email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea in contabilitate a diferentelor rezultate in urma inventarierii

inventarierediferentecontabilitate


Inregistrarea in contabilitate a diferentelor rezultate in urma inventarierii

Este indiscutabila obligativitatea efectuarii inventarierii la finele anului, ca etapa premergatoare operatiunilor de inchidere la bilant.

In vederea intocmirii situatiilor financiare anuale la nivelul fiecarei entitati, inventarierea are rolul de a stabili situatia reala a tuturor elementelor de activ si de pasiv, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice.

Cu ocazia inventarierii, trebuie sa se efectueze atat constatarea faptica a elementelor de activ si de pasiv, cat si evaluarea lor la nivelul valorii actuale, denumita valoare de inventar.

Reglementari privind inventarierea:

a) Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata,

b) Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de activ si pasiv, aprobate prin Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1753/2004 (denumite, in cele ce urmeaza, “Norme privind inventarierea”),

c) Reglementarile contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul Ministrului Finantelor Publice nr. 1.752/2005.

Principii contabile ce trebuie respectate cu ocazia evaluarii elementelor de activ si de pasiv la momentul inventarierii, sunt urmatoarele:

  • Principiul permanentei metodelor -conform caruia modelele si regulile de evaluare trebuie mentinute, asigurand comparabilitatea in timp a  informatiilor contabile.
  • Principiul prudentei -conform caruia este interzisa supraevaluarea elementelor de activ si a veniturilor, respectiv subevaluarea elementelor de pasiv si a cheltuielilor.
  • Principiul necompensarii: -conform caruia este interzisa compensarea intre elementele de activ si de datorii, precum si compensarea plusurilor si
    minusurilor de inventar.
  • Principiul evaluarii separate a -conform caruia componentele elementelor de activ sau de elementelor de activ si de datorii datorii trebuie evaluate separat.

EXEMPLU

La finele anului 2006, S.C. ALFA S.A. a efectuat inventarierea tuturor elementelor de activ si pasiv, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale. Inventarierea s-a efectuat de catre o comisie de inventariere si a avut ca scop atat constatarea faptica, cat si evaluarea la nivelul valorii actuale, a elementelor de activ si de pasiv detinute de catre societate.

La momentul inventarierii, in cadrul societatii nu se aflau bunuri si valori apartinand altor persoane juridice sau fizice.

La evaluarea imobilizarilor corporale societatea aplica tratamentul de baza, evaluarea la costul istoric (costul de achizitie)...


Ti se pare interesant subiectul pe care l-ai urmarit?
Este primul pas – acesta in care realizezi ca poti elimina bataile de cap! Fa-l pe urmatorul: alege macar una din Monografiile Contabile propuse pe www.monografiicontabile.monografii.ro va face diferit de toti ceilalti colegi din departamentul Contabilitate. Garantam inlaturarea totala a starii tale de stres si inlocuirea ei cu o stare de spirit de invingator!

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro. In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventarierediferentecontabilitate


Data aparitiei: 18 Iunie 2009

Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a diferentelor rezultate in urma inventarierii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X