email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Team building. Care este regimul fiscal al cheltuielilor efectuate?

Team building. Care este regimul fiscal al cheltuielilor efectuate?
regim fiscalcodul fiscalcheltuieli deductibile

Organizarea unui team building este un concept pe care firmele romanesti il pun din ce in ce mai des in practica. Toate bune si frumoase pana cand contabilul trebuie sa realizeze regimul fiscal al cheltuielilor efectuate cu aceasta ocazie.
 

Vom afla in continuare de la expertul nostru care este regimul al unui team building.


Regimul fiscal al unui team building: raspunsul specialistului

 "Team building" reprezinta o evadare din rutina cotidiana a activitatilor si reprezinta un proces prin care se urmareste sa se imbunatateasca relatiile si raporturile dintre membrii unui grup pentru depasirea barierelor in atingerea obiectivelor comune. Aceste relatii dintre membrii grupului pot viza imbunatatirea abilitatilor de rezolvare a problemelor, de luare a deciziilor, de prevenire/gestionare a conflictelor etc.
 
Potrivit art. 25 alin (1) pentru determinarea rezultatului fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare, precum si taxele de inscriere, cotizatiile si contributiile datorate catre camerele de comert si industrie, organizatiile patronale si organizatiile sindicale.Astfel nu exista o legatura imediata intre cheltuielile efectuate pentru aceasta activitate si veniturile obtinute.

De asemenea, conform prevederilor de la art. 25 alin. (2) din Codul fiscal, sunt considerate cheltuieli deductibile, cheltuielile cu salariile si cele asimilate salariilor astfel cum sunt definite potrivit titlului IV sunt cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal, cu exceptia celor reglementate la alin. (3) si (4).

Conform prevederilor de la art. 76 alin. (4) lit. p) urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit:
(...)


p) cheltuielile efectuate de angajatori/platitori pentru pregatirea profesionala si perfectionarea angajatilor, administratorilor stabiliti potrivit actului constitutiv, contractului de administrare/mandat si directorilor care isi desfasoara activitatea in baza contractului de mandat potrivit legii, astfel cum este prevazut in raporturile juridice respective, pregatire legata de activitatea desfasurata de persoanele respective pentru angajator/platitor;.
 
Formarea profesionala este reglementata de Legea 53/2003 privind Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.

Formarea profesionala a salariatilor are urmatoarele obiective principale- potrivit art 188:

a) adaptarea salariatului la cerintele postului sau ale locului de munca;
b) obtinerea unei calificari profesionale;
c) actualizarea cunostintelor si deprinderilor specifice postului si locului de munca si perfectionarea pregatirii profesionale pentru ocupatia de baza;
d) reconversia profesionala determinata de restructurari socioeconomice;
e) dobandirea unor cunostinte avansate, a unor metode si procedee moderne, necesare pentru realizarea activitatilor profesionale;
f) prevenirea riscului somajului;
g) promovarea in munca si dezvoltarea carierei profesionale.
 
Formarea profesionala a salariatilor se poate realiza prin urmatoarele forme- potrivit art 189:

a) participarea la cursuri organizate de catre angajator sau de catre furnizorii de servicii de formare profesionala din tara sau din strainatate;
b) stagii de adaptare profesionala la cerintele postului si ale locului de munca;
c) stagii de practica si specializare in tara si in strainatate;
d) ucenicie organizata la locul de munca;
e) formare individualizata;
f) alte forme de pregatire convenite intre angajator si salariat.
 
In cazul in care organizarea evenimentului se face de catre o societate specializata in team building documentele necesare inregistrarii acestor cheltuieli sunt facturile primite si bineinteles contractul incheiat cu aceasta.

Avand in vedere aceste prevederi, pentru a va putea deduce cheltuielile cu team buildingul ar fi bine ca administratia societatii sa ia decizia organizarii unei actiuni de perfectionare a salariatilor, combinata cu team building, actiune la care sa participe in functii de lectori fie persoane din conducerea societatii fie alte persoane cu pregatire de specialitate.
 
Daca sunt si traineri de specialitate, care analizeaza nevoile echipei si particularitatile membrilor, care urmaresc atingerea anumitor rezultate prin exercitiile propuse, cu urmari in activitatea profesionala, este in regula.
 
