email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

IMM-urile cu pana la 9 angajati vor fi obligate sa intocmeasca din nou fisa postului si regulamentul intern

IMM-urile cu pana la 9 angajati vor fi obligate sa intocmeasca din nou fisa postului si regulamentul intern
microintreprinderecodul munciifisa postului

Fisa postului si regulamentul intern vor reveni pe lista de obligatii a IMM-urilor cu pana la 9 angajati, stabileste Legea 275/2022 pentru respingerea OUG 37/2021 pentru modificarea si completarea Codului muncii.

Actul normativ a aparut in Monitorul nr. 961 din 3 septembrie 2022 si intra in vigoare de joi, 6 octombrie 2022.

OUG 37/2021 cuprindea mai multe masuri pentru debirocratizarea microintreprinderilor cu pana la 9 angajati:  

- Specificarea atributiilor postului se va putea face verbal, dar si prin intocmirea fisei postului, cum se intampla pana acum. Pentru asigurarea flexibilitatii relatiilor de munca, la solicitarea scrisa a salariatului, angajatorul este obligat sa-i comunice in scris fisa postului, cu specificarea atributiilor care ii revin;

- Angajatorului cu pana la 9 salariati i se da posibilitatea sa tina evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare angajat, in conditiile stabilite cu acestia prin acord scris;

- Pentru debirocratizarea si simplificarea procedurilor in domeniul resurselor umane, a fost introdusa eliminarea obligatiei de intocmire a Regulamentului intern de catre aceste microintreprinderi.

Explicatia Parlamentului a fost ca “Respingerea ordonantei de urgenta s-a aprobat intrucat s-a considerat ca masurile propuse ar crea un dezechilibru major in relatiile de munca prin imposibilitatea angajatorului de a-si realiza obligatiile prevazute de lege, in acelasi timp lasand angajatii fara protectie.” 

Potrivit documentului, “Masurile propuse golesc de continut prevederile art. 40 alin. (1) din Codul muncii, in sensul ca micul intreprinzator nu mai poate sa-si exercite autoritatea de control asupra modului de indeplinire a sarcinilor de serviciu si nici sa constate savarsirea abaterilor disciplinare si sa aplice sanctiunile corespunzatoare, potrivit legii, contractului colectiv de munca aplicabil si regulamentului intern.”

Angajatorul are obligatia (potrivit Legii nr. 319/2006) de a evalua riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala, adica evalueaza fiecare post de lucru, fiecare sarcina de munca, deci fiecare atributie. Or, daca acestea nu sunt stabilite in forma scrisa, angajatorul nu poate respecta aceasta obligatie si, in consecinta, nu se asigura securitatea si sanatatea in munca, fapt ce contravine legilor speciale si directivelor europene.”, isi motiveaza Parlamentul decizia. 

Se considera ca micul intreprinzator va fi supus unor riscuri enorme, mai ales in fata instantelor de judecata care nu vor avea instrumente de control a starii de fapt si de drept intr-un anumit litigiu. De asemenea, angajatorii vor fi „descoperiti” si in fata controalelor inspectorilor de munca. Acestia vor fi nevoiti sa solutioneze petitiile lucratorilor fara a avea repere concrete, singurul argument fiind „cuvantul salariatului impotriva cuvantului angajatorului”. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
microintreprinderecodul munciifisa postului


Data aparitiei: 03 Octombrie 2022

Votati articolul "IMM-urile cu pana la 9 angajati vor fi obligate sa intocmeasca din nou fisa postului si regulamentul intern":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X