Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Monografii contabile

Monografia infiintarii unei firme. Care sunt operatiunile specifice?

Data actualizarii: 10 Iunie 2022
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Monografia infiintarii unei firme. Care sunt operatiunile specifice?
monografie contabilainfiintare firmacheltuieli

Monografia infiintarii unei firme este o operatiune mai rara, astfel ca multi contabili se confrunta cu dileme atunci cand sunt nevoiti sa o intocmeasca. 

Desi nu este o inregistrare complexa, totusi trebuie facute verificari inainte pentru a se observa daca au intervenit sau nu anumite schimbari legislative. Si avand in vedere ca legislatia noastra este condimentata frecvent cu noutati, chiar este indicat ca un contabil sa se informeze bine inainte de a intocmi monografia infiintarii unei firme.

Prezentam in continuare monografia infiintarii unei firme tinand cont de toate modificarile aparute recent. 

Monografia contabila a fost extrasa din lucrarea Consilierul Verde al Contabilului, instrumentul de consultanta util tuturor contabililor. Aboneaza-te acum si primesti GRATUIT: Cartea Verde a TVA

Monografia infiintarii unei firme: sfatul consilierului

Din punct de vedere contabil, constituirea unei societati comerciale presupune urmatoarele operatiuni specifice:

1) Subscrierea si varsarea capitalului social:

Subscrierea capitalului social pe baza Contractului de societate autentificat:

Retineti!

Pentru asigurarea numerarului necesar decontarii cheltuielilor de constituire, asociatii/ actionarii acorda firmei un imprumut temporar pe care il vor recupera ulterior, pe masura ce activitatea care se va desfasura va genera lichiditati.

Inregistrarea contabila a imprumutului temporar acordat firmei se face pe baza Dispozitiei de incasare catre casierie, intocmite in urma incheierii Contractului de imprumut, si este:


Cheltuielile de constituire se amortizeaza liniar pe o perioada de maximum 5 ani conform prevederilor art. 28 alin. (11) din Codul fiscal. Perioada in care se vor amortiza cheltuielile de constituire se decide de catre conducerea societatii.

Pentru ca, de obicei cheltuielile de constituire ce se pot recunoaste ca imobilizari necorporale nu sunt foarte mari si pentru ca existenta cheltuielilor de constituire neamortizate limiteaza distribuirea profitului (punctul 185 alin. (3) din O.M.F.P. nr. 1.802/2014), se poate alege amortizarea acestora in primul an de functio nare: (1.200 lei / 12 luni = 100 lei/luna).

Amortizarea cheltuielilor de constituire se reflecta in contabilitate prin formula:

Citeste si despre achizitionarea Registrelor contabile si fiscale obligatorii in Consilierul Verde al Contabilului.  

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X