Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Contract de prestari servicii cu o persoana neinregistrata fiscal. Cota de impozit

Data actualizarii: 26 Noiembrie 2018
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Contract de prestari servicii cu o persoana neinregistrata fiscal. Cota de impozit
cota de impozitpfaimpozit

Vom afla din analiza prezentata astazi cum se procedeaza in situatia in care o persoana fizica autorizata (desfasoara activitati artistice) negociaza un contract pentru prestari servicii artistice la un eveniment. PFA-ul are nevoie doar pentru evenimentul respectiv  de un violonist.

Poate incheia cu acest violonist ori cu alt tip de artist conventie civila de prestari servicii?

Iata si alte dileme care pot sa apara in acest caz:

- Cum se declara aceste conventii civile de catre PFA intrucat trebuie sa retina si sa vireze impozitul aferent sumei?
- Ce declaratii trebuie sa depuna?
- Care este cota de impozit care se aplica la suma bruta care a stabilit-o cu artistul?
 

Iata raspunsul specialistului!


Daca este vorba de incheierea unui contract de prestari servicii intre doua persoane fizice autorizate, adica in situatia in care violonistul si taragotistul sunt inregistrati fiscal, atunci partile au libertatea de a dispune asupra intinderii contractului incheiat si fiecare dintre acestea are propriile obligatii declarative in ceea ce priveste veniturile realizate si impozitele datorate.

Daca violonistul sau taragotistul sunt persoane fizice neinregistrate fiscal, veniturile obtinute de aceste persoane se incadreaza in categoria veniturilor definite la  art. 114 din Codul fiscal:

"Definirea veniturilor din alte surse
(1) Venituri din alte surse sunt orice venituri identificate ca fiind impozabile, care nu se incadreaza in categoriile prevazute la art. 61 lit. a)-h), altele decat veniturile neimpozabile in conformitate cu prezentul titlu.
       (2) In aceasta categorie se includ, insa nu sunt limitate, urmatoarele venituri:
…………………….
g) veniturile din activitati, altele decat cele de productie, comert, prestari de servicii, profesii liberale si din drepturi de proprietate intelectuala, precum si activitati agricole, silvicultura si piscicultura, pentru care sunt aplicabile prevederile cap. II - Venituri din activitati independente si cap. VII - Venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura;
(3) Contribuabilii care obtin venituri din alte surse nu au obligatii de completare a Registrului de evidenta fiscala si de conducere a evidentei contabile.


Conform Normelor metodologice de aplicare a  Codului fiscal, pentru persoana fizica aceste venituri nu trebuie sa aiba un caracter de continuitate:


34. (2) In veniturile din activitatile prevazute la art. 114 alin. (2) lit. g) din  Codul fiscal
sunt cuprinse veniturile realizate de contribuabilii care nu sunt inregistrati fiscal potrivit legislatiei in materie si care desfasoara activitati de productie, comert, prestari de servicii, profesii liberale, din drepturi de proprietate intelectuala, precum si venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, fara a avea caracter de continuitate si pentru care nu sunt aplicabile prevederile cap. II "Venituri din activitati independente" si cap. VII "Venituri din activitati agricole, silvicultura si piscicultura" din titlul IV al  Codului fiscal."

Impozitarea acestor venituri se face prin retinere la sursa, in cota de 10%, conform art. 115 din  Codul fiscal:
"(1) Impozitul pe venit se calculeaza prin retinere la sursa la momentul acordarii veniturilor de catre platitorii de venituri, prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut pentru veniturile prevazute la art. 114, cu exceptia veniturilor prevazute la art. 114 alin. (2) lit. l).
(2) Impozitul calculat si retinut reprezinta impozit final.
(3) Impozitul astfel retinut se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut."

In concluzie, impozitul va fi retinut la sursa in cota de 10% din valoarea bruta, se va declara in declaratia 100 la rubrica "Impozit pe venituri din alte surse" pana la data de 25 a lunii urmatoare retinerii si se va plati la bugetul de stat tot pana la aceeasi data, impozitul fiind final.Totodata, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat persoana juridica are obligatia depunerii formularului 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, veniturile din jocuri de noroc si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit".
 


 

Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Cristina Cret – expert contabil.

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X