email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Ce documente sunt necesare?

Iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Ce documente sunt necesare?
cod fiscaltvadeclaratia 010

Daca doriti sa scoateti firma din sistemul de TVA, trebuie sa stii ca exista o anumita procedura care trebuie indeplinita. Referitor la documentele privind scoaterea din evidenta platitorilor de TVA, trebuie sa treceti pe lista declaratia de mentiuni 010, certificatul de inregistrare in scopuri de TVA (original).
 

Analizam in randurile urmatoare cazul unei societati de tip SPRL, care este platitoare de TVA la incasare. Perioada fiscala este trimestrul calendaristic. Firma doreste sa se retraga din evidenta platitorilor de TVA incepand cu cu data de 1.01.2019.


In aceasta situatie exista doua nelamuriri:

1. Ce formular trebuie depus la ANAF si pana la ce data?
2. Avand in vedere ca SPRL tine evidenta in partida simpla, ce document trebuie depus pentru a dovedi cifra de afaceri in anul precedent si anul curent sub plafon?

 

Iesirea din evidenta platitorilor de TVA: raspunsul specialistului
 

Potrivit art 310 alin 7 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:

,,Persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 316 care in cursul anului calendaristic precedent nu depaseste plafonul de scutire prevazut la alin. (1) poate solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316, in vederea aplicarii regimului special de scutire, cu conditia ca la data solicitarii sa nu fi depasit plafonul de scutire pentru anul in curs.

Solicitarea se poate depune la organele fiscale competente intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila, in conformitate cu prevederile art. 322. Anularea va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligatia de a solutiona solicitarile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA cel tarziu pana la finele lunii in care a fost depusa solicitarea.

Pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, persoanei impozabile ii revin toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 . Persoana impozabila care a solicitat scoaterea din evidenta are obligatia sa depuna ultimul decont de taxa prevazut la art. 323, indiferent de perioada fiscala aplicata conform art. 322, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. In ultimul decont de taxa depus, persoanele impozabile au obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa, conform prezentului titlu’’.
 
Asadar, avand in vedere faptul ca SPRL este inregistrata in scopuri de TVA cu perioada de raportare trimestrul, trebuia depusa cererea de scoatere din evidenta platitorilor de TVA pana la 10 octombrie pentru a nu mai fi platitoare in ianuarie 2019.

In aceste conditii, o noua cerere se poate depune pana la 10.01.2019, organul fiscal avand obligatia de a solutiona cererea cel tarziu pana la finele lunii ianuarie.

Important!!! Anularea va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA.  Pana la comunicarea deciziei de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, SPRL are toate drepturile si obligatiile persoanelor inregistrate in scopuri de TVA.

Documentele privind scoaterea din evidenta platitorilor de TVA sunt: declaratie de mentiuni 010, certificatul de inregistrare in scopuri de TVA (original) pentru a fi anulat si jurnalele de vanzari din anul 2018  si din luna ianuarie 2019 (posibil ca organul fiscal sa solicite si jurnalele de vanzari din anul 2017).
 

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Gestionati CORECT procesul de radiere al unui SRL/PFA?


Ce aveti de facut, din punct de vedere contabil,
atunci cand va confruntati cu un caz de radiere?

 
Atentie, procedura in sine este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
 
Si tocmai pentru ca procedura este una complexa, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod fiscaltvadeclaratia 010


Data aparitiei: 05 Noiembrie 2018
Ultima actualizare: 31 Decembrie 2018

Votati articolul "Iesirea din evidenta platitorilor de TVA. Ce documente sunt necesare?":
Rating:

Nota: 3.93 din 5 din 45 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X