email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ContaUtil: Cheltuieli cu lucrarile si serviciile executate de terti

ProceduriInregistrari si Politici Contabileplan de conturicontract leasing operationalfurnizori


Cheltuielile cu lucrarile si serviciile executate de terti sunt reprezentate in planul de conturi in doua grupe, si anume:

- grupa 61 "Cheltuieli cu lucrarile si serviciile executate de terti" si
- grupa 62 "Cheltuieli cu alte servicii executate de terti".


O institutie publica inregistreaza o factura de la furnizori legata de reparatiile efectuate de acestia la aparatura birotica din institutie, in valoare de 5.000 lei.

La finele anului se repartizeaza cheltuielile catre contul de rezultate.

Inregistrarea cheltuielilor:

611                         =              401             5.000
"Cheltuieli cu                    "Furnizori"
intretinerea si reparatiile"


Repartizarea cheltuielilor:

121                   =             611          5.000
"Rezultatul                 "Cheltuieli cu
patrimonial"         intretinerea si reparatiile"

In categoria lucrarilor si serviciilor executate de terti se inregistreaza si leasingul operational. Conform legilor in vigoare, institutiile publice au dreptul de a efectua operatii de leasing in calitate de locatar (utilizator).

Leasingul operational nu este definit de literatura de specialitate sau de legislatia aferenta in mod expres, spunandu-se doar ca este acel contract care nu respecta niciuna dintre conditiile necesare unui contract de leasing financiar.

In cazul contractului de leasing operational, bunul nu se inregistreaza in patrimoniu ca activ, plata ratelor de leasing constituind o cheltuiala curenta a institutiei (si nu una de capital).

Etapele inregistrarii in contabilitatea institutiei a leasingului operational sunt:

- inregistrarea obligatiei de plata a institutiei fata de locator, pentru ratele lunare datorate pe baza facturii emise de acesta:



%                        =                401            - cu valoarea totala
                                       "Furnizori"          a ratei de leasing
612
"Cheltuielile cu chiriile"
4426
"TVA deductibila"

Inregistrarea platii ratelor de leasing:


401              =              %
"Furnizori"
                               770
                   " Finantare de la buget"
                             sau
                              560
            "Disponibil din venituri proprii"
                  sau alte conturi de trezorerie

La incheierea contractului de leasing operational, locatarul (utilizatorul) isi poate exprima optiunea de cumparare. In acest caz, activul fix se va inregistra in contabilitatea sa ca activ, la valoarea reziduala, plus cota-parte din valoarea de intrare cuprinsa in ratele de leasing, astfel:


21                            =             Conturi de fonduri proprii
"Imobilizari corporale"         (pentru cele neamortizabile)
                                               404
                                      "Furnizori de imobilizari"



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Stiati ca lipsa politicilor si procedurilor contabile este amendadata cu pana la 4.000 lei?


Comandati chiar acum pachetul complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile!

In plus, beneficiati de TRANSPORT GRATUIT pentru cumparaturi a caror valoare depaseste 247 lei (TVA inclusa)!

Pachet Complet pentru intocmirea politicilor si procedurilor contabile cuprinde:

  Stick Manual de politici contabile (100% editabil)
  Stick Proceduri contabile pentru societati comerciale (100% editabil)

Grabiti-va sa comandati ACUM pachetul dvs. cu politici si proceduri contabile!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileplan de conturicontract leasing operationalfurnizori


Data aparitiei: 13 Iunie 2013

Votati articolul "ContaUtil: Cheltuieli cu lucrarile si serviciile executate de terti":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X