Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

ContaUtil: Cheltuieli cu lucrarile si serviciile executate de terti

ProceduriInregistrari si Politici Contabileplan de conturicontract leasing operationalfurnizori


Cheltuielile cu lucrarile si serviciile executate de terti sunt reprezentate in planul de conturi in doua grupe, si anume:

- grupa 61 "Cheltuieli cu lucrarile si serviciile executate de terti" si
- grupa 62 "Cheltuieli cu alte servicii executate de terti".


O institutie publica inregistreaza o factura de la furnizori legata de reparatiile efectuate de acestia la aparatura birotica din institutie, in valoare de 5.000 lei.

La finele anului se repartizeaza cheltuielile catre contul de rezultate.

Inregistrarea cheltuielilor:
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018



611                         =              401             5.000
"Cheltuieli cu                    "Furnizori"
intretinerea si reparatiile"


Repartizarea cheltuielilor:

121                   =             611          5.000
"Rezultatul                 "Cheltuieli cu
patrimonial"         intretinerea si reparatiile"

In categoria lucrarilor si serviciilor executate de terti se inregistreaza si leasingul operational. Conform legilor in vigoare, institutiile publice au dreptul de a efectua operatii de leasing in calitate de locatar (utilizator).

Leasingul operational nu este definit de literatura de specialitate sau de legislatia aferenta in mod expres, spunandu-se doar ca este acel contract care nu respecta niciuna dintre conditiile necesare unui contract de leasing financiar.

In cazul contractului de leasing operational, bunul nu se inregistreaza in patrimoniu ca activ, plata ratelor de leasing constituind o cheltuiala curenta a institutiei (si nu una de capital).

Etapele inregistrarii in contabilitatea institutiei a leasingului operational sunt:

- inregistrarea obligatiei de plata a institutiei fata de locator, pentru ratele lunare datorate pe baza facturii emise de acesta:



%                        =                401            - cu valoarea totala
                                       "Furnizori"          a ratei de leasing
612
"Cheltuielile cu chiriile"
4426
"TVA deductibila"

Inregistrarea platii ratelor de leasing:


401              =              %
"Furnizori"
                               770
                   " Finantare de la buget"
                             sau
                              560
            "Disponibil din venituri proprii"
                  sau alte conturi de trezorerie

La incheierea contractului de leasing operational, locatarul (utilizatorul) isi poate exprima optiunea de cumparare. In acest caz, activul fix se va inregistra in contabilitatea sa ca activ, la valoarea reziduala, plus cota-parte din valoarea de intrare cuprinsa in ratele de leasing, astfel:


21                            =             Conturi de fonduri proprii
"Imobilizari corporale"         (pentru cele neamortizabile)
                                               404
                                      "Furnizori de imobilizari"


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileplan de conturicontract leasing operationalfurnizori

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Iunie 2013


Votati articolul "ContaUtil: Cheltuieli cu lucrarile si serviciile executate de terti":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Diurna si cazare administrator firma

Intrebare: Buna ziua!

O microintreprindere nu are angajati, activitatea desfasurand-o administratorul societatii care este si asociatul unic fara a avea contract de munca incheiat. Poate beneficia de diurna si cazare in deplasarile in interes de serviciu?

Multumesc!

Raspuns: Am inteles bine? Administratorul se deplaseaza la clientii din Romania pentru a onora contractele...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Iunie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Decontarea transportului. Care sunt documentele justificative?

    • Multe societati au nelamuriri in ceea de priveste decontarea transportului efectuat de salariati cu masina proprie pentru deplasarea la si de la locul de munca. Expertul nostru ne va ajuta sa aflam care sunt documentele justificative ce stau la baza decontului lunar si cat este deductibil din punct de vedere fiscal la calculul impozitului pe profit.   Documentele justificative pentru decontarea transportului: raspunsul specialistului...» citeste mai departe aici

  • Este oficial! Schimbare MARE in sistemul ajutoarelor sociale. De cand intra in vigoare?

    • Ordonanta de urgenta nr. 96/2018 privind prorogarea unor termene, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 963 din 14 noiembrie 2018. Prin Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificarile ulterioare, a fost instituit un nou beneficiu de asistenta sociala prin consolidarea ajutorului social, a alocatiei pentru sustinerea familiei si a ajutorului pentru incalzirea locuint...» citeste mai departe aici

  • Stii cum se aplica noua cota de TVA? Toate dificultatile majore explicate pentru contabili

    • Incepand cu data de 1 noiembrie, se aplica cota de 5% pentru servicii de cazare, restaurant si catering si utilizarea facilitatilor sportive prin O.U.G. nr. 89/2018, publicata in Monitorul Oficial nr. 854 din 9 octombrie 2018. Nici nu a intrat bine in vigoare legea ca contabilii deja au inceput sa se confrunte cu primele capcane ale ei. Una dintre cele mai mari dificultati are legatura cu modul in care se aplica TVA-ul pentru preparatele servite la restaurant si cel...» citeste mai departe aici

  • Proiect de lege privind emiterea de moneda electronica, in dezbatere la MFP

    • MFP (Ministrul Finantelor Publice) a publicat marti, in dezbatere publica, un proiect de lege privind emiterea de moneda electronica. Activitatea de emitere de moneda electronica este reglementata la nivelul Uniunii Europene prin Directiva 2009/110/CE privind accesul la activitate, desfasurarea si supravegherea prudentia...» citeste mai departe aici

  • Compact S, casa de marcat de dimensiunea unui telefon mobil

    • Daca aveti o afacere si inca nu ati schimbat vechea casa de marcat cu noul model cu jurnal electronic, ar trebui sa va grabiti pentru ca amenzile pentru nerespectarea noilor reglementari sunt intre 8.000 si 10.000 lei. Cele mai multe companii cauta un dispozitiv fiscal portabil care sa nu ocupe prea mult spatiu, dar sa aiba dotari tehnice de ultima ora. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016