Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Cum sa evitati AMENZI de pana la 5.000 lei realizand corect Procedura de Inventariere!

Cum sa evitati AMENZI de pana la 5.000 lei realizand corect Procedura de Inventariere!
inventarieresocietati comercialelegea contabilitatii

OMFP 2861/2009 si Legea Contabilitatii va obliga sa faceti anual inventarierea patrimoniului firmei (active, datorii, capitaluri proprii) si sa includeti rezultatul inventarierii in situatiile financiare intocmite la sfarsitul anului. Nerespectarea acestei obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de pana la 5.000 de lei (art. 41-42 din Legea contabilitatii).

Cititi in continuare cum se face procedura de inventariere corect!


1. Prevederi legale privind efectuarea inventarierii


Potrivit prevederilor art. 7 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele juridice au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar, precum si in cazul fuziunii, divizarii sau lichidarii si in alte situatii prevazute de lege.

 

Inventarierea se efectueaza potrivit prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009, pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.

Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.
 

Cine efectueaza inventarierea?

Potrivit prevederilor art. 7 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute la inceputul

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018


activitatii:

  • societatile comerciale;
  • societatile/companiile nationale;
  • regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare;
  • societatile cooperatiste si celelalte persoane juridice;
  • institutiile publice;
  • asociatiile, fundatiile, organizatiile non-guvernamentale si celelalte persoane juridice fara scop patrimonial;
  •  subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate, precum si subunitatile fara personalitate juridica din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul instrainatate;
  •  organismele de plasament colectiv care nu sunt constituite prin act constitutiv, astfel cum sunt prevazute in legislatia pietei de capital;
  • fondurile de pensii facultative;
  •  fondurile de pensii administrate privat;
  •  persoanele fizice care desfasoara activitati producatoare de venituri .


Raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor
Legii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, revine
administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii.
 

Cand se efectueaza inventarierea?

Inventarierea se efectueaza:

  • la inceputul activitatii, cu scopul de a stabilii si evalua elementele de natura activelor ce constituie aport la capitalul entitatii. Elementele de natura activelor care constituie aport la capitalul social al entitatilor si la patrimoniul institutiilor publice se inscriu in Registrul-inventar, grupate pe conturi.
  • cel putin o data in cursul exercitiului financiar, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar.

Inventarierea anuala se face, de regula, la sfarsitul exercitiului financiar in scopul intocmirii situatiilor financiare anuale.

Daca in cursul exercitiului financiar a fost efectuata inventarierea tuturor elementelor de natura activelor dintr-o gestiune, aceasta poate tine loc de inventariere anuala, cu aprobarea persoanei care are obligatia gestionarii entitatii.

In situatia inventarierii unor gestiuni pe parcursul anului, in Registrul-Inventar se cuprinde valoarea stocurilor faptice inventariate si inscrise in listele de inventariere actualizate cu intrarile si iesirile de bunuri din perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului financiar.

Entitatile care, au optat pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic, organizeaza si efectueaza inventarierea anuala la finele exercitiului financiar stabilit astfel incat rezultatele acesteia sa fie cuprinse in situatiile financiare intocmite pentru exercitiul financiar stabilit.

In functie de natura activitatii entitatilor, bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia asigurarii valorificarii si cuprinderii rezultatelor inventarierii in situatiile financiare anuale intocmite pentru exercitiul financiar respectiv.

  • in cazul fuziunii sau incetarii activitatii. Cu ocazia fuziunii, divizarii sau incetarii activitatii fiecare societate comerciala are obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale conform prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. In vederea intocmirii situatiilor financiare in vederea efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare sau incetare a activitatii, se procedeaza la efectuarea inventarierii.

Rezultatele inventarierii si ale evaluarii efectuate cu aceasta ocazie se inregistreaza in
contabilitatea fiecarei societati, potrivit reglementarilor contabile aplicabile.
 

Alte situatii in care se efectueaza inventarierea:

  •  la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
  • cand sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune;
  •  la schimbarea gestionarului sau in alte situatii cand intervine o predare-primire de gestiune;
  • cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
  • ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
  • in alte cazuri prevazute de lege.


Scapati de orice grija privind inventarierea urmand pas cu pas instructiunile prezentate in lucrarea CD Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG! >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventarieresocietati comercialelegea contabilitatii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Martie 2018


Votati articolul "Cum sa evitati AMENZI de pana la 5.000 lei realizand corect Procedura de Inventariere!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligatii ale unui ONG infiintat in 2015

Intrebare: Care sunt obligatiile unui ONG infiintat in martie 2015? Cand trebuie sa depuna declaratia 010 cu inregistrarea ca platitor de impozit pe profit? La infiintare s-a depus un 010 in alb. Trebuia bifat atunci la impozit pe profit? Trebuie achizitionat RUC si REF in termen de 30 zile de la inregistrare?

Raspuns: Dar cand vom depune decl 101 la inceputul lui 2016, nu apare ca nu suntem inregistrati ca platitori...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Martie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016