email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vanzarea marfii prin eMAG Marketplace. Evidenta gestiunii si inregistrarile contabile

Vanzarea marfii prin eMAG Marketplace. Evidenta gestiunii si inregistrarile contabile
cod caenvanzari onlinecomert cu amanuntul

O societate si-a setat drept obiectiv vanzare marfii prin platforma eMAG Marketplace. Doreste sa afle cum trebuie tinuta evidenta gestiunii in aceasta situatie, care sunt inregistrarile contabile aferente acestui proces, dar si alte aspecte legale.
 

Afla de la specialistul nostru si daca este nevoie de un cod CAEN pentru aceasta activitate si daca este obligatorie dotarea cu o casa de marcat pentru acest tip de vanzare.


Vanzarea marfii prin eMAG Marketplace: raspunsul specialistului

Pentru vanzarile prin internet societatea trebuie sa aiba inscris in obiectul de activitate codul CAEN 4791 ”Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet”.

Activitatea de comert online, corespunzatoare codului CAEN 4791 este o activitate de comert cu amanuntul, in cadrul careia pentru evidenta gestiunii marfurilor se utilizeaza metoda global-valorica la pret de vanzare cu amanuntul. Potrivit pct. 286 alin. 8 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014, in comertul cu amanuntul poate fi utilizata metoda pretului cu amanuntul, pentru a determina costul stocurilor de articole numeroase si cu miscare rapida, care au marje similare si pentru care nu este practic sa se utilizeze alta metoda.

Costul bunurilor vandute se calculeaza prin deducerea valorii marjei brute din pretul de vanzare al stocurilor si orice modificare a pretului de vanzare presupune recalcularea marjei brute. Conform pct. 291 alin. 5 din reglementari, in situatia in care se aplica metoda global-valorica nu este posibila utilizarea inventarului intermitent, ci doar a celui permanent.

Insa, fiind vorba de o activitate care implica oricum resurse informatice, metoda global-valorica nu este recomandata deoarece orice modificare a pretului de vanzare cu amanuntul catre clienti implica inventarierea si determinarea diferentelor de pret pentru a fi inregistrate corespunzator in contabilitate. In schimb, daca se foloseste metoda cantitativ-valorica la pret de achizitie, iar gestiunea este integrata in contabilitate, situatia ar fi similara unei gestiuni en-gros, societatea putand practica si preturi diferite de vanzare ale aceluiasi produs, in aceeasi perioada de timp, fara a mai fi nevoie de inventarieri pentru inregistrarea diferentelor de pret, existand si avantajul cunoasterii in orice moment a stocului de marfa scriptic pentru fiecare produs.

Ca atare, nu vor exista inregistrari contabile specifice vanzarii de marfa cu amanuntul (ce implica utilizarea contului 378 ”Diferente de pret la marfuri”), utilizandu-se suita de inregistrari contabile obisnuite in cazul vanzarilor cu ridicata:

- aprovizionare marfuri
371 ”Marfuri” = 401 ”Furnizori”

- vanzare marfuri
4111 ”Clienti” = 707 ”Venituri din vanzarea marfurilor”

- descarcare de gestiune
607 ”Cheltuieli privind marfurile” = 371 ”Marfuri”.

Este nevoie de o separare a gestiunilor (pe analitice ale contului de marfa) deoarece sunt in vigoare prevederile OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare conform carora activitatea de comert cu amanuntul (cum este cea prin platforma online eMAG) trebuie separata de activitatea de comert cea cu ridicata (catre persoane juridice). Potrivit art. 73 pct. 22 coroborat cu art. 74 din ordonanta amintita exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare reprezinta contraventie, sanctionata cu amenda de la 4.000 lei la 20.000 lei si cu interzicerea uneia dintre cele doua activitati.

In privinta casei de marcat, potrivit art. 1 din OUG 28/1999 sunt obligati sa le utilizeze operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.

Conform art. 2 lit. h din aceasta ordonanta, sunt exceptati de la obligatia utilizarii casei de marcat operatorii care desfasoara activitati de comert cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda.

Ca atare, societatea nu este obligata sa se doteze cu casa de marcat, daca nu are magazin propriu prin care sa realizeze activitati de comert cu amanuntul direct catre clienti persoane fizice.

In cazul incasarilor in numerar efectuate prin intermediul firmei de curierat, livrarile se vor face catre clientii persoane fizice pe baza de factura, iar pentru incasari se aplica exceptia de la  de la art. 2 lit. h din OUG 28/1999 in sensul ca firmele de curierat vor emite chitante-ramburs pentru sumele incasate in numerar de la clienti, urmand ca decontarea sa se faca pe baza documentelor bancare (ordin de plata, extras de cont). Optional, decontarea sumelor intre societate si firma de curierat se poate face si cu ajutorul facturii de decontare.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod caenvanzari onlinecomert cu amanuntul


Data aparitiei: 06 Februarie 2020
Ultima actualizare: 01 Mai 2020

Votati articolul "Vanzarea marfii prin eMAG Marketplace. Evidenta gestiunii si inregistrarile contabile":
Rating:

Nota: 4.06 din 5 din 35 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X