email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG-ul care rupe barierele debirocratizarii in domeniul comertului. Simplificari privind cursurile, stocurile si eliminarea sanctiunilor

OUG-ul care rupe barierele debirocratizarii in domeniul comertului. Simplificari privind cursurile, stocurile si eliminarea sanctiunilor
debirocratizarecomertstocuri

Ministerul Economiei a publicat un proiect de OUG care prevede debirocratizarea comertului. Potrivit documentului, ar urma ca activitatea comerciantilor sa fie simplificata in mai multe puncte cheie, inlaturand astfel mai multe bariere pentru agentii economici.
 

Claudiu Nasui, ministrul Economiei, a impartasit recent in spatiul public cateva exemple de modificari care vor avea loc in sfera comercializarii produselor si a serviciilor de piata.

"Eliminam obligatia de a face un curs inutil de vanzator pentru oamenii care vor sa faca vanzare. Acum, daca cineva vrea sa vanda ceva, trebuie sa ia o stampila cum ca a facut un curs inutil. Evident, cursul nu poate fi facut oriunde, ci numai la niste firme special „acreditate” de stat. Care, dupa cum ati intuit, ne taxeaza pentru asta. M-am uitat de curiozitate, preturile variaza intre 500 si 700 de lei.

Va intrebati de ce nu scad preturile produselor? Sau nu scad sub anumite praguri? Pentru ca prin legea actuala acest lucru este amendat si descurajat printr-o birocratie infernala. Aberant, nu?

Eliminam si birocratia de care era nevoie la soldarea sau lichidarea stocurilor. Daca o firma voia sa-si lichideze marfa, trebuia sa parcurga o birocratie intreaga, inclusiv sa faca o notificare la primarie. Eliminam si interdictia de a face mai mult de doua soldari pe an. Dupa acest proiect, totul se va face usor.
", a specificat ministrul Economiei.

In prezent, comerciantii au obligativitatea notificarii vanzarilor de lichidare la administratia publica locala printr-o procedura greoaie, birocratica si nejustificata. Se remarca in forma actuala, faptul ca aceasta obligatie sporeste birocratia fara a aduce vreun beneficiu consumatorului. Aceasta conditie creeaza numeroase dificultati in practica, intrucat este depasita in contextul comertului modern si nu are in vedere situatii precum vanzarile online si contractele incheiate la distanta (reglementate de Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative). Mai mult, linia de reglementare progresista poate fi observata deja la nivelul unor tari dezvoltate din cadrul Uniunii Europene (Belgia, Spania sau Marea Britanie).

De asemenea, limitari temporale nu sunt compatibile cu natura si scopul vanzarilor de lichidare (i.e. vanzarea accelerata a stocului de produse in contextul incetarii sau intreruperii activitatii comerciale). Mai mult, astfel de restrictii au un efect negativ asupra economiei si nu aduc niciun beneficiu consumatorilor si nici un avantaj bugetului de stat. Limitarile de natura temporara in aceasta materie nu aduc niciun fel de beneficii nici consumatorilor, nici comerciantilor si nu in ultimul rand, nici bugetului de stat. Astfel, inlaturarea acestor restrictii ar avea un efect benefic pentru consumator care ar putea beneficia in orice perioada a anului de acest tip de reduceri dar si pentru economie in general, intrucat ar incuraja consumul si ar aduce venituri suplimentare la bugetul de stat, se precizeaza in nota de fundamentare a proiectului de OUG.



"O economie este cu atat mai sanatoasa cu cat permite concurenta. Concurenta pentru cele mai bune produse si concurenta pentru cele mai mici preturi.

O alta absurditate a statului roman este ca, desi zice ca vrea sa incurajeze inovatia si concurenta, blocheaza modele noi de afaceri prezente in toata Europa. Cum? Prin supra-reglementare si sanctiuni. Asa cum au aparut serviciile de tip Uber si livrarile la domiciliu, asa trebuie sa fim deschisi la mai multe inovatii.

