email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea contractelor de inchiriere: cum se completeaza cererea (model actualizat 2023)

Inregistrarea contractelor de inchiriere: cum se completeaza cererea (model actualizat 2023)
contracte de inchiriereOG 16/2022Ordinul 2031/2022

Inregistrarea contractului de inchiriere la ANAF va deveni din nou obligatorie incepand de anul urmator, dupa cum a fost stabilit prin OG 16/2022. Recent, Fiscul a actualizat formularul pe care romanii care inchiriaza trebuie sa il depuna la institutie prin Ordinul 2031/2022 pentru modificarea si completarea OPANAF nr. 114/2019. 

In acest act normativ sunt prezentate si instructiunile de completare a formularului „Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune“. 

Aflati aici totul despre noua cota de impozitare, plata contributiilor sociale, depunerea declaratiei unice, modul corect de inregistrare in contabilitate. 

Cerere de inregistrare contract inchiriere ANAF 2023

ANAF a actualizat in data de 8 februarie 2023 formularul 168 - Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune conform cu prevederile OPANAF 2031/2022. 

Descarca cererea de inregistrare contract inchiriere PDF – actualizata in 8 februarie 2023. 
 

Cum se completeaza cererea pentru inregistrarea contractelor de inchiriere

Depunerea cererii

Cererea de inregistrare a contractelor de locatiune se completeaza si se depune de catre:

– persoanele fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor si care au obligatia inregistrarii contractului la organul fiscal, potrivit legii;

– locatorii care solicita inregistrarea contractului la organul fiscal pentru a constitui titlu executoriu pentru plata chiriei la termenele si modalitatile stabilite in contract sau, in lipsa acestora, prin lege.

Cererea se depune, direct sau prin imputernicit, la registratura organului fiscal competent, prin posta cu scrisoare recomandata sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta, dupa caz, la termenele stabilite de legislatia in vigoare.

Cererea se completeaza in doua exemplare, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute de formular. Un exemplar al cererii, insotit de copia contractului de locatiune, se depune la organul fiscal competent si un exemplar se pastreaza de contribuabil.

Organul fiscal competent este:

a) organul fiscal in a carui raza teritoriala persoana fizica rezidenta are domiciliul fiscal, potrivit legii;
b) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla bunul imobil care face obiectul contractului de inchiriere, in cazul persoanelor fizice nerezidente/organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al imputernicitului, dupa caz, pentru persoanele fizice nerezidente;
c) organul fiscal in raza caruia se face constatarea inchirierii bunului mobil, conform dispozitiilor legale fiscale, in cazul persoanelor fizice nerezidente;
d) organul fiscal in a carui evidenta este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii locatorul persoana juridica/alta entitate fara personalitate juridica.

ATENTIE!
Daca bunul a carui folosinta se cedeaza este detinut in comun, fiecare coproprietar persoana fizica are obligatia depunerii cererii la organul fiscal competent, in vederea inregistrarii contractului de inchiriere, potrivit legii.

Citeste si: Impozitarea chiriei in 2023: noile plafoane si exemple de calcul

Completarea cererii

Caseta „Anul“ - se completeaza anul calendaristic in care se depune cererea.Caseta „Cerere rectificativa“ - se completeaza cu X in cazul cererilor rectificative.

Casetele „Modificare/Incetare“ - se completeaza cu X in cazul mentiunilor privind modificarea sau incetarea contractului de locatiune.

Sectiunea A „Date despre locator“

Subsectiunea a. „Date de identificare a locatorului“
Caseta „Denumire/Nume si prenume“

Se completeaza cu numele si prenumele persoanei fizice care obtine venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal. In cazul locatorilor, persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica, se inscrie denumirea locatorului.

