email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facilitati fiscale OG 6/2019. Anulare accesorii prin renuntare la esalonarea la plata

Facilitati fiscale OG 6/2019. Anulare accesorii prin renuntare la esalonarea la plata
OG 6/2019esalonare la platadeclaratii fiscale

OG 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 648 din 05 august 2019. Referitor la facilitatile oferite de acest act normativ, contribuabilii trebuie sa cunoasca anumite informatii. Spre exemplu, in situatia in care exista esalonare la plata si societatea notifica organul fiscal ca renunta la esalonare si solicita aplicarea OG nr. 6/31.07.2019, care sunt accesoriile care se vor anula? O societate mentioneaza ca in Graficul Sintetic de esaloare avem Dobanda pe perioada esalonarii si Dobanda - Obligatie fiscala accesorie.

 

Facilitati fiscale OG 6/2019: raspunsul specialistului

 Anularea obligatiilor fiscale accesorii este tipul de facilitate fiscala care se aplica, potrivit art 23 alin 1 din OG 6/2019, "pentru debitorii - persoane juridice, persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica - care la data de 31 decembrie 2018 inclusiv au obligatii bugetare principale restante administrate de organul fiscal central sub un milion lei’’.

Conform art 23 alin 2 din OG 6/2019, "pot beneficia de prevederile prezentului capitol si debitorii - persoane fizice sau entitati fara personalitate juridica, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutiile publice - care au obligatii bugetare principale restante la data de 31 decembrie 2018 de un milion lei sau mai mari’’.

Conform art 23 alin 4-6 din OG 23/2019:

"(4) Nu sunt considerate obligatii de plata restante la 31 decembrie 2018 inclusiv:

a) obligatiile bugetare pentru care s-au acordat si sunt in derulare inlesniri la plata, potrivit legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv;
b) obligatiile de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv.

(5) Sunt considerate restante la 31 decembrie 2018 inclusiv si obligatiile de plata care, la aceasta data, se afla in oricare dintre situatiile prevazute la alin. (4), iar ulterior acestei date, dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019 inclusiv, inlesnirea la plata isi pierde valabilitatea sau, dupa caz, inceteaza suspendarea executarii actului administrativ fiscal.



(6) Pentru obligatiile prevazute la alin. (4) lit. b), debitorii pot renunta la efectele suspendarii actului administrativ fiscal pentru a beneficia de anularea dobanzilor, penalitatilor si tuturor accesoriilor. In acest caz, debitorii trebuie sa depuna o cerere de renuntare la efectele suspendarii actului administrativ fiscal pana la data de 15 decembrie 2019 inclusiv’’.

Avand in vedere prevederile legale de mai sus si faptul ca societatea dumneavoastra beneficiaza de inlesnire la plata, valabila si ulterior datei de 15 decembrie 2019, nu puteti beneficia de prevederile OG 6/2019 privind anularea accesoriilor (cap II din ordonanta).

Daca esalonarea la plata si-ar pierde valabilitatea pana la data de 15 decembrie 2019, se poate beneficia de prevederile acestui capitol, in conditiile prevazute de art 24 din OG 6/2019, astfel:

"Dobanzile, penalitatile si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale datorate bugetului general consolidat, restante la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

a) toate obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 15 decembrie 2019 inclusiv;

b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile bugetare principale si accesorii administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 15 decembrie 2019 inclusiv pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;

c) debitorul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;

d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a)-c), dar nu mai tarziu de 15 decembrie 2019 inclusiv, sub sanctiunea decaderii''

Astfel, daca sunt respectate conditiile mentionate mai sus, debitorul poate beneficia de anularea tuturor obligatiilor fiscale accesorii (dobanzi, penalitati de intarziere, penalitati de nedeclarare sau declarare eronata) aferente obligatiilor principale datorate bugetului de stat, restante la 31 decembrie 2018.

OG 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale prevede faptul ca daca se respecta conditiile mentionate mai sus, se anuleaza dobanzile, penalitatile si toate accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale datorate bugetului general consolidat, restante la data de 31 decembrie 2018 inclusiv.

Prin urmare, opinia mea este ca se anuleaza toate accesoriile aferente debitelor (obligatiilor principale la 31.12.2018), adica dobanzi, penalitati de intarziere, penalitati de nedeclarare sau declarare eronata, inclusiv dobanzile stabilite de organul fiscal pe perioada esalonarii, intrucat sunt tot accesorii aferente obligatiilor principale existente in fisa pe platitor la 31.12.2018.

Conform art 37 din OG 6/2019:

"1) Procedura de aplicare a cap. I se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in termen de maximum 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante.

(2) Procedura de aplicare a cap. II se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in cazul obligatiilor bugetare administrate de catre organul fiscal central, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante’’.

Prin urmare, in maxim 30 de zile de la intrarea in vigoare a ordonantei, va fi elaborata procedura de aplicare a facilitatilor fiscale, care, speram ca va explica mai in detaliu modul in care debitorii pot beneficia de efectele acestui act normativ.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Ionut Jinga - consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OG 6/2019esalonare la platadeclaratii fiscale


Data aparitiei: 12 August 2019

Votati articolul "Facilitati fiscale OG 6/2019. Anulare accesorii prin renuntare la esalonarea la plata":
Rating:

Nota: 4.23 din 5 din 33 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X