email
Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monografie contabila pentru vanzarea in sistem dropshipping

Monografie contabila pentru vanzarea in sistem dropshipping
monografie contabilafacturatvadropshipping

Sistemul de tip dropshipping a devenit popular in ultima perioada in randul antreprenorilor care au un magazin online. Iar una dintre provocarile contabililor este sa faca o monografie contabila pentru vanzarea in sistem dropshipping.

Analizam situatia unei microintreprinderi neplatitoare de TVA, care nu inregistreaza marfa intrata pe stocuri si care realizeaza vanzari prin acest sistem si catre persoane fizice din diverse tari.

Specialistul nostru explica care sunt inregistrarile contabile in acest caz. 
 

Vanzarea in sistem dropshipping: raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor din Legea nr. 82/1991 a contabilitatii (cu modificarile ulterioare) inregistarile in evidenta contabila trebuie sa aiba la baza un document justificativ (art. 6). Detinerea, cu orice titlu, de elemente de natura activelor si datoriilor, precum si efectuarea de operatiuni economico-financiare, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise (art. 11).

Astfel, va trebui sa detineti documente de intrare (achizitie) pentru toate bunurile cumparate deoarece , la data achizitiei are loc un transfer al dreptului de proprietate de la vanzator/furnizor catre societatea dvs. chiar daca bunurile nu exista fizic Ia depozitul/depozitele dvs. Cunoastem faptul ca societatile care vand in sistem drop shipping nu detin depozite. La data vanzarii catre clientul dvs. trebuie sa emiteti o factura de vanzare din acelasi motiv, transferal de proprietate al bunurilor.

Totodata, potrivit art. 16 din Legea nr 82/1991 a contabilitatii , contabilitatea clientilor si furnizorilor, a celorlalte creante si obligatii se tine pe categorii, precum si pe fiecare persoana fizica sau juridica.

In consecinta, va trebui sa detine factura de la fiecare furnizor is a emiteti factura catre fiecare client, indiferent daca acest client este persoana fizica sau persona juridica.

 

Monografie contabila pentru vanzarea in sistem dropshipping

Din punct de vedere contabil, consideram ca ati putea folosi una din urmatoarele monografii contabile:
 
I. Inregistrarea prin conturile de marfa, folosind metoda inventarului permanent (vom face abstractie de TVA).
1. Achizitie marfa :
371 Marfuri         =             401 Furnizori
 
2. Vazare marfa:
4111 Clienti         =             707 Venituri din vanzarea marfurilor

3. Descarcarea de gestiune:
607 Cheltuieli privind marfurile                 =             371 Marfuri
 
Nota: In locul contului 371 Marfuri puteti utiliza contul 357 Marfuri aflate la terti. (357 = 401 ; 4111 = 707; 607 = 357 )
 
II. Inregistrarea prin conturile de cheltuieli, folosind metoda inventarului intermitent (vom face abstractie de TVA). Puteti utiliza aceasta metoda avand in vedere faptul ca, la sfarsitul perioadei (luna sau trimestru) societatea dvs. nu are (de regula) nimic pe stoc. Consideram ca , totusi, trebuie sa aveti dosarul de inventariere periodica , respectic Decizie numire comisie inventar, liste inventariere , chiar cu stoc 0, proces verbal privind rezultatele inventarierii; adica toate documentele prevazute de Ordinul nr. 2861/2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii. Inregistrarile contabile vor fi:
 
1. Achizitie marfa :
607 Cheltuieli privind marfurile                  =             401 Furnizori
 
2. Vazare marfa:
4111 Clienti                                                         =             707 Venituri din vanzarea marfurilor
 
Daca, totusi , detin stocuri la sfarsitul lunii (de exemplu, un client a returnat marfa si aceasta a ajuns la dvs.) , pentru marfa aflata in stoc veti inregistra:
371 Marfuri                                                         =             607 Cheltuieli privind marfurile                  in negru
 
Din punct de vedere al TVA:
1. Potrivit art. 268 si 275 din Codul Fiscal, ca regula generala:
- pentru achzitiile de bunuri care nu ajung in Romania, locul nu este considerat a fi in Romania (dpdv al TVA) si nu se datoreza TVA in Romania.

Este posibil ca TVA sa se datoreze in tara clientului dvs. daca acest client este din Uniunea Europeana si bunurile sunt transportate dintr-un stat care nu este in UE ( de exemplu, din SUA in Spania).

2. Pentru livrarile din Romania se considera ca are loc o vanzare la distanta in sensul prevederilor art. 275 alin (2) din Codul Fiscal (a se vedea si Normele Metodologice date in aplicarea acestui articol) . Vanzarea la distanta are loc intr-un stat membru, altul decat Romania, conform art. 275 alin. (5) din Codul fiscal, daca valoarea totala a vanzarilor la distanta efectuate de furnizorul din Romania depaseste plafonul vanzarilor la distanta stabilit de statul membru de destinatie, care poate sa difere de cel  valabil pentru Romania. Plafonul pentru vanzari la distanta se calculeaza pe fiecare an calendaristic.

