Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Este obligatorie pornirea casei de marcat chiar daca nu avem vanzari?

Data aparitiei: 14 Iulie 2023
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Este obligatorie pornirea casei de marcat chiar daca nu avem vanzari?
casa de marcatF4109bonuri fiscaleaparat de marcat fiscal

Consultantul fiscal Ionut Jinga ne explica in randurile urmatoare daca este obligatorie pornirea aparatului de marcat fiscal in fiecare zi lucratoare, chiar daca nu se efectueaza nicio vanzare. 

Potrivit art. 3_1. din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:

(1) La nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala se intocmeste in forma electronica un registru national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti, dupa caz, denumit in continuare Registru.
(2) Informatiile continute in Registru, metodologia si procedura de inregistrare a acestora se stabilesc prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(3) Supravegherea si monitorizarea aparatelor de marcat electronice fiscale se realizeaza de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in conditiile legii.
(4) In vederea realizarii supravegherii si monitorizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici prevazuti la art. 1 alin. (1) au obligatia de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Norme metodologice (HG 479/2003)
I. Conectarea la distanta

Art. 1. -
Conectarea la distanta intre aparatele de marcat electronice fiscale si sistemul informatic se realizeaza prin orice tip de conexiune la internet, folosind un canal de comunicatie criptat de tip https cu protocol TLS/SSL. In situatia in care aparatul de marcat electronic fiscal nu are de transmis date catre sistemul informatic, intr-un interval de timp stabilit prin intermediul unui indicator din cadrul profilului, acesta incearca restabilirea automata a canalului de comunicatie.

Art. 8. -
(1) In situatia intreruperii curentului electric in momentul emiterii unui bon fiscal, acesta se pastreaza de catre utilizator impreuna cu raportul fiscal de inchidere zilnica prevazut la art. 33 pct. C lit. a), cu exceptia aparatelor de marcat electronice fiscale integrate in echipamente nesupravegheate de tipul automatelor comerciale care nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare.

Acestea sunt singurele prevederi din legislatia fiscala referitoare la obligatia operatorilor economici in ceea ce priveste racordarea caselor de marcat la sistemul informatic al ANAF, din care nu rezulta obligativitatea pornirii aparatului de marcat fiscal, in fiecare zi lucratoare chiar daca nu se efectueaza nici o vanzare.

Potrivit art 3 din Ordinul ANAF nr. 627/2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala

"(1) In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, prin exceptie de la prevederile art. 1 si 2, utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea "Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate", al carei model este prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta procedura.
(2) Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se intelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricareia dintre datele prevazute la art. 1.
(3) Anexa este disponibila in format editabil pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(4) Declaratia privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate" se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia utilizatorilor pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(5) Declaratia prevazuta la alin. (1) se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate"
 
Prin urmare, daca aparatul de marcat nu a fost utilizat in nicio zi din perioada de raportare, operatorul economic are obligatia transmiterii notificarii F4109.

In lipsa depunerii F4109, organul fiscal nu are date certe cu privire la situatia aparatului de marcat (daca au fost emise bonuri fiscale), chiar daca este racordat la serverul ANAF.

 

Raspuns oferit in luna iulie 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti. 

Foto: pixabay.com






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X