email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ministerul de Finante reaminteste contribuabililor interesati ca...

contabilitatefinantetrezorerie
Procedura de acordare a imprumuturilor catre unitatile administrativ-teritoriale

Ministerul de Finante reaminteste contribuabililor interesati ca, in vederea reducerii unor arierate din economie, in anul 2010, unitatile administrativ-teritoriale pot contracta, de la Ministerul Finantelor Publice, imprumuturi din veniturile obtinute din privatizare, pentru achitarea obligatiilor de plata restante inregistrate de acestea la data de 31 decembrie 2009 fata de operatorii economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari, inclusiv fata de operatorii economici care presteaza serviciul public de producere, transport si distributie a energiei termice in sistem centralizat, neachitate la data solicitarii imprumutului.

Procedura accesarii imprumutului a fost aprobata prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 413/21.06.2010 si prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1901/2010 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 1-6 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 440/30.06.2010

Prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 2.481/2010 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor art. 1-6 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 51/2010 aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.901/2010, s-a simplificat procedura accesarii imprumuturilor din venituri din privatizare iar pasii care trebuie urmati sunt prezentati in continuare.

Pentru solicitarea unui imprumut din venituri din privatizare de la Ministerul Finantelor Publice, unitatea administrativ-teritoriala, prin ordonatorul principal de credite, intocmeste cererea pentru solicitarea acordarii unui imprumut din venituri din privatizare la care anexeaza:

 - lista operatorilor economici ale caror obligatii restante se sting in limita imprumutului solicitat;

 - copii de pe certificatele de atestare fiscala ale operatorilor economici care se regasesc in lista si

 - copia hotararii consiliului local sau judetean, dupa caz, prin care se aproba contractarea imprumutului din veniturile din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, stampilata si semnata, conform cu originalul.

Documentele se depun de unitatile administrativ-teritoriale la directiile generale ale finantelor publice judetene/ a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au sediul.


Directiile generale ale finantelor publice judetene/ a municipiului Bucuresti verifica incadrarea acestora in prevederile legii si le transmit operativ prin e-mail Ministerului Finantelor Publice - Directia Generala de Trezorerie si Datorie Publica.


Ministerul Finantelor Publice, prin Directia Generala de Trezorerie si Datorie Publica, intocmeste proiectul de conventie de imprumut la care ataseaza proiectul scadentarului obligatiilor de plata privind rambursari de rate si plati de dobanzi aferente sumei solicitate de unitatea administrativ-teritoriala si il transmite prin e-mail directiei generale a finantelor publice judetene/ a municipiului Bucuresti, dupa caz, in a carei raza teritoriala isi are sediul, iar aceasta il retransmite prin posta si prin e-mail beneficiarului.
 

Dupa primirea proiectului de conventie de imprumut intocmit de Ministerul Finantelor Publice prin Directia generala de trezorerie si datorie publica, unitatile administrativ-teritoriale intocmesc documentatia necesara obtinerii avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale la care se anexeaza certificatele de atestare fiscala pentru obligatii fiscale restante ale operatorilor economici.


Documentatiile necesare obtinerii avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale se depun de unitatile administrativ-teritoriale la directiile generale ale finantelor publice judetene/ a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au sediul, care verifica incadrarea acestora in prevederile legii si le transmit operativ prin posta Ministerului Finantelor Publice - Directia Generala de Trezorerie si Datorie Publica.


Certificatele de atestare fiscala solicitate de unitatile administrativ-teritoriale pentru operatorii economici se elibereaza de catre organele fiscale competente, in termen de maximum 3 zile lucratoare de la primirea solicitarii, pe baza datelor cuprinse in evidenta pe platitor a organului fiscal competent. Acestea cuprind creantele fiscale exigibile, existente in sold la data de 31 martie 2010 si neachitate pana la data eliberarii acestora si au o valabilitate de 60 de zile de la data eliberarii.


In termen de maximum 15 zile calendaristice de la obtinerea avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, unitatile administrativ-teritoriale solicita Ministerului Finantelor Publice, incheierea de conventii de imprumut, solicitare la care trebuie sa anexeze urmatoarele documente:

- copia hotararii Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale privind avizarea favorabila a contractarii imprumutului;

- copia hotararii consiliului local sau judetean, dupa caz, prin care se aproba contractarea imprumutului din veniturile din privatizare inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului;

- lista operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari ale caror obligatii fiscale restante se sting in limita sumelor imprumutate, conform destinatiilor mentionate mai sus;

- proiectul conventiei de imprumut, in doua exemplare, semnat de ordonatorul principal de credite al unitatii administrativ-teritoriale.

Documentele se depun de unitatile administrativ-teritoriale la directiile generale ale finantelor publice judetene/a municipiului Bucuresti in a caror raza teritoriala isi au sediul, care le transmit operativ prin posta Ministerului Finantelor Publice - Directia Generala de Trezorerie si Datorie Publica.

In termen de 5 zile lucratoare de la data semnarii conventiilor de catre ambele parti, Ministerul Finantelor Publice, prin Directia Generala de Trezorerie si Datorie Publica, dispune virarea sumei aprobate prin conventia de imprumut in contul unitatilor administrativ-teritoriale beneficiare si retransmite scadentarul obligatiilor de plata intocmit in functie de data virarii sumelor in contul de imprumut.

In cadrul aceluiasi termen de 5 zile lucratoare de la data semnarii conventiilor, Ministerul Finantelor Publice, prin Directia Generala de Trezorerie si Datorie Publica, transmite Agentiei Nationale de Administrare Fiscala - Directia Generala de Reglementare a Colectarii Creantelor Bugetare si Directiei Generale Trezorerie si Contabilitate Publica o copie de pe conventia de imprumut incheiata cu unitatea administrativ-teritoriala, precum si lista operatorilor economici furnizori de bunuri, servicii si lucrari ale caror obligatii fiscale restante se sting in limita acestor sume, conform destinatiilor legale.

Atentie! Unitatile Trezoreriei Statului vor accepta spre decontare documentele de plata numai daca acestea se incadreaza in sumele comunicate in sistem electronic de Directia Generala Trezorerie si Contabilitate Publica.

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU! Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu!


 Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsurile exacte va sunt oferite de reputatul consultant fiscal Ionut Jinga. Acesta va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii celor 2 instrumente intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual - e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni.

In lucrarea e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni sunt prezentate cele mai delicate intrebari ale contribuabililor privind sistemele e-Factura si e-Transport, inclusiv intrebari din sectiunea specializata de pe site-ul ANAF!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatefinantetrezorerie


Data aparitiei: 03 Noiembrie 2010

Votati articolul "Ministerul de Finante reaminteste contribuabililor interesati ca...":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X