email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contabilitatea unui centru medical. Achizitii

tvaproratatva deductibilacheltuieli de exploatarefurnizori de imobilizari
Specific activitatii de acest fel este desfasurarea unei activitati scutite de TVA fara drept de deducere. In plus, in exemplul nostru centrul medical efectueaza si servicii recreative in sfera TVA. Astfel se impune  utilizarea  proratei  TVA. Pentru usoara analiza a implicatiilor contabile retinem ca  acest  centru medical este organizat ca societate comerciala conform Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, cu modificari ulterioare.
Ca principiu general, determinarea proratei se impune in cazul cand achizitiile de bunuri sau servicii sunt utilizate atat in scopul unei activitati supuse TVA, cat si a unei activitati scutite fara drept de deducere.

Procentul proratei se determina prin formula:

Prorata = Total Livrari Supuse TVA / Total Livrari (cu si fara drept de deducere). Procentul proratei stabileste modul de deducere a TVA de la achizitii, atunci cand bunurile cumparate sau serviciile achizitionate nu pot fi incadrate cu exactitate carei activitati se adreseaza. Astfel, energia electrica supusa TVA poate fi utilizata atat in activitati scutite fara drept de deducere, cat si in activitati supuse TVA, insa nu se poate stabili exact cat din costuri sunt aferente unei activitati sau celeilalte.

Centru medical efectueaza urmatoarele operatiuni pe parcursul unei luni:
a) Achizitioneaza un echipament medical in valoare de 30.000 lei, TVA 24%, ce se utilizeaza atat in activitatea scutita de TVA, cat si in activitatea supusa TVA:

2131 Echipamente tehnologice = 404 Furnizori de imobilizari (masini, utilaje si instalatii de lucru, cu suma de 30.000 lei

4426 TVA deductibila = 404 Furnizori de imobilizari, cu suma de 7.200 lei

404 Furnizori de imobilizari = 5121 Conturi la banci in lei, cu suma de 37.200 lei

b) Echipamentul se amortizeaza liniar pe o perioada de 10 ani; se inregistreaza amortizarea aferenta unei luni, in suma de 250 lei:

6811 Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizarilor = 2813 Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor, cu suma de 250 lei

c) Se  achizitioneaza diverse materiale (seringi, foarfece, manusi etc.) necesare desfasurarii activitatii medicale, in suma de 3.000 lei, cu plata prin ordin de plata:


3028 Alte materiale consumabile = 401 Furnizori, cu suma de 3.000 lei

401 Furnizori =    5121 Conturi la banci in lei, cu suma de 3.000 lei

NOUTATI Contabile 2023

Cine efectueaza inventarierea? Care este lista documentelor pentru inventar?


Manualul de Inventariere a fost modificat!

Gasiti noua procedura de inventariere, explicata pas cu pas, impreuna cu setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti in Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG.

Sunteti obligat prin lege sa efectuati anual inventarierea patrimoniului, o operatie necesara de altfel si pentru inchiderea exercitiului financiar. In caz contrar – nu uitati! – riscati o amenda de pana la 5.000 de lei!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvaproratatva deductibilacheltuieli de exploatarefurnizori de imobilizari


Data aparitiei: 09 Iunie 2011

Votati articolul "Contabilitatea unui centru medical. Achizitii":
Rating:

Nota: 3.63 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Calculul si analiza principalilor indicatori economico-financiari

    • In vederea cresterii operativitatii acordarii creditelor, experienta bancara a condus la dezvoltarea unor metode de incadrare a firmelor solicitante in clase de risc, cu ajutorul unei note medii sau punctaj. In functie de clasa de risc in care este pozitionata, firma solicitanta va primi sau nu creditul cerut. Credit-scoringul poate fi exprimat ca o notatie prin care banca evalueaza performantele economice ale firmei solicitante in vederea acor...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: problemele identificate de ANAF in semestrul I din 2023

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2023. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili". Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2023, iata, in randurile de mai jos, care sunt princi...» citeste mai departe aici

  • Sistemul fiscal sub semnul intrebarii: Guvernul pregateste terenul pentru schimbari rapide

    • Dupa ce a facut publice masurile fiscale si bugetare pentru asigurarea stabilitatii financiare pe termen lung a Romaniei, Ministerul Finantelor a adus la cunostinta tot in acea zi un alt proiect de Ordonanta de Urgenta ce vizeaza modificarea alineatului (4) al articolului 4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal​.  As...» citeste mai departe aici

  • Arhivare documente justificative: 5 conditii care trebuie respectate

    • In lumea moderna, in care tehnologia a devenit o parte esentiala a vietii noastre personale si profesionale, pastrarea documentelor justificative in format electronic a devenit o practica tot mai raspandita si importanta. Aceasta transformare in modul in care gestionam si pastram documentele are un impact semnificativ asupra eficientei, accesibilitatii si sigurantei informatiilor financiare.  Vom afla in cele ce urmeaza daca documentele justificative (regi...» citeste mai departe aici

  • Transporturi rutiere de bunuri: se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu. Care sunt sanctiunile?

    • Conform proiectului pentru care Guvernul urmeaza sa isi asume raspunderea in Parlament, in vederea asigurarii respectarii trasabilitatii transporturilor rutiere de bunuri pe teritoriul Romaniei se instituie Sistemul national RO e-Sigiliu.  e-Sigiliu, un nou sistem ce vizeaza transporturile rutiere de marfuri Acesta este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice si a unei aplicatii informatice care permite autoritatilor competente de...» citeste mai departe aici

  • De ce sa alegi cutii de arhivare din carton in locul celor din plastic?

    • In lumea moderna, organizarea si stocarea eficienta a documentelor si obiectelor sunt esentiale atat in mediul de afaceri, cat si in viata de zi cu zi. Una dintre cele mai bune solutii pentru a gestiona cu succes aceasta sarcina este utilizarea cutiilor de arhivare. Acestea sunt disponibile intr-o varietate diversa de materiale, dar in ultimii ani, cutiile de arhivare din carton au castigat popularitate in fata celor din plastic. De ce ar trebui sa alegi variantele din carton in locul...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X