email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea preventiei: nu toate faptele contraventionale vor beneficia de instituirea masurilor de remediere

Legea preventiei: nu toate faptele contraventionale vor beneficia de instituirea masurilor de remediere
legea preventieiguverncontribuabilicontraventii

In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 1037 din 28 decembrie 2017, a fost publicata Legea prevenirii nr. 270/2017. Obiectul de reglementare al Legii nr. 270/2017 este instituirea unui mecanism care sa asigure prevenirea savarsirii de contraventii.

Din textul acestei legi se intelege faptul ca organul de control are obligatii de informare si indrumare. In prezent, legea nu ofera prea multe detalii legate de contraventiile pentru care urmeaza a se aplica mecanismul de preventie, aceasta informatie urmand a fi stabilit prin hotarare de Guvern. In concluzie, reiese ca nu toate faptele contraventionale vor beneficia de instituirea masurilor de remediere.
 
Informarea si indrumarea sunt obligatiile controlului instituite prin Legea nr. 270/2017. Obligatii pe care Legea nr. 270/2017 le pune in sarcina controlorului dupa cum urmeaza:

a) Sarcini de informare privind domeniul contraventional (Autoritatile/institutiile publice cu atributii de control, constatare si sanctionare a contraventiilor) – in termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a legii, sa elaboreze si sa difuzeze materiale documentare si ghiduri si sa aloce pe pagina de internet sectiuni special dedicate informarii publice privind:

- legislatia in vigoare referitoare la constatarea si sanctionarea contraventiilor;
- drepturile si obligatiile acestor autoritati/institutii publice in desfasurarea activitatilor de constatare a contraventiilor si aplicare a sanctiunilor contraventionale, precum si drepturile si obligatiile persoanelor care sunt supuse acestor activitati;
- indicarea, distinct, a faptelor contraventionale pentru care autoritatea/institutia publica are competente de constatare si aplicare a sanctiunilor contraventionale, precum si a sanctiunilor si/sau a altor masuri aplicabile.

b) Sarcini de indrumare privind corecta aplicare a legii (Autoritatile/Institutiile publice cu atributii de control) – au obligatia sa indrume persoanele interesate in vederea unei aplicari corecte si unitare a prevederilor legale, conform site-ului

legestart.ro.
- sa elaboreze proceduri de indrumare si control care sa fie utilizate de catre toate persoanele competente sa efectueze activitatea de control;
- sa afiseze pe site-urile proprii spetele cu frecventa ridicata si solutiile de indrumare emise in aceste cazuri, precum si procedurile de indrumare si control;
- ca in fiecare activitate de control sa exercite activ rolul de indrumare al persoanelor controlate, oferind, conform procedurilor, indicatiile si orientarile necesare pentru evitarea pe viitor a incalcarii prevederilor legale. Despre indeplinirea acestei obligatii se va face mentiune expresa in procesul-verbal de control, aratandu-se indicatiile si orientarile oferite.

c) Un portal dedicat informarii contribuabilului – Autoritatea administratiei publice centrale cu atributii de coordonare la nivel national a domeniului mediul de afaceri are obligatia ca, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a legii, de a dezvolta si opera un portal dedicat oferirii in mod centralizat de servicii online si resurse privind domeniul contraventional.
 
Contraventiile care intra sub aplicarea Legii nr. 270/2017 vor fi nominalizate prin hotarare a Guvernului.

In cazul constatarii savarsirii uneia dintre aceste contraventii, agentul constatator incheie un proces-verbal de constatare a contraventiei prin care se aplica sanctiunea avertismentului si la care anexeaza un plan de remediere. In aceasta situatie nu se aplica sanctiuni contraventionale complementare. Agentul constatator nu intocmeste un plan de remediere, caz in care se aplica doar sanctiunea avertismentului, in urmatoarele situatii: a) in cazul in care, in cursul derularii controlului, contravenientul isi indeplineste obligatia legala; b) in cazul in care contraventia savarsita nu este continua. Responsabilitatea indeplinirii masurilor de remediere revine persoanei care, potrivit legii, poarta raspunderea contraventionala pentru faptele constatate.

In cazul constatarii savarsirii mai multor contraventii dintre cele nominalizate prin hotarare a Guvernului, agentul constatator incheie un singur proces-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, la care se anexeaza, dupa caz, un plan de remediere.

Nerespectarea reglementarii privind constatarea faptei contraventionale se sanctioneaza cu nulitatea procesului-verbal. Incalcarea dispozitiilor privind constatarea faptei contraventionale, atrage nulitatea procesului-verbal de constatare a contraventiei. Daca incalcarea acestora vizeaza doar o parte din contraventiile constatate si sanctionate prin proces-verbal, acesta este nul numai in privinta acestor contraventii.

Se reia controlul dupa expirarea termenului de remediere. In termen de maximum 10 zile lucratoare de la data expirarii termenului de remediere, autoritatea/institutia publica cu atributii de control are obligatia sa reia controlul si sa completeze partea a II-a a planului de remediere anexat la procesul-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii si, daca este cazul, registrul unic de control, cu mentiuni privind modalitatea de respectare a masurilor de remediere dispuse. In situatia in care, cu ocazia reluarii controlului, se constata neindeplinirea de catre contravenient a obligatiilor legale conform masurilor de remediere stabilite, in termenul acordat, agentul constatator incheie un alt proces-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, prin care se constata savarsirea de contraventii si se aplica sanctiunea/sanctiunile contraventionale, altele decat avertisment.

Recidiva se pedepseste. In cazul in care, in termen de 3 ani de la data incheierii procesului-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii care a facut obectul preventiei, contravenientul savarseste din nou aceeasi contraventie, sunt direct aplicabile prevederile legale in vigoare privind constatarea si sanctionarea contraventiilor.
 
Actul de reglementare va continua. Legea prevenirii intra in vigoare la 20 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia art. 10 alin. (3), care intra in vigoare la 3 zile, potrivit caruia contraventiile care intra sub aplicarea Legii nr. 270/2017 vor fi nominalizate prin hotarare a Guvernului.


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
legea preventieiguverncontribuabilicontraventii


Data aparitiei: 05 Ianuarie 2018

Votati articolul "Legea preventiei: nu toate faptele contraventionale vor beneficia de instituirea masurilor de remediere":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X