email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Contractele de munca si alte acte vor putea fi semnate electronic. Ce trebuie sa stie firmele

Contractele de munca si alte acte vor putea fi semnate electronic. Ce trebuie sa stie firmele
contract de muncaministerul munciitelemunca

In sedinta de Guvern din 28 aprilie a fost adoptat un proiect de OUG care prevede posibilitatea folosirii semnaturii electronice avansate sau calificate la incheierea contractului individual de munca, a actelor aditionale la acesta, dar si pentru intocmirea tuturor inscrisurilor/documentelor din domeniul relatiilor de munca, anunta Raluca Turcan, ministrul Muncii. 

Semnatura electronica va fi insotita de marca temporala calificata si sigiliul electronic calificat al angajatorului. 

Extinderea utilizarii semnaturii electronice in relatiile de munca si simplificarea prevederilor privind telemunca sunt masuri care vin in sprijinul companiilor si angajatilor, in aceasta perioada de pandemie. 

Prin prevederile adoptate in sedinta de Guvern:

- Companiile vor putea folosi semnatura electronica in relatiile cu institutiile publice, la intocmirea documentelor din domeniul relatiilor de munca;

- La incheierea contractului individual de munca, partile vor putea sa utilizeze semnatura electronica avansata sau calificata insotita de marca temporala si sigiliul electronic calificat al angajatorului, fara ca acest lucru sa poata fi insa impus angajatului de catre angajator;

-  Semnatura electronica avansata sau semnatura electronica calificata insotita de marca temporala se vor folosi si in cazul realizarii in format electronic a instruirii privind sanatatea si securitatea in munca;



- Angajatii aflati in telemunca sunt obligati sa respecte si sa asigure confidentialitatea informatiilor si documentelor utilizate in timpul activitatii;

- Activitatea angajatilor care lucreaza in telemunca este verificata prin utilizarea tehnologiei informatiei, iar instruirea cu privire la utilizarea echipamentelor necesare activitatii poate fi realizata online.

Numarul contractelor individuale de munca cu clauza de telemunca a crescut semnificativ. Daca in luna martie a anului trecut, la debutul pandemiei, in registrul general de evidenta a salariatilor erau inregistrate 50.577 de astfel de contracte, pana la sfarsitul anului numarul a crescut la 383.300. Tendinta de crestere continua si in 2021. In luna martie erau inregistrate aproape 395.000 de contracte cu clauza de telemunca. Cata vreme se mentin regulile de distantare fizica, inclusiv la locul de munca, iar telemunca ramane o solutie dezirabila, angajatorii trebuie sprijiniti, prin simplificarea procedurilor specifice de resurse umane, sa utilizeze forme alternative de munca”, a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.

Documentul mai prevede ca angajatorul nu poate obliga salariatul sa foloseasca semnatura electronica. Totusi, partile trebuie sa utilizeze acelasi tip de semnatura la semnarea documentelor, inclusiv cea olografa, prevazuta acum de Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii.

In acelasi timp, salariatul care isi desfasoara activitatea in telemunca are obligatia de a respecta si asigura confidentialitatea informatiilor utilizate in timpul desfasurarii activitatii. Activitatea acestuia poate fi verificata de angajator prin utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca, regulamentul intern si/sau contractul colectiv de munca aplicabil, in conditiile legii, se arata intr-un comunicat al Ministerul Muncii.

Totodata, firmele pot utiliza semnatura electronica avansata sau calificata si in raporturile pe care le are cu institutiile publice, la intocmirea inscrisurilor sau documentelor din domeniul relatiilor de munca/securitatii si sanatatii in munca.

Toate documentele incheiate prin utilizarea semnaturii electronice vor fi arhivate de angajator si vor fi puse la dispozitia organelor de control competente, la solicitarea acestora, se mai specifica in comunicatul institutiei. 
 

Citeste si: Microintreprinderile cu pana la 9 angajati vor avea mai putine sarcini administrative de indeplinit


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de muncaministerul munciitelemunca


Data aparitiei: 29 Aprilie 2021

Votati articolul "Contractele de munca si alte acte vor putea fi semnate electronic. Ce trebuie sa stie firmele":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X