Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Firma cu sediul social intr-un apartament. Ce taxe trebuie achitate?

Firma cu sediul social intr-un apartament. Ce taxe trebuie achitate?
impozitcod fiscalLegea nr. 227/2015

In cazul in care o firma are sediul social intr-un apartament, trebuie sa luati in considerare ca apar anumite obligatii odata cu aceasta inregistrare. Potrivit Codului fiscal, impozitul pe cladiri se calculeaza in functie de destinatia constructiei respective.

 


Firma cu sediul social intr-un apartament: raspunsul specialistului


 Conform prevederilor Titlului IX din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, impozitul pe cladiri se calculeaza in functie de destinatia constructiei respective, care poate fi de locuit (rezidentiala) sau pentru desfasurarea activitatii unei societati (nerezidentiala).

Impozitul pentru cladirile rezidentiale se calculeaza prin aplicarea, asupra valorii impozabile a constructiilor, a unei cote cuprinse intre 0,08% si 0,2%. Valoarea impozabila a unei cladiri rezulta din inmultirea suprafetei construite desfasurate a acesteia cu valoarea impozabila corespunzatoare. Totodata, valoarea impozabila este ajustata in functie de rangul localitatii si zona de amplasare, prin inmultirea cu un coeficient de corectie.

Pentru cladirile nerezidentiale detinute de persoane fizice, impozitul se calculeaza prin aplicarea unei cote intre 0,2 si 1,3% asupra valorii care poate fi:

-  valoarea rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta (de ex., pentru anul 2019 este vorba de perioada cuprinsa intre anii 2014 - 2018;

- valoarea finala a lucrarilor de constructii, in cazul cladirilor noi, construite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta;

- valoarea cladirilor care rezulta din actul prin care se transfera dreptul de proprietate, in cazul cladirilor dobandite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta.

In speta prezentata de d-voastra in care afirmati ca societatea si-a declarat sediul social in acel apartament, se considera ca acesta este folosit pentru activitati economice si, in consecinta, se datoreaza pentru acesta impozit pe cladiri nerezidentiale.

Cota impozitului pe cladiri se stabileste prin hotarare a consiliului local sau al municipiului Bucuresti, conform prevederilor art. 457 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

In situatia in care cladirea detinuta de persoana fizica este utilizata pentru activitatea  economica si nu a fost dobandita, construita sau reevaluate in ultimii 5 ani, procentul de impozitare este de 2% din valoarea constructiei.

Nu ati mentionat insa daca intregul spatiu este utilizat de societate sau numai o parte, bine delimitata in contract.

Mentionam urmatoarele:

- daca la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal (sediul firmei) la care nu se desfasoara nicio activitate economica, impozitul se calculeaza ca pentru cladiri rezidentiale,

-   daca la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal al unei societati care desfasoara activitate economica, iar cheltuielile cu utilitatile cad, conform contractului si conform situatiei faptice, in sarcina firmei, impozitul se calculeaza ca si cand cladirea este utilizata in scop nerezidential,

-  daca la adresa respective se deruleaza activitate economica, in cazul in care cheltuielile cu utilitatile, insemnand energie electrica, gaze naturale, termoficare, apa, canalizare, nu sunt, conform contractului si situatiei faptice, in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul pe cladiri se calculeaza ca si cand cladirea este utilizata in scop rezidential.

Atunci cand o cladire proprietatea unei persoane fizice este utilizata atat in scop de locuinta cat si pentru desfasurarea activitatii (are o destinatie mixta) si aceste suprafete sunt bine delimitate, impozitul se calculeaza prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential (potrivit art. 457 din Codul fiscal) cu impozitul determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential (art. 458).

Impozitul datorat de persoana fizica rezulta din documentele atasate la declaratia de impunere depusa la organele fiscale teritoriale (de ex. ce suprafata a fost transmisa chiriasului pentru activitatea economica).

Daca suprafetele nu pot fi evidentiate distinct si in spatiul respectiv se desfasoara activitate economica, iar cheltuielile cu utilitatile sunt suportate de persoana fizica care detine spatiul, impozitul se calculeaza conform prevederilor art. 457 din Codul fiscal, si anume ca pentru o cladire folosita in scop rezidential.

Pentru orice spatiu unde exista domiciliul fiscal al unei persoane (firma, PFA etc.) este necesar sa existe un contract de inchiriere, comodat sau alt tip de contract pentru cedarea folosintei bunurilor, in care sa fie stipulata exact suprafata folosita (cu indicarea camerei, incaperii, sau partii din spatiul respectiv) folosita pentru domiciliul fiscal.

Fata de cadrul legal prezentat, impozitul datorat de persoana fizica (proprietarul spatiului) se stabileste in functiile de criteriile enumerate in raspuns.

Alte impozite pot fi datorate in functie de activitate si de situatiile speciale prevazute de lege, cum ar fi, dupa caz, impozit pe spectacole, taxa pentru serviciile de reclama si publicitate (firma, panou publicitar) taxa de habitat etc.

Se retine ca impozitul pentru apartamentul detinut de o persoana fizica este obligatia acesteia si nu a persoanei juridice care are sediul social declarat in acea locatie.

 


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
impozitcod fiscalLegea nr. 227/2015

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 10 Iulie 2019


Votati articolul "Firma cu sediul social intr-un apartament. Ce taxe trebuie achitate?":
Rating:

Nota: 4.67 din 5 din 21 voturi


Alte articole publicate in data de 10 Iulie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X