important pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania care realizeaza anumite tipuri de achizitii. Mai exact, este  data pana la care mai pot depune Formularul 394.  Formularul 394 reprezinta ”Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si...» citeste mai departe aici

  • Persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019, o noua obligatie pentru firme?

    • Prezentam in continuare daca o firma are obligatia de a desemna o persoana responsabila in aplicarea Legii 129/2019 privind spalarea banilor sau nu. Mai exact, este necesara, potrivit legislatiei in vigoare, desemnarea unui angajat in relatia cu Oficiul de spalarea banilor, astfel incat sa intocmeasca politici, proceduri de raportare chiar daca nu sunt tranzactiile cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a ...» citeste mai departe aici

  • Bilantul contabil: Cum se calculeaza numarul de salariati?

    • Ne propunem ca, prin prezentul articol, sa prezentam cum se calculeaza si care este numarul mediu de salariati care se trece in bilant la o societate care pe parcursul anului 2022 are urmatoarea structura de personal: - 5 persoane angajate cu 8 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 1 ora/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 2 ore/zi tot anul 2022; - 1 persoana angajata cu 4 ore/zi de la data de 11.04.2022; - 1 persoana cu contra...» citeste mai departe aici

  • Venituri din mai multe surse. Ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023

    • Vom afla, in cele ce urmeaza, ce taxe are de platit o persoana fizica in 2023 (care este si salariat), in situatia in care obtine urmatoarele venituri: - chirii peste 100.000 lei; - PFA norma de venit, norma 31.600 lei; - terenuri agricole: cereale 30 h * norma de venit 257 lei = 7.710 lei. Asadar, in cazul in care veniturile au fost realizate in anul 2022: Referitor la CAS, potrivit art. 137 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 22...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X