email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Creditare societate de catre asociat. Cum procedam la inregistrarile contabile?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilecreditare societatecontract de imprumutOMEF 3512/2008inregistrari contabile


Ne oprim astazi asupra situatiei in care asociatul unic al unei firme crediteaza firma cu bani. Se va stabili, asadar, ce acte se vor intocmi in situatia amintita, precum si daca, in cazul in care creditarea se face in numerar, va fi nevoie sa intocmim pentru casierie dispozitia de plata/incasare sau chitanta.

De asemenea, vom vedea care va fi tratamentul fiscal-contabil aferent.

Pentru sumele puse la dispozitia societatii se va intocmi un contract de imprumut
. Sumele incasate se vor inregistra in contabilitate in baza documentelor justificative, respectiv: dispozitie de incasare catre casierie (incasari in numerar), extras de cont bancar (incasari prin banca).

Conform Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008, acest formular serveste ca:

-    dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;

-    dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;

-    document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.

Sumele puse la dispozitia societatii de catre asociat se vor inregistra in contabilitate cu ajutorul contului 455 "Sume datorate actionarilor/asociatilor":

                       5121/5311        =        455
          "Conturi la banci in lei"/      "Sume datorate actionarilor/asociatilor"
                "Casa in lei"

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitatea si obligatiile fiscale pentru PFA


Uitati de neclaritati, ambiguitati, greseli si amenzi!

 

Cartea Verde a PFA. Contabilitatea si obligatiile fiscale vine cu SOLUTII 100% practice:

-> destinata nevoilor specifice PFA
-> pentru oameni concentrati pe afacerea lor, nu pe contabilitatea PFA
-> lesne de inteles, lesne de utilizat! Avantajos!

Comanda acum exemplarul tau!

...Vezi AICI lista completa <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilecreditare societatecontract de imprumutOMEF 3512/2008inregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 25 Noiembrie 2013


Votati articolul "Creditare societate de catre asociat. Cum procedam la inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 3.68 din 5 din 36 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 25 Noiembrie 2013 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X