email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG-ul care rupe barierele debirocratizarii in domeniul comertului. Simplificari privind cursurile, stocurile si eliminarea sanctiunilor

OUG-ul care rupe barierele debirocratizarii in domeniul comertului. Simplificari privind cursurile, stocurile si eliminarea sanctiunilor
debirocratizarecomertstocuri

Ministerul Economiei a publicat un proiect de OUG care prevede debirocratizarea comertului. Potrivit documentului, ar urma ca activitatea comerciantilor sa fie simplificata in mai multe puncte cheie, inlaturand astfel mai multe bariere pentru agentii economici.
 

Claudiu Nasui, ministrul Economiei, a impartasit recent in spatiul public cateva exemple de modificari care vor avea loc in sfera comercializarii produselor si a serviciilor de piata.

"Eliminam obligatia de a face un curs inutil de vanzator pentru oamenii care vor sa faca vanzare. Acum, daca cineva vrea sa vanda ceva, trebuie sa ia o stampila cum ca a facut un curs inutil. Evident, cursul nu poate fi facut oriunde, ci numai la niste firme special „acreditate” de stat. Care, dupa cum ati intuit, ne taxeaza pentru asta. M-am uitat de curiozitate, preturile variaza intre 500 si 700 de lei.

Va intrebati de ce nu scad preturile produselor? Sau nu scad sub anumite praguri? Pentru ca prin legea actuala acest lucru este amendat si descurajat printr-o birocratie infernala. Aberant, nu?

Eliminam si birocratia de care era nevoie la soldarea sau lichidarea stocurilor. Daca o firma voia sa-si lichideze marfa, trebuia sa parcurga o birocratie intreaga, inclusiv sa faca o notificare la primarie. Eliminam si interdictia de a face mai mult de doua soldari pe an. Dupa acest proiect, totul se va face usor.
", a specificat ministrul Economiei.

In prezent, comerciantii au obligativitatea notificarii vanzarilor de lichidare la administratia publica locala printr-o procedura greoaie, birocratica si nejustificata. Se remarca in forma actuala, faptul ca aceasta obligatie sporeste birocratia fara a aduce vreun beneficiu consumatorului. Aceasta conditie creeaza numeroase dificultati in practica, intrucat este depasita in contextul comertului modern si nu are in vedere situatii precum vanzarile online si contractele incheiate la distanta (reglementate de Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative). Mai mult, linia de reglementare progresista poate fi observata deja la nivelul unor tari dezvoltate din cadrul Uniunii Europene (Belgia, Spania sau Marea Britanie).

De asemenea, limitari temporale nu sunt compatibile cu natura si scopul vanzarilor de lichidare (i.e. vanzarea accelerata a stocului de produse in contextul incetarii sau intreruperii activitatii comerciale). Mai mult, astfel de restrictii au un efect negativ asupra economiei si nu aduc niciun beneficiu consumatorilor si nici un avantaj bugetului de stat. Limitarile de natura temporara in aceasta materie nu aduc niciun fel de beneficii nici consumatorilor, nici comerciantilor si nu in ultimul rand, nici bugetului de stat. Astfel, inlaturarea acestor restrictii ar avea un efect benefic pentru consumator care ar putea beneficia in orice perioada a anului de acest tip de reduceri dar si pentru economie in general, intrucat ar incuraja consumul si ar aduce venituri suplimentare la bugetul de stat, se precizeaza in nota de fundamentare a proiectului de OUG.



"O economie este cu atat mai sanatoasa cu cat permite concurenta. Concurenta pentru cele mai bune produse si concurenta pentru cele mai mici preturi.

O alta absurditate a statului roman este ca, desi zice ca vrea sa incurajeze inovatia si concurenta, blocheaza modele noi de afaceri prezente in toata Europa. Cum? Prin supra-reglementare si sanctiuni. Asa cum au aparut serviciile de tip Uber si livrarile la domiciliu, asa trebuie sa fim deschisi la mai multe inovatii.

De exemplu, in Europa s-a extins recent modelul de afaceri „from-farm-to-fork”, adica direct de la ferma la furculita, fara intermediari. Cum functioneaza? Fermierii se aduna pe retele de socializare impreuna cu clientii lor si spun ce produse au pe stoc. Clientii incep sa plaseze comenzi. Si, ca sa evite costurile recurente de transport, se intalnesc o data pe saptamana timp de o ora sa isi livreze produsele comandate. Practic, oamenii cumpara direct de la fermier. Mai toate conceptele si politicile pe care le sustine Uniunea Europeana de lant scurt, bio, eco, green sunt acoperite de acest model de afaceri.

Toate produsele sunt verificate de ANSVSA si toate entitatile sunt inregistrate la ANAF. Dar ce sa vezi, protectia consumatorului de la noi zice ca e ilegal modelul de business practicat in restul Europei.

Adica taman statul care pretinde ca vrea sa ne apere, ne ia dreptul de a avea optiuni. Deci, de fapt, nu ne apara deloc. Ne impiedica sa alegem dintr-o gama mai larga de servicii si ne trimite la vechile lanturi de magazine. Nu avem nimic contra lor, dar romanii au dreptul sa aiba cat mai multe optiuni. Din toate aceste motive, am clarificat lucrurile in acest proiect de lege, astfel incat sa fie clar pentru toti ca modelul este legal si nu trebuie sub niciun pretext blocat.

Capitalismul inseamna sa permiti concurenta si sa ajuti micul antreprenoriat, acela care nu a fost reprezentat de nimeni in 31 de ani.
", a precizat Claudiu Nasui.

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
debirocratizarecomertstocuri

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 19 August 2021


Votati articolul "OUG-ul care rupe barierele debirocratizarii in domeniul comertului. Simplificari privind cursurile, stocurile si eliminarea sanctiunilor":
Rating:

Nota: 3.88 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plati in euro rate contr. de finantare

Intrebare: In cazul unui contract de finantare, incheiat intre un SRL si un IFN SA, rata se poate plati in euro , in contract fiind prevazut plata ratelor in euro sau in lei la curs BNR din data platii+ X% ?
Multumesc anticipat ptr raspuns.

Raspuns: Va rog , un ajutor, urgent, maine trebuie sa fac plata !!!! Va multumesc anticipat.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 August 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 9 + 3 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X