email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Colectarea creantelor bugetare: ce vizeaza noile modificari legislative

Colectarea creantelor bugetare: ce vizeaza noile modificari legislative
creante bugetaremodificari legislativefacilitati fiscale

Executivul a aprobat o Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, precum si a Ordonantei Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale.

Asadar, actul normativ modifica si completeaza cadrul legal actual in domeniul colectarii creantelor bugetare, astfel incat sa se asigure cresterea gradului de incasare a veniturilor la bugetul de stat consolidat.


Ce vizeaza noile modificari legislative?
 

Astfel, noile modificari legislative vizeaza masuri din domeniul colectarii creantelor bugetare, respectiv:

In domeniul esalonarii la plata a obligatiilor fiscale – clasica:

- reglementarea unei conditii pentru contribuabili de a constitui garantii in procent de minim 50% din valoarea obligatiilor fiscale restante ce fac obiectul inlesnirilor la plata, pentru a beneficia de esalonarea la plata de cel mult 5 ani, in situatia in care contribuabilii detin bunuri in proprietate insuficiente pentru a constitui garantiile prevazute de Codul de procedura fiscala. In cazul in care debitorii nu pot constitui garantia de minim 50%, acestia pot beneficia de esalonare la plata pe o perioada de cel mult 6 luni.
- excluderea din sfera esalonarii la plata a obligatiilor fiscale care reprezinta accize;
- reducerea numarului de cereri de modificare/mentinere a esalonarii la plata de la doua la una intr-un an calendaristic sau, dupa caz, fractie de an calendaristic;
- eliminarea plafonului pentru care  contribuabilul nu trebuie sa constituie garantii (de pana la 5.000 lei in cazul persoanelor fizice, 10.000 lei in cazul asocierilor fara personalitate juridica si, respectiv, 20.000 lei in cazul persoanelor juridice);
- eliminarea posibilitatii majorarii duratei de esalonare la plata in cazul in care debitorul solicita modificarea esalonarii.

In domeniul esalonarii la plata a obligatiilor fiscale – simplificata:

- eliminarea din sfera esalonarii la plata in forma simplificata a:
- obligatiilor fiscale care reprezinta accize,
- impozitelor si contributiilor sociale obligatorii cu retinere la sursa sau retinute prin stopaj la sursa astfel cum sunt definite la art. 7 pct. 47 din Codul fiscal,
- taxelor aferente activitatilor din domeniul jocurilor de noroc astfel cum sunt reglementate in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, cu modificarile si completarile ulterioare.
- reducerea numarului de cereri de modificare/mentinere a esalonarii la plata de la doua la una in perioada de valabilitate a esalonarii la plata.
- eliminarea posibilitatii majorarii duratei de esalonare la plata.
- majorarea nivelului dobanzii pentru obligatiile esalonate la plata de la 0,01% pentru fiecare zi (3,65% pe an) la 0,02% pentru fiecare zi (7,3% pe an).
- eliminarea posibilitatii cumularii unei esalonari la plata clasice cu o esalonare la plata simplificata.

In domeniul restructurarii obligatiilor bugetare:

- reducerea numarului de cereri de modificare/mentinere de la doua la una intr-un an calendaristic sau, dupa caz, fractie de an calendaristic.

Sursa: https://gov.ro/


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
creante bugetaremodificari legislativefacilitati fiscale


Data aparitiei: 06 Aprilie 2023

Votati articolul "Colectarea creantelor bugetare: ce vizeaza noile modificari legislative":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X