Fenomenul GDPR, regulament ce a intrat in vigoare incepand cu data de 25 mai 2018, a implinit zilele trecute 4 luni de la aplicare. Primele efecte negative au fost simtite inca din prima luna, cand Casele Judetene de Asigurari de Sanatate au fost nevoite sa nu mai primeasca documente prin e-mail sau fax, fiindca aceste fise contineau date cu caracter personal. De o situatie asemanatoare s-au lovit si laboratoarele de analize medicale, care nu mai pot sa transmita pe e-mail rezultatele, si multe alte firme si institutii publice.
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal a primit peste 5.000 de notificari de la firme referitoare la desemnarea unui DPO (ofiter de protectie a datelor). In plus, cateva zeci de investigatii privind incidente de securitate cu impact asupra datelor personale sunt in curs, anunta zf.ro.
Numarul de plangeri si de sesizari referitoare la posibile incalcari ale drepturilor privind protectia datelor personale a explodat in primele patru luni de cand a intrat regulamentul GDPR in vigoare.
Pe langa numarul marede sesizari si de plangeri, Autoritatea s-a confruntat si cu o cerere mai mare de informatii si de clarificari venite din partea companiilor in legatura cu punerea in aplicare a regulamentului. De altfel, si in portalurile noaste – portalcontabilitate.ro, portalcodulfiscal.ro, portalcodulmuncii si portalprotectiadatelor.ro, a crescut numarul cazurilor adaugate de contribuabilii care aveau nevoie de clarificari in ceea ce priveste GDPR.
Tu esti la curent cu problemele practice pe care trebuie sa le rezolve orice firma pentru a evita amenzile uriase prevazute de GDPR?
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz Operare SAGA Exemple practice si recomandari