email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fiscul creste capacitatea de efectuare a verificarii situatiei fiscale personale prin extinderea la alte structuri

Fiscul creste capacitatea de efectuare a verificarii situatiei fiscale personale prin extinderea la alte structuri
control fiscalpersoane fiziceinspectie fiscala

Fiscul face un pas important pentru a creste capacitatea de efectuare a verificarii situatiei fiscale personale prin extinderea la alte structuri, dupa cum reiese din Ordinul 1286/2022. 

Noul activ normativ, care a aparut in M.O. nr. 733 din 21 iulie 2022, modifica OPANAF nr. 2778/2020 privind competenta de exercitare a verificarii situatiei fiscale personale si a activitatilor preliminare acesteia.

 Necesitatea unui ordin de modificare si completare a O.P.A.N.A.F. nr. 2778/2022 competenta de exercitare a verificarii situatiei fiscale personale si a activitatilor preliminare acesteia rezida in urmatoarele argumente:

Potrivit art. 138 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,  organul fiscal central  are dreptul de a efectua o verificare fiscala a ansamblului situatiei fiscale personale a persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit.

Pentru verificarea situatiei fiscale personale a persoanei fizice, organul fiscal central efectueaza urmatoarele activitati preliminare:

a) analiza de risc pentru stabilirea riscului de neconformare la declararea veniturilor impozabile pentru un grup de persoane fizice sau pentru cazuri punctuale, la solicitarea unor institutii ori autoritati publice. Riscul de neconformare la declararea veniturilor impozabile aferent unei persoane fizice reprezinta diferenta semnificativa intre veniturile estimate in cadrul analizei de risc si veniturile declarate de persoana fizica si/sau de platitori pentru aceeasi perioada impozabila. Diferenta este semnificativa daca intre veniturile estimate in cadrul analizei de risc si veniturile declarate de persoana fizica si/sau de platitori este o diferenta mai mare de 10% din veniturile declarate, dar nu mai putin de 50.000 lei.

b)selectarea pe baza analizei de risc a persoanelor fizice care vor fi supuse verificarii situatiei fiscale personale. 


In cadrul activitatii de analiza de risc, au fost identificate cu risc de neconformare la declararea veniturilor impozabile  un numar ridicatpersoane fizice ( peste 561.000) care excede capacitatii actuale a A.N.A.F. de efectuare a verificarilor. Inprezent,  conform art. 2 din O.P.A.N.A.F. nr. 2778/2022 competenta de exercitare a verificarii situatiei fiscale personale si a activitatilor preliminare acesteia sunt competente sa exercite verificarea situatiei fiscale personale, doar Directia generalacontrol venituri persoane fizice si serviciile de verificari fiscale din cadrul aparatului propriu al directiilor generale regionale ale finantelor publice.

Astfel se va pune in aplicare extinderea competentei de efectuare a verificarii situatiei fiscale personale si la structurile de inspectie fiscala  persoane fizice din cadrul unitatilor subordonate directiilor generale regionale ale finantelor publice.
Prin extinderea competentei se urmareste cresterea capacitatii de efectuare a verificarilor (cresterea numarului de persoane fizice cu risc de neconformare care vor fi supuse verificarilor) in scopul tratarii intr-un mod mai eficient a cazurilor de neconformare.  
 

Ordinul 1286/2022 - ANAF extinde capacitatea de control

1. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

” ART. 2 
Verificarea situatiei fiscale personale se exercita de catre: 

a) Directia generala control venituri persoane fizice din cadrul aparatului propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala; 
b) Serviciile de verificari fiscale din cadrul aparatului propriu al directiilor generale regionale ale finantelor publice; 
c) Structurile de inspectie fiscala persoane fizice din cadrul unitatilor subordonate directiilor generale regionale ale finantelor publice.” 

2. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins: 

”ART. 7 

Directia generala control venituri persoane fizice, directia generala coordonare control fiscal, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si unitatile subordonate acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin” 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
control fiscalpersoane fiziceinspectie fiscala


Data aparitiei: 05 Iulie 2022
Ultima actualizare: 22 Iulie 2022

Votati articolul "Fiscul creste capacitatea de efectuare a verificarii situatiei fiscale personale prin extinderea la alte structuri":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X