OPANAF 1503/2019 a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 532 din 28 iunie 2019 si face referire la aprobarea Normelor tehnice privind autorizarea persoanelor fizice si juridice de a utiliza carnete TIR.
OPANAF 1503/2019 a fost emis in vederea aplicarii Codului Vamal al Uniunii Europene. Acesta vizeaza transportatorii internationali de marfuri, persoane fizice sau persoane juridice, care efectueaza transporturi de bunuri importate in Uniunea Europeana sau bunuri exportate in afara Uniunii Europene, in vederea efectuarii formalitatilor vamale, potrivit ANAF.
Procedura vizeaza acordarea dreptului de utilizare a carnetelor TIR, carnete care reprezinta practic declaratia vamala pentru transportul de marfuri.
DE RETINUT!
Persoanele interesate sa utilizeze carnete TIR vor depune o cerere la Autoritatea Vamala la care este arondat sediul social sau domiciliul persoanei interesate. Cererea nu se depune direct, ci prin intermediul asociatiei garante.
Asociatia garanta este asociatia autorizata de catre autoritatea vamala sa elibereze carnete TIR si sa actioneze in calitate de garant pentru persoanele care utilizeaza carnete TIR.
Autorizatia se acorda persoanelor fizice sau juridice care indeplinesc urmatoarele conditii:
a) nu au obligatii bugetare restante reprezentand impozite, taxe, contributii, inclusiv contributiile individuale ale salariatilor si orice alte venituri bugetare, cu exceptia celor esalonate si/sau reesalonate la plata, precum si a celor suspendate in conditiile legii;
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Examen Consultant Fiscal 2024
b) nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala;
c) nu sunt in stare de insolventa, nu se afla in procedura de reorganizare ori lichidare judiciara sau nu figureaza in evidenta speciala si/sau in lista contribuabililor inactivi;
d) nu au comis abateri grave sau repetate impotriva legislatiei vamale sau fiscale.
La cerere trebuie atasate o serie de documente, cum ar fi urmatoarele:
a) formularul-tip de autorizare; actul constitutiv al persoanei; statutul persoanei;
b) autorizatia privind infiintarea in calitate de persoana fizica autorizata, dupa caz;
c) certificatul de inregistrare la oficiul registrului comertului;
d) copii ale ultimelor acte aditionale la actul constitutiv al persoanei;
e) licenta de transport sau, dupa caz, certificatul de transport in cont propriu;
f) o declaratie pe propria raspundere privind experienta in transport;
g) o declaratie-angajament; o scrisoare de bonitate.
Autoritatea vamala verifica documentatia depusa daca sunt indeplinite conditiile pentru acceptarea respectivei cereri, iar in cazul in care sunt indeplinite aceste conditii, comunicarea acceptarii cererii se efectueaza in maxim 30 de zile.