email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Senatul a votat: Vama trece de la ANAF la Finante, in subordinea directa a lui Teodorovici

Senatul a votat: Vama trece de la ANAF la Finante, in subordinea directa a lui Teodorovici
vamaanaffinante

A trecut de Senat proiectul legislativ initiat de Eugen Teodorovici care prevede separarea Directiei Generale a Vamilor de ANAF intr-o structura noua, Autoritatea Vamala Romana, ce se va afla in subordinea Finantelor.

Teodorovici a anuntat acest proiect in luna iunie a acestui an, precizand faptul ca astfel vor creste incasarile la buget, vor fi protejati producatorii interni, iar in Romania nu vor mai intra produse contrafacute.
 

Autoritatea preia de la ANAF si unitatile subordonate acesteia, care se reorganizeaza prin divizare partiala, activitatea, posturile si personalul structurilor vamale, respectiv Directia Generala a Vamilor din cadrul aparatului propriu al Agentiei, directiile regionale vamale de interior si de frontiera din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice.
 

In favoarea proiectului s-au pronuntat 54 de senatori, 27 au votat "impotriva" si doi s-au abtinut.


Pentru autoritatea vamala, procesul de fuziune si preluare a activitatii de catre A.N.A.F. a vizat, in principal, luarea urmatoarelor masuri:

- infiintarea Directiei generale a vamilor (D.G.V.) - directie de specialitate in cadrul aparatului propriu al A.N.A.F., fara structuri vamale teritoriale in subordine, cu rol de coordonare si indrumare, din punct de vedere metodologic, a activitatii cu specific vamal a birourilor vamale de frontiera;


- trecerea directiilor regionale vamale, a birourilor vamale de interior si birourilor de frontiera din subordinea directa a structurii vamale centrale in subordinea structurilor fiscale teritoriale - directiile generale regionale ale finantelor publice;


- desfiinfarea structurilor suport avute in calitate de ordonator tertiar de credite, respectiv managementul resurselor umane si perfectionarea personalului, activitatea juridica si de executari silite, auditul intern gsi verificarile interne, activitatea economico-financiara si de achizitii, relatiile internationale si managementul proiectelor si preluarea acestor activitati de activitatile corespondente din cadrul A.N.A.F. aparat propriu si directiile generale regionale ale finantelor publice;
 

Desfasurarea activitatii structurilor vamale in cadrul structurilor A.N.A.F. a evidentiat o serie de disfunctionalitati, respectiv:
 

a) constatarile organelor de control din cadru Curtii de Conturi a Romaniei referitoare la disfunctiile identificate in activitatea structurilor vamale cu impact negativ fin atingerea obiectivelor stabilite, in ceea ce priveste:

- intarzieri semnificative la instituirea profilelor de risc vamal de tip D (debite), cu consecinte la incasarea creantelor la bugetul general consolidat;

- coordonarea defectuoasa a unor structuri teritoriale fn cazul solicitarii efectuarii unor controale vamale ulterioare, cu riscul de depasire a termenului de prescriere a stabilirii datoriei vamale;

- interpretari/aplicari neunitare din partea structurilor teritoriale ale legislatiei specifice in ceea ce priveste documentele care stau la baza actiunilor de control vamal ulterior, ceea ce determina nerealizarea unor actiuni specifice de indrumare metodologica, coordonare operativa si monitorizare a structurilor vamale teritoriale;

- existenta unor necorelari in evidenta contabila a resurselor proprii traditionale.

b) rezultatele misiunilor de audit efectuate de agentii autorizati ai Comisiei Europene cu privire la deficientele constatate in administrarea de catre structurile vamale a resurselor proprii traditionale care reprezinta venituri ale bugetului U.E., care pot afecta in mod negativ interesele financiare ale Uniunii Europene si activitatea operatorilor economici legitimi din Uniunea Europeana si care pot atrage raspunderea financiara a Romaniei pentru pierderea de resurse ale U.E.

c) disfunctionalitatile inregistrate In exercitarea atributiilor de control ale structurilor vamale, respectiv:

- coordonarea ineficienta a structurilor vamale operative teritoriale datorita lipsei relatiei de subordonare a acestora fata de Directia generala a vamilor (D.G.V.) si dispersarii in structurile teritoriale subordonate A.N.A.F. -  directiile generale regionale ale finantelor publice;

- functionarea necorespunzatoarea a Sistemul Integrat Vamal de Securizare a Frontierei, compus din: echipamentele emitente de radiatii ionizante, sistemele de supraveghere video a ariei, perimetrului si fluxurilor de calatori si marfa, cu dirijare dinamica a traficului, sistemele de preluare/identificare numere de inmatriculare, softuri integratoare dedicate si aparate complementare procesului de control (video-endoscoape si aparate detectie documente false). In acest sens mentionam ca pentru utilizarea componentelor Sistemul Integrat Vamal de Securizare a Frontierei aflate in dotarea structurilor vamale, nu au fost asigurate in mod corespunzator servicille de reparatii si mentenanta de catre directiile generale regionale ale finantelor publice, ordonatori tertiari de credite, avand in vedere ca acestea nu au in structurile de achizitii personal cu expertiza in domeniul vamal.

-  utilizarea redusa a echipamentelor de control nedistructiv in conditiile cresterii constante a valorilor de trafic prin birourile vamale de frontiera, ceea ce determina efectuarea controlului vamal, exclusiv prin control fizic, ingreunandu-se jn acest sens operatiunile vamale;

- mentinerea la un nivel ridicat a timpilor de stationare la trecerea frontierei a mijloacelor de transport marfa si implicit neasigurarea fluidizarii traficului de mijloace de transport si de marfuri prin birourile vamale de frontiera datorita personalului operativ limitat care nu poate suplini neutilizarea echipamentelor de control nedistructiv. Potrivit ultimelor masuratori, timpul mediu de stationarea la trecerea frontierei a mijloacelor de transport marfa, pe sensul de intrare, in birourile de frontiera de la granita cu Ucraina si Moldova este de 140 minute, respectiv, 430 minute.
 

Urmeaza ca initiativa legislativa sa fie trimisa spre Camera Deputatilor, for decizional in acest caz.

 

Consulta documentele atasate mai jos:

Proiectul de lege

Expunerea de motive


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU! Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu!


 Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsurile exacte va sunt oferite de reputatul consultant fiscal Ionut Jinga. Acesta va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii celor 2 instrumente intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual - e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni.

In lucrarea e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni sunt prezentate cele mai delicate intrebari ale contribuabililor privind sistemele e-Factura si e-Transport, inclusiv intrebari din sectiunea specializata de pe site-ul ANAF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
vamaanaffinante


Data aparitiei: 10 Octombrie 2019

Votati articolul "Senatul a votat: Vama trece de la ANAF la Finante, in subordinea directa a lui Teodorovici":
Rating:

Nota: 3.73 din 5 din 11 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X