email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Tineti contabilitatea pentru PFA? Aflati toate oportunitatile legislative de valorificat

Tineti contabilitatea pentru PFA? Aflati toate oportunitatile legislative de valorificat
contabilitate pfadeclaratia unicadepunere declaratii

PFA ramane una dintre formele de organizare cele mai intalnite din Romania gratie formei simple de infiintare, dar si de conducere a contabilitatii. Desi exista atatea beneficii, multe persoane fizice autorizate ar prefera sa se ocupe mai putin de partea de fiscalitate si contabilitate si sa acorde mai mult timp propriei afaceri. 

In loc sa pierzi timp pretios citind toate actele normative care vizeaza activitatea PFA-urilor, multe dintre ele schimbandu-se aproape peste noapte, mai bine investeste in ghidul Cartea verde a PFA. Lucrarea iti pune la indemana de la A la Z toate informatiile de care ai nevoie pentru legalitatea activitatilor juridice, contabile si fiscale desfasurate de Persoane Fizice Autorizate in Romania. 

De la infiintarea PFA pana la radierea ei, aici gasesti totul! Informatii contabile, fiscale, juridice din surse legale, in vigoare.

Creat special pentru rezolvarea problemelor practice cu care se confrunta contribuabilul in teren, ghidul Cartea Verde a PFA. Contabilitatea si obligatiile fiscale descrie, pas cu pas, traseul actiunilor legale de parcurs:

- inregistrarea/modificarea/radierea juridica si/sau fiscala
- conducerea contabilitatii – documente de intocmit, registre
- calculul obligatiilor fiscale, declaratia unica anuala.

Pentru a veni in sprijinul persoanelor fizice, lucrarea contine de asemenea:

- explicatii clare privind succesiunea logica si legala a activitatilor
- modele de calcul detaliate pentru intelegerea usoara si asimilarea rapida a cerintelor legislative
- informatii, link-uri, adrese utile pentru respectarea termenelor de depunere/plata a declaratiilor.

Alege sa lucrezi:

- inteligent – avand toata informatia la indemana
- sigur – beneficiind de indrumarile specialistilor
- eficient – fiind protejat impotriva erorilor si amenzilor cu care se soldeaza!

Subiectele abordate sunt insotite de spete sau situatii practice rezolvate care te ajuta sa-ti solutionezi propriile semne de intrebare ivite in anumite etape. Comanda acum exemplarul tau de AICI

Organizarea contabilitatii la PFA

Persoanele fizice care desfasoara activitati producatoare de venit, de fi nite de Codul fiscal, si ale caror venituri sunt determinate in sistem real au obligatia sa conduca evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla sau, la optiunea acestora, pe baza regulilor contabilitatii in partida dubla, potrivit reglementarilor contabile emise in acest sens, cu exceptia situatiei in care in legislatia fiscala se prevede altfel.

In conformitate cu prevederile legale, evidenta contabila in partida simpla sau in partida dubla se tine in limba romana si in moneda nationala. Orice operatiune economico-financiara se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza evidentierii in contabilitatea in partida simpla, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

Documentele justificative care se evidentiaza in contabilitatea in partida simpla angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit. Operatiunile efectuate in valuta se evidentiaza in contabilitate in moneda nationala, utilizandu-se cursul de schimb valutar de la data efectuarii ope ratiunii.

Prin curs de schimb de la data efectuarii operatiunii se intelege cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de Banca Nationala a Romaniei, din ultima zi bancara anterioara operatiunii, disponibil ca informatie la momentul efectuarii operatiunii (incasare, plata, emitere de documente).


Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla se apli ca de catre urmatoarele categorii de persoane:

a) persoanele fizice si asocierile fara personalitate juridica ale caror venituri sunt supuse impozitului pe venit in conformitate cu prevederile Codului fiscal, al caror venit net anual este determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, fiind obtinut din urmatoarele surse:

– activitati independente;
– cedarea folosintei bunurilor, inclusiv inchirierea de imobile/aparta mente/camere, de catre persoane fizice care desfasoara activitati producatoare de venit si al caror venit net anual este determinat in sistem real, potrivit Codului fiscal;
– activitati agricole, silvicultura si piscicultura.

Aceste persoane trebuie sa conduca contabilitatea in partida simpla (bazata pe regulile contabilitatii de trezorerie – incasari si plati) sau vor putea opta pentru contabilitatea in partida dubla (bazata pe regulile contabilitatii de angajamente).

Exceptie de la aceasta regula vor face doar cei in al caror act normativ de infiintare exista prevederi exprese privind tinerea contabilitatii in partida simpla;

b) persoanele sau entitatile care, prin actul normativ de infiintare, prin legi speciale sau prin alte acte normative, au obligatia tinerii contabi li tatii in partida simpla, cu exceptia persoanelor juridice fara scop patrimonial.

Contabilitatea in partida simpla

Pentru evidentierea in contabilitatea in partida simpla a operatiunilor efectuate se utilizeaza urmatoarele registre contabile:

– Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) si
– Registrul-inventar (cod 14-1-2/b).

Incepand cu data de 01.03.2015, nu mai exista obligatia parafarii celor doua registre contabile obligatorii la organele fiscale.

 


Registrele de contabilitate parafate si inregistrate la organele fiscale teritoriale anterior intrarii in vigoare a reglementarilor din O.M.F.P. nr. 170/2015 pot fi utilizate pana la epuizare, cu conditia respectarii continutului de informatii si a normelor de intocmire si utilizare a acestora.

Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate, incat sa permita in orice moment identificarea si controlul operatiunilor econo mico-financiare efectuate.
Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) serveste la inregistrarea cronologica a tuturor sumelor incasate si platite, atat in numerar, cat si prin conturi bancare. Citeste continuarea in Cartea Verde a PFA

Cum se depun declaratiile si unde se fac platile

Declaratiile se depun in format hartie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul postal, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire si prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Astfel, majoritatea declaratiilor fiscale se pot depune prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii, prin utilizarea servi-ciului de depunere declaratii on-line, existent pe portalul e-guvernare.ro sau prin intermediul Spatiului privat virtual (SPV) de pe site-ul ANAF.

Uneori este necesara semnarea declaratiilor electronice, prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicate, cu modificarile si completarile ulterioare.

Contributiile sociale, impozitele si taxele datorate de persoanele fizice se achita la unitatile Trezoreriei Statului din cadrul organelor fiscale in raza carora se afla adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu.

Impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii se platesc pana pe data de 25 mai al anului urmator celui pentru care se realizeaza veniturile. De exemplu pentru veniturile obtinute in anul 2022, platile se fac pana pe data de 25 mai 2023 pe baza declaratiei unice (formularul 212).

Atentie!

Conform prevederilor din Codul de procedura fiscala, creantele fiscale (ex. T.VA, impozit pe nerezidenti etc.) administrate de organul fiscal central care, potrivit Codului fiscal sau altor legi care le reglementeaza, au scadenta si/sau termenul de declarare la data de 25 decembrie, sunt scadente si/sau se declara pana la data de 21 decembrie. In situatia in care data de 21 decembrie este zi nelucratoare, creantele fiscale sunt sca dente si/sau se declara pana in ultima zi lucratoare anterioara datei de 21 decembrie.

Completeaza formularul de comanda pentru ghidul Cartea Verde a PFA. Contabilitatea si obligatiile fiscale. 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitate pfadeclaratia unicadepunere declaratii


Data aparitiei: 16 Iunie 2017
Ultima actualizare: 19 Aprilie 2023

Votati articolul "Tineti contabilitatea pentru PFA? Aflati toate oportunitatile legislative de valorificat":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii