email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Materii prime trimise spre prelucrare la terti. Ce tratament contabil exista?

Monografii Contabileprelucrare tertiinregistrari contabileOMFP 3512/2008lohn
Analizam astazi cazul unei societati care externalizeaza ocazional realizarea unor comenzi, asigurand toate materiale necesare realizarii acestora (lohn).

Vom vedea in ce masura sunt corecte inregistrarile contabile facute de societate tinand cont ca receptia produselor finite se face la pret prestabilit:

- punere materie prima la dispozitia prestatorului: 351 = 301 50.000 RON
- receptia facturii de servicii de la prestator: 351=401 30.000
- cantitate de produse realizate: 250 buc. * 360 RON buc. (pret prestabilit): 90.000 RON
- receptie produse realizate: 345=351 50.000+30.000 = 80.000 RON; 345=348 90.000 -80.000 = 10.000 RON

In cazul in care inregistrarile nu sunt corecte, Va rog sa ne propuneti o metoda de lucru, tinand cont ca receptia prodeselor finite trebuie sa fie efectuata la pret prestabilit.

Solutia consultantului:
Succesiune operatiilor este urmatoarea:
1) pe baza de factura si NIR se inregistreaza achizitia materiilor prime materiile prime:
301 = 401  50.000 lei

2) pe baza Avizului de insotire a marfii si a Procesului Verbal de predare - primire, materia prima se pune la dispozitia prestatorului:
351 = 301  50.000 lei

3) inregistrarea facturii de servicii de la prestator:
628 = 401  30.000 lei
concomitent cu primirea produselor prelucrate de acesta, pe baza de Aviz si proces verbal de predare primire:
301 = 351   50.000 lei

4) pe baza Bonului de consum, se inregistreaza consumul de materii prime (care sint, de fapt, cele primite de la tert):
601 = 301  50.000 lei

5) pe baza Bonului de predare, se inregistreaza obtinerea produselor finite la pret prestabilit (sau standard):
345 = 711  250 buc * 360 lei/buc = 90.000 lei

6) la finalul lunii, se repartizeaza diferentele de cost asupra produselor finite (practic, se determina costurile totale reale aferente produselor finite, iar diferenta dintre acestea si costul prestabilit se repartizeaza asupra produselor finite):
- total costuri (total cheltuieli aferente produselor finite) = 30.000 lei + 50.000 lei = 80.000 lei (acesta este costul real al celor 250 buc);
- s-a inregistrat un cost prestabilit de 90.000 lei;
- rezulta ca trebuie efectuata o ajustare a costului de produse finite de minus 10.000 lei, astfel:
348 = 711  -10.000 lei.

In felul acesta, costul real al produselor finite de 80.000 lei se regaseste si in RC al contului 711 (90.000 lei - 10.000 lei), si in conturile de produse finite: RD 345 + RD 348 = 90.000 lei - 10.000 lei.

RC al contului 711 de 80.000 lei contracareaza cheltuiala efectuata (cont 628 + 601) de 80.000 lei.
 
Ideea este urmatoarea:
- de la tert (prestator), pe baza de factura, nu se primesc produse finite, ci doar servicii; produsele finite se inregistreaza in contabilitatea firmei pe baza bonului de predare;
- in RD 345 trebuie sa avem costul de inregistrare de 90.000 lei (in cazul nostru, costul prestabilit);
- diferentele de cost dintre costurile reale si cele prestabilite se inregistreaza pe seama contului 348 in corespondenta cu 711 (deoarece prin contul 711 se regleaza costurile produselor finite, in RC al sau colectindu-se cheltuielile reale pentru obtinerea celor 250 buc);
- costul real al produselor finite va fi dat de suma dintre RD 345 (la cost prestabilit) si RD 348 (diferente de cost), care poate fi negativ sau pozitiv.
 
Baza legala:
- OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile;
- punctele 52, 155, 156, 157 alin. (1), 160, 161 si functiunea conturilor 301, 345, 348 si 711 din reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009.

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Monografii Contabileprelucrare tertiinregistrari contabileOMFP 3512/2008lohn


Data aparitiei: 17 Mai 2013

Votati articolul "Materii prime trimise spre prelucrare la terti. Ce tratament contabil exista?":
Rating:

Nota: 3.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X