email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inventarul permanent. Cum se intocmeste monografia contabila?

Inventarul permanent. Cum se intocmeste monografia contabila?
situatii financiare anualemonografie contabilainventar marfa

Inventarul permanent reprezinta inregistrarea in contabilitate a tuturor operatiunilor de intrare si de iesire. Pentru a evita erorile in intocmirea acestuia, in ceea ce priveste conditiile, documentele si monografia contabila, vom dezbate mai jos cazul unei fabrici de mobila.

 

Inventarul permanent: raspunsul specialistului
 

Inventarierea se efectueaza:

• la inceputul activitatii, cu scopul de a stabilii si evalua elementele de natura activelor ce constituie aport la capitalul entitatii. Elementele de natura activelor care constituie aport la capitalul social al entitatilor si la patrimoniul institutiilor publice se inscriu in Registrul-inventar, grupate pe conturi.
• cel putin o data in cursul exercitiului financiar, de regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar.

Inventarierea anuala se face, de regula, la sfarsitul exercitiului financiar in scopul intocmirii situatiilor financiare anuale.

Daca in cursul exercitiului financiar a fost efectuata inventarierea tuturor elementelor de natura activelor dintr-o gestiune, aceasta poate tine loc de inventariere anuala, cu aprobarea persoanei care are obligatia gestionarii entitatii.


In functie de natura activitatii entitatilor, bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a exercitiului financiar, cu conditia asigurarii valorificarii si cuprinderii rezultatelor inventarierii in situatiile financiare anuale intocmite pentru exercitiul financiar respectiv.   

• in cazul fuziunii sau incetarii activitatii. Cu ocazia fuziunii, divizarii sau incetarii activitatii fiecare societate comerciala are obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale conform prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. In vederea intocmirii situatiilor financiare in vederea efectuarii operatiunilor de fuziune, divizare sau incetare a activitatii, se procedeaza la efectuarea inventarierii.
 
• la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
• cand sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune;
• la schimbarea gestionarului sau in alte situatii cand intervine o predare-primire de gestiune;
• cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
• ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
• in alte cazuri prevazute de lege.
 
Contabilitatea stocurilor se tine cantitativ si valoric sau numai valoric prin folosirea inventarului permanent sau a inventarului intermitent. Alegerea tipului de inventar permanet sau intermitent reprezinta o optiune contabila si un elemnt al politicii contabile utilizate in cadrul societatii ce trebuie sa se regaseasca si in manualul de politici contabile.

Nu este interzisa utilizarea inventarului permanent pentru domeniile mentionate (pentru nici un domeniu).
 
Inventarul permanent presupune ca in contabilitate se inregistreaza toate operatiunile de intrare si iesire a stocurilor.

Avantaje sunt:
• in orice moment se cunoaste valoarea si cantitatea stocurilor;
• este utilizabil in orice domeniu de activitate.
 
Inventarul intermitent  presupune ca in contabilitate se stabilesc si se inregistreaza iesirile pe baza inventarierii stocurilor la sfarsitul perioadei. Intrarile de stocuri nu se inregistreaza prin conturile de stocuri, ci prin conturile de cheltuieli.

Inventarierea faptica se realizeaza la finele perioadei potrivit politicilor contabile. Perioada de inventariere nu poate depasi finele perioadei de raportare pentru care exista obligatia determinarii obligatiilor fiscale (luna sau trimestru dupa caz).

Inventarierea se efectueaza potrivit prevederilor normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii. Stabilirea iesirilor de stocuri in cursul perioadei are la baza inventarierea faptica a stocurilor la sfarsitul perioadei.
 
Iesirile se determina ca:
Iesiri = Stoc initial + Intrari - Stoc final (pe baza de inventar)
     
Inventarul intermitent nu se utilizeaza in comertul cu amanuntul in situatia in care se aplica metoda global-valorica. Stocurile existente la inceputul exercitiului financiar, precum si intrarile in cursul perioadei se inregistreaza direct in debitul conturilor de cheltuieli.
 
Conturile de stocuri se debiteaza numai la sfarsitul perioadei cu valoarea la pret de inregistrare a materiilor prime, materialelor consumabile, materialelor de natura obiectelor de inventar, marfurilor, produselor finite existente in stoc, stabilita pe baza inventarului, prin creditul conturilor de cheltuieli. La inceputul perioadei imediat urmatoare, pentru respectarea permanentei metodelor se reiau pe cheltuieli la aceeasi valoare.
 
  Inregistrarea in contabilitate a intrarilor si iesirilor de stocuri utilizand metoda inventarului permanent

Iesire stoc din gestiune
607 = 371
 
Intrare marfuri
371 = 401
 
 Inregistrarea in contabilitate a intrarilor si iesirilor de stocuri utilizand metoda inventarului intermitent
Anularea soldului initial al contului 371 „Marfuri”
607 = 371
 
Inregistrare achizitie
607 = 401
 
Iesirile de stocuri nu se inregistreaza in contabilitate.
La finele lunii se efectueaza inventarierea si se inregistreaza soldul final
         371 = 607

 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii financiare anualemonografie contabilainventar marfa


Data aparitiei: 05 Iunie 2018

Votati articolul "Inventarul permanent. Cum se intocmeste monografia contabila?":
Rating:

Nota: 4.14 din 5 din 11 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X