email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP: Proiect de hotarare privind organizarea si functionarea Oficiului National pentru Achizitii Centralizate

MFP: Proiect de hotarare privind organizarea si functionarea Oficiului National pentru Achizitii Centralizate
mfpeugen teodorovicicarburanti

Ministerul Finantelor Publice (MFP)  a postat in data de 25 iunie pe site-ul institutiei un proiect de hotarare privind organizarea si functionarea Oficiului National pentru Achizitii Centralizate si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
 

Care sunt atributiile Oficiului National pentru Achizitii Centralizate (ONAC)?


(1) In calitate de unitate de achizitii centralizate, ONAC indeplineste urmatoarele functii:

a) de strategie, prin care se asigura elaborarea si implementarea strategiei grupelor de produse si servicii, astfel incat sa asigure indeplinirea obiectivelor principale ale ONAC, prevazute la art. 4 din ordonanta de urgenta;

b) de organizare si implementare a procedurilor de atribuire centralizate;

c) de administrare si de gestionare eficienta, transparenta, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare, a bunurilor, bugetelor si fondurilor alocate;

d) de asistenta de specialitate pentru autoritatile contractante in legatura cu incheierea contractelor subsecvente de achizitii publice avand ca obiect produsele si serviciile achizitionate in sistem centralizat.

(2) Principiile care stau la baza activitatii ONAC sunt urmatoarele:

a) organizarea procedurilor de atribuire centralizate in conditii de eficienta economica si cu respectarea legii si a bunelor practici in materie;

 b) independenta in exercitarea atributiilor;

c) transparenta activitatii in domeniul sau de activitate;

d) intarirea autoritatii institutiei.

(3) In realizarea functiilor sale, ONAC indeplineste atributiile prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 46/2018.

(4) ONAC indeplineste toate atributiile si are toate competentele conferite prin legi sau prin alte acte normative in vigoare.


Principalele obiective ale ONAC sunt elaborarea si implementarea strategiei grupelor de produse si servicii, organizarea si implementarea procedurilor de atribuire centralizate, administrarea si gestionarea eficienta, transparenta, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare, a bunurilor, bugetelor si fondurilor alocate, asistenta de specialitate pentru autoritatile contractante in legatura cu 2 atribuirea si incheierea contractelor de achizitii publice avand ca obiect produsele si serviciile achizitionate in sistem centralizat.

Ministrul de Finante, Eugen Teodorovici, anunta la finalul lunii mai ca Oficiul National pentru Achizitii Centralizate va fi operational de la data de 1 iulie si va fi creat la nivelul Ministrului Finantelor Publice prin comasarea cu o alta structura existenta la nivelul Ministerului Sanatatii.

Acesta a mai precizat ca termenul de 1 iulie va fi respectat, astfel incat pana la finalul anului "sa avem primele exemple de reduceri de cheltuieli in zona publica".

Eugen TEodorovici a subliniat ca in Romania sunt foarte multe situatii in care un produs are diferite preturi la nivelul structurilor centrale. Exemple in acest caz pot fi considerate urmatoarele: medicamentele, carburantii, automobilele, becurile, produsele de curatenie si cele de birotica.

 

Consultati textul proiectului de hotarare aici. >>
Consultati textul notei de fundamentare aici. >>


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpeugen teodorovicicarburanti


Data aparitiei: 26 Iunie 2018

Votati articolul "MFP: Proiect de hotarare privind organizarea si functionarea Oficiului National pentru Achizitii Centralizate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X