De asemenea, pachetul de servicii acordat de firma de organizare a team buildingului poate cuprinde pe langa cazarea la hotel, masa, jocurile sportive etc si aceste cursuri tinute de formatori specializati conform contractelor incheiate cu acestia.

Se poate face referire si la prevederile art. 76 alin. (4) lit. p) din Codul fiscal cu privire la pregatirea profesionala si perfectionarea angajatilor, administratorilor, a sistemelor informatice, stimularea vanzarilor, etc

Tematica aleasa este in functie de obiectul de activitate al societatii, de programele de dezvoltare pentru viitor, de diversificarea activitatilor, de obictive privind cresterea vanzarilor, introducerea unor programe informatice noi etc.

In ceea ce priveste TVA, atat timp cat se considera deductibile cheltuielile, si TVA va fi deductibila.

In cazul in care organizarea evenimentului se face de catre o societate specializata in team building documentele necesare inregistrarii acestor cheltuieli sunt facturile primite.

Aceste facturi se vor inregistra in contabilitate, prin formula contabila:

% 401 "Furnizori"
628 "„Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti"
4426/4428 "Tva deductibila"/ "Tva neexigibila" dupa caz

Daca evenimentul este organizat de societatea dvs, iar pregatirea profesionala se realizeaza de persoane din conducere sau persoane de specialitate (inginer IT, de ex.), documentele justificative sunt facturile primite de la unitatea de cazare. Inregistrarea in contabilitate se efectueaza in functie de natura cheltuielilor (628 „Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti", 624 „Cheltuieli cu transportul de bunuri si personal", 625 „Cheltuieli cu deplasari, detasari si transferari" etc.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar.


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
regim fiscalcodul fiscalcheltuieli deductibile


Data aparitiei: 06 August 2018
Ultima actualizare: 14 August 2018

Votati articolul "Team building. Care este regimul fiscal al cheltuielilor efectuate?":
Rating:

Nota: 3.86 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Raportarea SAF-T (Declaratia 406): cum o puteti accesa din SAGA

    • Declaratia 406 trimite catre ANAF un raport care cuprinde toate operatiunile economico-financiare ale societatii, inregistrarea cronologica a incasarilor, platilor, tipurilor de plati, cotelor de TVA, creantelor si datoriilor, cu detalii pe furnizori si clienti, mijloace fixe, inventare, stocuri, dar si miscari in stocuri. Raportarea SAF-T (Declaratia 406): ce este important de stiut Raportarea SAF-T are rolul principal de a standardiza transferul de inf...» citeste mai departe aici

  • Joi, 30 mai 2024 - termen limita pentru depunerea Formularului 394

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman reaminteste contribuabililor ca joi, 30 mai 2024, este termenul limita de depunere a ”Declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national” aferente perioadei de raportare precedente. Perioada de raportare (luna, trimestru etc.) este cea declarata pentru depunerea decontului de TVA, prevazuta la art. 322 din Legea nr.227/2015. Formularul...» citeste mai departe aici

  • Proiect Senat: Functionarii ANAF risca amenzi daca ignora solicitarile de mediere ale contribuabililor cu datorii

    • Functionarii ANAF ar putea fi amendati cu sume cuprinse intre 2.000 si 10.000 de lei daca nu respecta obligatiile legale in relatia cu contribuabilii sau termenele pentru trimiterea comunicarilor. Proiectul de lege ce prevede aceste sanctiuni a fost depus la Senat la sfarsitul saptamanii trecute de senatorul USR Cristian Bordei. Prin prezenta initiativa, se urmareste responsa...» citeste mai departe aici

  • Salariat si titular PFA: ce contributii datoreaza in 2024

    • O persoana fizica autorizata presteaza servicii de consiliere, formare personala, cursuri, avand codul CAEN 8559 - Alte forme de invatamant. Mentionam ca persoana are si statutul de angajat cu norma intreaga. In continuare veti afla ce obligatii de plata are si cum se completeaza declaratia unica pentru venituri de 14.500 lei si cheltuieli aferente de 8.000 lei estimate pentru anul 2024 din activitatea independenta. PFA 2024 - sistem real St...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X