Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Legea preventiei: nu toate faptele contraventionale vor beneficia de instituirea masurilor de remediere

Legea preventiei: nu toate faptele contraventionale vor beneficia de instituirea masurilor de remediere
legea preventieiguverncontribuabilicontraventii

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 1037 din 28 decembrie 2017, a fost publicata Legea prevenirii nr. 270/2017. Obiectul de reglementare al Legii nr. 270/2017 este instituirea unui mecanism care sa asigure prevenirea savarsirii de contraventii.

Din textul acestei legi se intelege faptul ca organul de control are obligatii de informare si indrumare. In prezent, legea nu ofera prea multe detalii legate de contraventiile pentru care urmeaza a se aplica mecanismul de preventie, aceasta informatie urmand a fi stabilit prin hotarare de Guvern. In concluzie, reiese ca nu toate faptele contraventionale vor beneficia de instituirea masurilor de remediere.
 
Informarea si indrumarea sunt obligatiile controlului instituite prin Legea nr. 270/2017. Obligatii pe care Legea nr. 270/2017 le pune in sarcina controlorului dupa cum urmeaza:

a) Sarcini de informare privind domeniul contraventional (Autoritatile/institutiile publice cu atributii de control, constatare si sanctionare a contraventiilor) – in termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a legii, sa elaboreze si sa difuzeze materiale documentare si ghiduri si sa aloce pe pagina de internet sectiuni special dedicate informarii publice privind:

- legislatia in vigoare referitoare la constatarea si sanctionarea contraventiilor;
- drepturile si obligatiile acestor autoritati/institutii publice in desfasurarea activitatilor de constatare a contraventiilor si aplicare a sanctiunilor contraventionale, precum si drepturile si obligatiile persoanelor care sunt supuse acestor activitati;
- indicarea, distinct, a faptelor contraventionale pentru care autoritatea/institutia publica are competente de constatare si aplicare a sanctiunilor contraventionale, precum si a sanctiunilor si/sau a altor masuri aplicabile.

b) Sarcini de indrumare privind corecta aplicare a legii (Autoritatile/Institutiile publice cu atributii de control) – au obligatia sa indrume persoanele interesate in vederea unei aplicari corecte si unitare a prevederilor legale, conform site-ului

legestart.ro.
- sa elaboreze proceduri de indrumare si control care sa fie utilizate de catre toate persoanele competente sa efectueze activitatea de control;
- sa afiseze pe site-urile proprii spetele cu frecventa ridicata si solutiile de indrumare emise in aceste cazuri, precum si procedurile de indrumare si control;
- ca in fiecare activitate de control sa exercite activ rolul de indrumare al persoanelor controlate, oferind, conform procedurilor, indicatiile si orientarile necesare pentru evitarea pe viitor a incalcarii prevederilor legale. Despre indeplinirea acestei obligatii se va face mentiune expresa in procesul-verbal de control, aratandu-se indicatiile si orientarile oferite.

c) Un portal dedicat informarii contribuabilului – Autoritatea administratiei publice centrale cu atributii de coordonare la nivel national a domeniului mediul de afaceri are obligatia ca, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a legii, de a dezvolta si opera un portal dedicat oferirii in mod centralizat de servicii online si resurse privind domeniul contraventional.
 
Contraventiile care intra sub aplicarea Legii nr. 270/2017 vor fi nominalizate prin hotarare a Guvernului.

In cazul constatarii savarsirii uneia dintre aceste contraventii, agentul constatator incheie un proces-verbal de constatare a contraventiei prin care se aplica sanctiunea avertismentului si la care anexeaza un plan de remediere. In aceasta situatie nu se aplica sanctiuni contraventionale complementare. Agentul constatator nu intocmeste un plan de remediere, caz in care se aplica doar sanctiunea avertismentului, in urmatoarele situatii: a) in cazul in care, in cursul derularii controlului, contravenientul isi indeplineste obligatia legala; b) in cazul in care contraventia savarsita nu este continua. Responsabilitatea indeplinirii masurilor de remediere revine persoanei care, potrivit legii, poarta raspunderea contraventionala pentru faptele constatate.

In cazul constatarii savarsirii mai multor contraventii dintre cele nominalizate prin hotarare a Guvernului, agentul constatator incheie un singur proces-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, la care se anexeaza, dupa caz, un plan de remediere.

Nerespectarea reglementarii privind constatarea faptei contraventionale se sanctioneaza cu nulitatea procesului-verbal. Incalcarea dispozitiilor privind constatarea faptei contraventionale, atrage nulitatea procesului-verbal de constatare a contraventiei. Daca incalcarea acestora vizeaza doar o parte din contraventiile constatate si sanctionate prin proces-verbal, acesta este nul numai in privinta acestor contraventii.

Se reia controlul dupa expirarea termenului de remediere. In termen de maximum 10 zile lucratoare de la data expirarii termenului de remediere, autoritatea/institutia publica cu atributii de control are obligatia sa reia controlul si sa completeze partea a II-a a planului de remediere anexat la procesul-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii si, daca este cazul, registrul unic de control, cu mentiuni privind modalitatea de respectare a masurilor de remediere dispuse. In situatia in care, cu ocazia reluarii controlului, se constata neindeplinirea de catre contravenient a obligatiilor legale conform masurilor de remediere stabilite, in termenul acordat, agentul constatator incheie un alt proces-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, prin care se constata savarsirea de contraventii si se aplica sanctiunea/sanctiunile contraventionale, altele decat avertisment.

Recidiva se pedepseste. In cazul in care, in termen de 3 ani de la data incheierii procesului-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii care a facut obectul preventiei, contravenientul savarseste din nou aceeasi contraventie, sunt direct aplicabile prevederile legale in vigoare privind constatarea si sanctionarea contraventiilor.
 
Actul de reglementare va continua. Legea prevenirii intra in vigoare la 20 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia art. 10 alin. (3), care intra in vigoare la 3 zile, potrivit caruia contraventiile care intra sub aplicarea Legii nr. 270/2017 vor fi nominalizate prin hotarare a Guvernului.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea preventieiguverncontribuabilicontraventii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 05 Ianuarie 2018


Votati articolul "Legea preventiei: nu toate faptele contraventionale vor beneficia de instituirea masurilor de remediere":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturare firma neplatitoare de TVA Romania catre firma platitoare TVA Danemarca

Intrebare: Buna ziua.Am o societate comerciala neplatitoare de TVA care factureaza serviicii consultanta in domeniul IT catre o firma platitoare de Tva din Danemarca. Va rog sa imi spuneti daca pot sa ma inscriu in ROI daca nu sunt neplatitor de TVA si cum voi emite factura catre firma din Danemarka din punct de vedere al TVA. Va multumesc

Raspuns: In calitate de membra a UE, Danemarca se supune regulilor fiscale ale comunitatii, in consecinta,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Ianuarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X