De exemplu, in Europa s-a extins recent modelul de afaceri „from-farm-to-fork”, adica direct de la ferma la furculita, fara intermediari. Cum functioneaza? Fermierii se aduna pe retele de socializare impreuna cu clientii lor si spun ce produse au pe stoc. Clientii incep sa plaseze comenzi. Si, ca sa evite costurile recurente de transport, se intalnesc o data pe saptamana timp de o ora sa isi livreze produsele comandate. Practic, oamenii cumpara direct de la fermier. Mai toate conceptele si politicile pe care le sustine Uniunea Europeana de lant scurt, bio, eco, green sunt acoperite de acest model de afaceri.

Toate produsele sunt verificate de ANSVSA si toate entitatile sunt inregistrate la ANAF. Dar ce sa vezi, protectia consumatorului de la noi zice ca e ilegal modelul de business practicat in restul Europei.

Adica taman statul care pretinde ca vrea sa ne apere, ne ia dreptul de a avea optiuni. Deci, de fapt, nu ne apara deloc. Ne impiedica sa alegem dintr-o gama mai larga de servicii si ne trimite la vechile lanturi de magazine. Nu avem nimic contra lor, dar romanii au dreptul sa aiba cat mai multe optiuni. Din toate aceste motive, am clarificat lucrurile in acest proiect de lege, astfel incat sa fie clar pentru toti ca modelul este legal si nu trebuie sub niciun pretext blocat.

Capitalismul inseamna sa permiti concurenta si sa ajuti micul antreprenoriat, acela care nu a fost reprezentat de nimeni in 31 de ani.
", a precizat Claudiu Nasui.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Stiati ca intocmirea procedurilor cade in sarcina dvs.?


Puteti scapa acum, fara efort, de aceasta grija!

Va oferim 35 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala la doar 93 lei + 5% TVA, pret redus cu 50%!

Procedurile sunt detaliate si respecta structura ceruta de lege. Aflati dintr-o privire:    

-> Scopul procedurii contabile
-> Domeniul de aplicare
-> Reglementarile aplicabile activitatii respective
-> Descrierea procedurii contabile

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
debirocratizarecomertstocuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 19 August 2021


Votati articolul "OUG-ul care rupe barierele debirocratizarii in domeniul comertului. Simplificari privind cursurile, stocurile si eliminarea sanctiunilor":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 5 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Tratamentul fiscal pentru sponsorizarea in natura. Ce prevede Codul fiscal

    • Suma TVA deductibila aferenta achizitiei de bunuri destinate efectuarii sponsorizarii in natura poate fi dedusa numai daca valoarea totala a bunurilor acordate drept sponsorizare in cadrul unui an calendaristic, exclusiv TVA, se incadreaza in limita de 3 la mie din cifra de afaceri calculata la valoarea totala a operatiunilor realizate din sfera de aplicare a TVA.  Astfel, incadrarea in plafon TVA se determina diferit fata de calcularea depasirii plafonului in ...» citeste mai departe aici

  • Societati de tip holding. Ce tip de impozit li se aplica din 2023?

    • Societatile holding sunt entitati comerciale-mama care detin actiunile de control sau interesele de membru in filialele sale. Incepand cu anul 2023, potrivit ultimelor modificari aduse Codului fiscal, vor aparea noutati la capitolul impozitare.  Specialistul nostru ne explica in randurile de mai jos si daca exista particularitati contabile-fiscale in domeniul societatilor de tip holding.  Societati de tip holding – impozit 2023: raspunsul ...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 1711/2022 – au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare

    • In Monitorul Oficial nr. 951 din 29 septembrie 2022 a aparut Ordinul 1711/2022 prin care au fost aprobate noile formulare pentru institutiile financiare raportoare:  F3000 DAC2/CRS si F3000 FATCA. Institutiile financiare raportoare depun formularele chiar daca acestea nu contin inregistrari, in cazul in care nu s-a identificat niciun cont raportabil in cursul anului de raportare.  Ordinul 1711/2022: continutul actului normativ ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X