Fiecare stat membru al UE si-a stabilit propriul plafon pentru vanzari la distanta. De exemplu, Romania are un plafon pentru vanzari la distanta echivalentul a 35.000 euro ( calculate la curs BNR valabil la data aderarii Romaniei).

Astfel, va trebui sa aveti o evidenta si a vanzarilor realizate pe teritoriul fiecrui stat membru al UE, in cazul in care aveti vanzari in UE.
Indiferent catre ce stat vindeti, valoarea totala a acestor vanzari intra in plafonul de scutire prevazut la art. 310 din Codul Fiscal, respectiv 300.000 lei; dupa depasirea acestui plafon societatea dvs. va trebui sa se inregistreze in scop TVA.

Am punctat mai sus doar cateva din aspectele de care trebuie sa tineti seama atunci cand veti analiza tratamentul achizitiilor si, respectiv, al vanzarilor, in ceea ce priveste TVA. Atentie si la tratamentul TVA in cazul in care primiti facturi de servicii (utilizare platforme, etc) de la entitati din state membre ale UE.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2023

INVENTARUL este obligatoriu - atentie la MODIFICARILE din lege!


RETINETI!

Sunteti obligat prin lege sa efectuati anual inventarierea patrimoniului, o operatie necesara de altfel si pentru inchiderea exercitiului financiar. In caz contrar – nu uitati! – riscati o amenda de pana la 5.000 de lei!

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG va permite sa va indepliniti aceasta obligatie fara batai de cap – rapid, eficient, fara stres!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilafacturatvadropshipping

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 21 Septembrie 2020


Votati articolul "Monografie contabila pentru vanzarea in sistem dropshipping":
Rating:

Nota: 3.3 din 5 din 10 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Venituri din donatii. Cum se completeaza Declaratia 101

    • Studiem situatia unei asociatiatii care desfasoara activitati fara scop patrimonial cu codul CAEN 9499 si care primeste donatii de la persoane fizice din UE pe care le distribuie apoi la persoane fizice din Romania, tot sub forma de donatii. La ce rand din declaratia cod 101 inregistram aceste donatii distribuite catre persoane fizice din Romania? La rd. 27, 32 sau 33? Sumele distribuite persoanelor fizice din Romania, care nu sunt mai mult de 2.200 lei intr-un an, se declara in dec...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF pe TVA: exemple de nereguli depistate si recomandarile consultantilor

    • Inspectorii ANAF au efectuat frecvent controale in materie de TVA in ultimele luni si au descoperit firme care au inregistrat in contabilitate si in alte documente cheltuieli care nu au avut la baza operatiuni reale, pentru a a se sustrage de la plata obligatiilor fiscale. TVA-ul este o taxa vitala pentru autoritati, din moment ce aduce peste 25% din veniturile bugetare. Asadar, nu trebuie ne surprinda interesul Fiscului pentru colectarea acestei taxe, totul pe...» citeste mai departe aici

  • 4 lucruri bine de stiut despre inspectia fiscala

    • Inspectia fiscala reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale, corectitudinii si exactitatii indeplinirii obligatiilor in legatura cu stabilirea obligatiilor fiscale de catre contribuabil/platitor, respectarii prevederilor legislatiei fiscale si contabile, verificarea sau stabilirea, dupa caz, a bazelor de impozitare si a situatiilor de fapt aferente, stabilirea diferentelor de obligatii fiscale principale. Inspectia fiscala...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale au termen de depunere 27 martie 2023

    • Conform Calendarului obligatiilor fiscale publicat de ANAF, contribuabilii au termen limita data de 27 martie 2023 pentru a depune mai multe declaratii fiscale importante. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabili...» citeste mai departe aici

  • Cum pastrezi in siguranta documentele contabile

    • Documentele contabile trebuie indosariate si pastrate in siguranta, scopul fiind acela de a putea verifica si justifica activitatea pe care o probeaza, pentru anumite perioade de timp, asa cum cer prevederile legale. Acest interval de timp poate varia de la un an la mai multi, in functie de natura documentelor respective. Sunt numeroase reguli si strategii care ajuta la buna pastrarea a documentelor, dar si pentru identificarea rapida si usoara a celor necesare, la un moment dat, in cursul ac...» citeste mai departe aici

  • Noutati in Legea societatilor si legea privind registrul comertului referitoare la transformarile, fuziunile si divizarile transfrontaliere

    • Legea societatilor si Legea privind registrul comertului vor fi modificate pentru transpunerea Directivei (UE) 2019/2121 a Parlamentului European si a Consiliului din 27 noiembrie 2019 de modificare a Directivei (UE) 2017/1132 in ceea ce priveste transformarile, fuziunile si divizarile transfrontaliere, se arata intr-un proiect de lege al Ministerului Justitiei.  Obiectivul declarat al propunerii ce a devenit Directiva (UE) 2019/2121 a fost, potrivit expun...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Contabilitate 2023. Noutati legislative. Studii de Caz. Monografii contabile"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X