email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registre contabile impuse de reglementarile in vigoare

registre contabileregistrul comertuluiLegea nr. 252

Legea nr. 252/2003 a instituit obligativitatea persoanelor juridice inregistrare la Registrul Comertului de a tine un Registru unic de control.

Acest registru are ca scop evidentierea tuturor controalelor desfasurate la contribuabil de catre organele de control specializate in domeniile: financiar-fiscal, sanitar, fitosanitar, urbanism, calitatea in constructii, protectia consumatorului, protectia muncii, inspectia muncii, protectia impotriva incendiilor, precum si in alte domenii prevazute de lege.

Registrul se elibereaza contra-cost de la directiile generale ale finantelor publice unde sunt inregistrati contribuabilii, pe baza codului unic de inregistrare, cerere tip, imputernicire si copie de pe actul de identitate al delegatului.

Termenul pana la care se poate achizitiona registrul este de 30 de zile de la intrarea in vigoare a legii, pentru contribuabilii existenti si de 30 de zile de la infiintare pentru contribuabilii nou-infiintati, dupa aceasta data.

Organele de control au obligatia de a consemna in registru, inaintea inceperii controlului, urmatoarele elemente: numele si prenumele persoanelor imputernicite de a efectua controlul, unitatea de care apartin, numarul legitimatiei de control, numarul si data delegatiei sau a ordinului de deplasare, obiectivele controlului, perioada controlului, perioada controlata, precum si temeiul legal in baza caruia se efectueaza controlul. Dupa terminarea controlului se vor inscrie numarul si data actului de control intocmit;

a. Ordonanta Guvernului nr. 47/2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale a introdus obligativitatea utilizatorilor de aparate de marcat electronice fiscale de a inregistra banii personali detinuti de angajati si/sau de administratorul unitatii intr-un registru special intocmit in acest sens si de a introduce la inceputul fiecarei zile in aparatele de marcat electronice fiscale soldul initial reprezentand monedele/bancnotele divizionare necesare pentru a da restul clientului.

b. O.M.F. nr. 870/2005 modificat prin O.M.F. nr. 949/2005 prevede:

Contribuabilii, inregistrati ca platitori de impozit pe profit, sunt obligati sa intocmeasca Registrul de evidenta fiscala, in conformitate cu prevederile ordinului mentionat.

Registrul de evidenta fiscala are ca scop inscrierea tuturor informatiilor care au stat la determinarea profitului impozabil si a calculului impozitului pe profit cuprins in declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat.

Informatiile din Registrul de evidenta fiscala vor fi Inregistrate in ordine cronologica si vor corespunde cu operatiunile fiscale si cu datele privind impozitul pe profit din declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat.

Operatiunile inregistrate In Registrul de evidenta fiscala sunt la latitudinea contribuabilului, in functie de specificul activitatii si de necesitatile proprii ale acestuia.

Registrul de evidenta fiscala se utilizeaza In stricta concordanta cu destinatia acestuia si se completeaza astfel incat sa permita In orice moment identificarea si controlul operatiunilor efectuate pentru determinarea impozitului pe profit cuprins In declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat.
Impozitul pe profit calculat si inscris in Registrul de evidenta fiscala va fi identic cu cel inscris in declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat.

Contribuabilii, platitori de impozit pe profit, au obligatia de a prezenta Registrul de evidenta fiscala organelor de inspectie fiscala competente.

Registrul de evidenta fiscala se pastreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului.

Inregistrarile in Registrul de evidenta fiscala se vor face pentru fiecare perioada pentru care contribuabilul are obligatia de a declara impozitul pe profit.

Registrul de evidenta fiscala este document cu regim special de tiparire si distribuire si se executa de Compania Nationala "Imprimeria Nationala - S.A.", cu utilizarea unor elemente de securizare si cu respectarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora, cu modificarile si completarile ulterioare.

Registrul de evidenta fiscala se elibereaza contra cost de unitatile fiscale din raza teritoriala In care contribuabilul Isi are declarat domiciliul fiscal, pe baza copiei certificatului de Inregistrare emis de Oficiul National al Registrului Comertului.

Hotararea Guvernului nr. 161/2006 modificata prin H.G. nr. 37/2010 prevede metodologia de intocmire si completare a Registrului general de evidenta a salariatilor (REVISAL), inregistrarile care se efectueaza, precum si orice alte elemente in legatura cu acesta, astfel:

- Fiecare angajator are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor, denumit in continuare registru, si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora;

- Angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului;

- Nu au obligatia de a infiinta registru misiunile diplomatice, oficiile consulare straine cu sediul in Romania, precum si reprezentantele din Romania ale persoanelor juridice straine pentru perioadele in care contractele individuale de munca incheiate cu cetatenii romani se inregistreaza la inspectoratul teritorial de munca;

- Registrul se intocmeste in forma electronica;

- Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:

a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP);
b) data angajarii;
c) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii Ocupatiilor din Romania (COR) sau altor acte normative;
d) tipul contractului individual de munca;
e) data si temeiul incetarii contractului individual de munca.
           
Registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in format electronic, prin utilizarea uneia dintre urmatoarele modalitati:
a) prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii;
b) prin e-mail, pe baza de semnatura electronica;
c) prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator.

Evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, transmise de angajatori la inspectoratul teritorial de munca, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii.

 Angajatorii au obligatia de a transmite registrul in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, in termen de 20 de zile de la data angajarii primului salariat.

Conform dispozitiilor Codului Comercial – Titlul IV, registrele comerciantilor vor fi tinute in limba romana sau o limba moderna europeana, dupa ordinea datei fiecarei operatiuni, fara a se lasa vreun loc alb, fara stergere sau adaugire; se pot face indreptari si stersaturi, daca aceasta este necesar, insa numai astfel ca cuvintele indreptate sau sterse sa fie vizibile.
Comerciantii sunt datori sa pastreze in timp de 10 ani de la ultima viza registrele pe care legea le impune, precum si scrisorile si telegramele primite. De asemenea, sunt datori a pastra cel putin pana la doi ani, facturile marfurilor cumparate si introduse in stabilimentele lor.

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registre contabileregistrul comertuluiLegea nr. 252

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 03 Aprilie 2012


Votati articolul "Registre contabile impuse de reglementarile in vigoare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 03 Aprilie 2012 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X