Incepand cu 15 martie, inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF vor desfasura actiuni de control tematic privind respectarea de catre operatorii economici a obligatiei de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic, potrivit unui anunt de pe site-ul Finantelor.
Actiunea de control tematic dispusa de Ministerul Finantelor Publice este determinata de faptul ca cererea de achizitionare de aparate de marcat cu jurnal electronic a inregistrat un declin accentuat in perioada decembrie-februarie, vanzarile diminuandu-se drastic.
In luna februarie comparativ cu luna ianuarie, ritmul de atribuire a seriilor fiscale a scazut cu cca 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scazut cu cca.11%.
La nivelul majoritatii distribuitorilor autorizati si a unitatilor acreditate pentru comercializare exista stocuri de aparate de marcat noi si nu mai sunt semnalate dificultati legate de lipsa capacitatii de instalare a unitatilor de service.
Mai mult decat atat, solicitarile de instalare si punere in functiune a noilor aparate de marcat, au scazut chiar si in cazul aparatelor achizitionate deja, sau pentru care au fost achitate avansuri (sunt semnalate numeroase situatii in care aparatele sunt lasate de utilizatori in custodie in depozitele distribuitorilor).
Este important de stiut ca ICI Bucuresti a emis avize tehnice favorabile, iar MFP a emis autorizatii de distributie, pentru toate tipurile de aparate de marcat, inclusiv pentru cele destinate activitatilor economice in care sunt utilizate modele dedicate, respectiv taximetrie, mari retaileri, schimb valutar, comert cu carburanti ( 87 modele existente pe piata).
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Termenele de intrare in legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii preventiei, vor fi scurte avand in vedere faptul ca pe piata exista toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor, iar in ceea ce priveste capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de catre ANAF si instalarea de catre unitatile de service nu au mai fost semnalate dificultati sau intarzieri.
De asemenea, in termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare in legalitate se va relua controlul si se vor aplica amenzile prevazute de lege.
In functie de cazul in care se afla un comerciant, ANAF si MAI vor face analiza in timpul controlului si vor lua ulterior o decizie. Iata AICI o lista cu situatiile operatorului economic si cum vor proceda autoritatile fiscale in functie de caz.