Reamintim contribuabililor cu datorii restante catre bugetul general consolidat faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.219/24.03.2016 a fost publicat OMFP nr.378/17.03.2016 pentru modificarea si completarea Procedurii de aplicare a prevederilor OUG nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale in cazul creantelor administrate de catre organul fiscal central, aprobata prin OMFP nr.3.831/2015, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 874/23.11.2015. Modificarile si completarile aduse de noul act normativ se refera la:
Art.2 Obiectul facilitatilor fiscale:
Alineatul (3) se completeaza cu litera e), cu urmatorul cuprins:
"e) obligatiilor de plata principale cuprinse in decizii de impunere emise ca urmare a unei inspectii fiscale si comunicate in perioada 1 octombrie – 21 octombrie 2015"
Alineatul (7) se modifica, astfel:
"(7) in sensul prevederilor art.4 din OUG, prin inspectii fiscale in derulare la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta se intelege inspectiile incepute anterior acestei date si pentru care decizia de impunere:
a) s-a emis si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta;
b) s-a emis inainte de data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta si s-a comunicat incepand cu ziua urmatoare acestei date." Se introduce alineatul (8), cu urmatorul cuprins:
"(8) Organul fiscal anuleaza penalitatile de intarziere, precum si o cota de 54,2% din dobanzi, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere, emise ca urmare a unei inspectii fiscale, si comunicate in perioada cuprinsa intre 1 octombrie 2015 si data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
a) diferentele de obligatii de plata principale individualizate in deciziile de impunere emise ca urmare a inspectiei fiscale sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016 pentru aprobarea OUG nr.44/2015 privind acordarea unor facilitati fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr.24/13 ianuarie 2016;
b) o cota de 45,8% din dobanzile aferente obligatiilor prevazute la lit.a) si individualizate in deciziile de impunere/deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii este stinsa prin orice modalitate prevazuta de lege in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016 sau in termenul de plata prevazut la art.156 alin.(1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care deciziile referitoare la obligatiile fiscale accesorii sunt comunicate dupa termenul de 90 de zile;
c) cererea de anulare a accesoriilor se depune in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a Legii nr.4/2016, sub sanctiunea decaderii."
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Art.3 Procedura de acordare a amanarii la plata:
Se introduce alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
"(2^1) Organul fiscal emite o instiintare de respingere a notificarii, prevazuta la anexa nr.7, ori de cate ori constata ca respectivul contribuabil nu se incadreaza in niciuna dintre ipotezele reglementate de prevederile art.1 – 4 din ordonanta de urgenta."
Litera b) a alineatului (5) si alineatul (8) se modifica, astfel:
"b) nu se efectueaza stingerea pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acestei cereri.
(8) in situatia in care contribuabilul nu depune cererea de anulare a accesoriilor pana la data la care, potrivit legii, se implineste termenul de depunere a acesteia, organul fiscal competent emite si comunica decizia de pierdere a valabilitatii amanarii la plata a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr.3."