Intrebare:
Este obligatorie semnatura electronica la depunerea situatiilor finaciare, la 31.12.2010, pentru o firma care nu se inadreaza in categoria firmelor mici si mijlocii, conform criteriilor existente?
Raspuns:
Prin OUG 90/2010 s-a modificat art. 185 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale astfel ca in conditiile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, consiliul de administratie, respectiv directoratul, este obligat sa depuna la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica, avand atasata o semnatura electronica extinsa, situatiile financiare anuale, raportul lor, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, dupa caz.
In concluzie, situatiile financiare anuale pentru anul 2010 pot fi depuse la unitatile terioriale ale M.F.P in format de hartie si in format electoronic ( discheta) sau numai in forma electronica pentru toti contibuabilii care detin o semnatura electronica extinsa.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Manual de politici contabile - Stick USB
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Incepand cu data de 25 Noiembrie 2010, conform art. 1 din OANAF 2520/2010 contribuabilii mari si contribuabilii mijlocii, definiti conform reglementarilor in vigoare, precum si sediile secundare ale acestora sunt obligati sa depuna declaratiile fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, respectiv online. Ceilalti contribuabili nu sunt obligati dar pot utiliza metoda de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National, ca metoda alternativa de declarare.