Caseta „Cod de identificare fiscala“ se completeaza cu codul numeric personal sau numarul de identificare fiscala al persoanei fizice care obtine venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal. In cazul locatorilor, persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica, se completeaza codul de inregistrare fiscala al contribuabilului care are calitatea de locator

.Casetele „Judet“, „Localitate“, „Sector“, „Strada“, „Numar“, „Bloc“, „Scara“, „Etaj“, „Apartament“, „Tara“, „Cod postal“, „Telefon“, „Fax“ si „E-mail“ se completeaza cu informatii privind adresa de domiciliu a persoanei fizice, stabilita potrivit legii, sau adresa domiciliului fiscal al persoanei juridice/entitatii fara personalitate juridica, dupa caz.

Subsectiunea b.
 „Cota-parte detinuta“

Se completeaza cu cota-parte detinuta de locator din bunul mobil sau imobil (procent sau fractie).Sectiunea B „Date de identificare a locatarului (chiriasului)“

Caseta „Nume si prenume/Denumire“
Se completeaza cu numele si prenumele/denumirea persoanei care are calitatea de locatar.

Caseta „Cod de identificare fiscala“ se completeaza cu codul numeric personal sau numarul de identificare fiscala al persoanei fizice care are calitatea de locatar sau codul de inregistrarefiscala al persoanei juridice/entitatii fara personalitate juridica care are calitatea de locatar, dupa caz.

Casetele „Judet“, „Localitate“, „Sector“, „Strada“, „Numar“, „Bloc“, „Scara“, „Etaj“, „Apartament“, „Tara“, „Cod postal“, „Telefon“, „Fax“ si „E-mail“ se completeaza cu informatii privind adresa de domiciliu a persoanei fizice, stabilita potrivit legii, sau adresa domiciliului fiscal al persoanei juridice/entitatii fara personalitate juridica, dupa caz.

In situatia in care intr-un contract de locatiune sunt mai multi locatari se completeaza cate o sectiune „date de identificare“ pentru fiecare locatar.

Sectiunea C „Date despre contractul de locatiune“

Subsectiunea a. „Contractul de locatiune initial“

Casetele „Nr.“, „Data“, „Perioada contractului“, „Cuantumul chiriei lunare“, „Moneda“, „Adresa bunului imobil care face obiectul contractului“ si „Date de identificare ale bunului mobil care face obiectul contractului“ se completeaza cu informatii conform contractului de inchiriere.

Casetele „Data“ si „Perioada contractului“ se completeaza sub forma zz/ll/aaaa.

Caseta „Moneda“ se completeaza cu codul ISO al monedei [RON (LEU), EUR].Caseta „Adresa bunului imobil care face obiectul contractului“ se completeaza cu adresa completa a bunului imobil.

Caseta „Date de identificare ale bunului mobil care face obiectul contractului“ se completeaza cu date de identificare ale bunului mobil (exemplu: numar de inmatriculare, serie sasiu, serie certificat etc.).

Subsectiunea b. „Modificari ale contractului de locatiune“

ATENTIE!

Se completeaza numai in cazul in care s-a bifat caseta „Modificare“.Casetele „Contract conex nr. “, „Data“, „Perioada contractului“, „Cuantumul chiriei lunare“ si „Moneda“ se completeaza cu informatii conform actului aditional al contractului de inchiriere.

Subsectiunea c. „Incetarea contractului de locatiune“

ATENTIE!

Se completeaza numai in cazul in care s-a bifat caseta „Incetare“.

Casetele „Documentul care atesta incetarea“, „Nr.“, „Data“ si „Motivul incetarii“ se completeaza cu informatii conform actului de incetare a contractului de inchiriere. Declaratia este insotita in mod obligatoriu de copia contractului de inchiriere.

ATENTIE!

In cazul modificarii/incetarii, dupa caz, a contractului de locatiune, toate casetele de la sectiunea A. „Date de identificare a locatorului“ si B „Date despre contractul de locatiune“ se completeaza in mod obligatoriu. 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contracte de inchiriereOG 16/2022Ordinul 2031/2022


Data aparitiei: 19 Decembrie 2022
Ultima actualizare: 13 Februarie 2023

Votati articolul "Inregistrarea contractelor de inchiriere: cum se completeaza cererea (model actualizat 2023)":
Rating:

Nota: 2.56 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X