email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Utilizarea inventarului intermitent. Cum intocmim monografia contabila?

inventar intermitentalimentatie publicainregistrari contabilemetoda inventarului intermitentmonografie

In ce priveste situatia in care avem o societate comerciala cu activitati in domeniul alimentatiei publice (restaurant), vom vedea daca se poate aplica metoda inventarului intermitent pentru stabilirea costului produselor vandute (descarcarea de gestiune), precum si daca pentru activitatea de alimentatie publica este obligatoriu sa fie folosite conturile 345, 711 sau daca este suficient sa fie utilizata metoda inventarului intermitent.

Inventarul intermitent nu se utilizeaza in comertul cu amanuntul in situatia in care se aplica metoda global-valorica.

Astfel, in cazul utilizarii inventarului permanent:
- conturile de stocuri se debiteaza la sfarsitul perioadei cu soldurile stabilite pe baza inventarului si se crediteaza la inceputul perioadei urmatoare cu aceleasi valori.
- intrarile de stocuri in cursul perioadei se inregistreaza direct in conturile de cheltuieli.
- iesirile de stocuri se determina prin formula de calcul:
Iesiri = Stocuri initiale + Intrari - Stocuri finale

Inregistrari contabile:

- Scoaterea din evidenta a produselor finite si semifabricatelor aflate in stoc la inceputul perioadei:
711 = 345
"Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" "Produse finite"

711 = 341
"Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" "Semifabricate"

Inregistrarea produselor finite s i semifabricatelor receptionate in cursul perioadei:
345 = 711
"Produse finite" "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse"

341 = 711
"Semifabricate" "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse"

Vanzarea produselor finite:
4111 = % "Clienti" 701 "Venituri din vanzarea produselor finite"
                               4427 "TVA colectata"

Incasarea contravalorii produselor vandute:
5121 = 4111
"Conturi la banci in lei" "Clienti"

Stabilirea stocului final de produse finite si semifabricate prin inventariere (la sfarsitul perioadei):
345 = 711
"Produse finite" "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse"

341 = 4111
"Semifabricate" "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse"

Produsele inregistrate la sfarsitul perioadei se vor scoate din evidenta la inceputul perioadei urmatoare:
345 = 711
"Produse finite" "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse"

341 = 711
"Semifabricate" "Venituri aferente costurilorstocurilor de produse"

Entitatile care utilizeaza metoda inventarului intermitent efectueaza inventarierea faptica a stocurilor in cursul perioadei, anual, trimestrial sau lunar, dupa caz, dar nu mai tarziu de finele perioadei de raportare pentru care are de determinat obligatii fiscale.

Operatiunile de inventariere se efectueaza in conformitate cu Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de anatura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin OMFP nr. 2.861/2009.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Flavius Jakubowicz

inventar intermitent, alimentatie publica, inregistrari contabile, metoda inventarului intermitent, monografie

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventar intermitentalimentatie publicainregistrari contabilemetoda inventarului intermitentmonografie


Data aparitiei: 29 Februarie 2016

Votati articolul "Utilizarea inventarului intermitent. Cum intocmim monografia contabila?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X