Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

ContaUtil: Adeverinta privind atestarea platii contributiei de asigurari sociale

adeverintaOANAF 3093/2014contributiiasigurari socialepensiicodul fiscal

Va reamintim ca prin OANAF 3093/2014 pentru aprobarea Procedurii privind certificarea modului de indeplinire de catre contribuabili, persoane fizice, obligate sa se asigure in sistemul public de pensii au fost aprobate modelul si continutul urmatoarelor formulare:

- adeverinta privind atestarea platii contributiei de asigurari sociale, prevazuta in Anexa nr. 2;
- cerere de eliberare a adeverintei care atesta modul de indeplinire a obligatiei de plata reprezentand contributia de asigurari sociale de stat, prevazuta in Anexa nr. 3.


Certificarea modului de indeplinire de catre persoanele fizice, obligate sa se asigure in sistemul public de pensii, potrivit prevederilor Codului Fiscal, a obligatiei fiscale reprezentand contributie de asigurari sociale de stat, se face pe baza unei cereri.

Cererea se depune de contribuabil la organul fiscal in a carui raza teritoriala acesta are domiciliul fiscal.

Organul fiscal competent verifica in baza de date daca in evidenta fiscala a contribuabilului exista obligatii fiscale neachitate reprezentand contributie de asigurari sociale de stat, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente acesteia, atat comunicate, cat si instituite si necomunicate. in situatia in care se constata ca in evidenta fiscala exista obligatiile fiscale mentionate mai sus, organul fiscal competent inmaneaza contribuabilului decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii, impreuna cu foaia de varsamant, in care este individualizata suma datorata. in aceeasi zi, contribuabilul se prezinta cu foaia de varsamant la unitatea Trezoreriei Statului, in vederea achitarii obligatiei de plata.

In ziua imediat urmatoare platii, organul fiscal competent verifica inregistrarea sumelor achitate in evidenta fiscala si efectueaza stingerea obligatiilor fiscale, potrivit legii. Dupa efectuarea stingerii, organul fiscal competent reverifica daca in evidenta fiscala mai exista astfel de obligatii fiscale, iar in situatia in care nu mai exista, elibereaza adeverinta, al carei model este prevazut in Anexa nr. 2 la ordin.

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii




Atentie! Nu se elibereaza adeverinta privind atestarea platii contributiei de asigurari sociale in urmatoarele situatii:

obligatiile fiscale principale sunt neachitate si obligatiile fiscale accesorii sunt comunicate si neachitate;
obligatiile fiscale accesorii sunt instituite si necomunicate.

Adeverinta privind atestarea platii contributiei de asigurari sociale este scutita de taxa extrajudiciara de timbru si se emite in doua exemplare, din care un exemplar se comunica contribuabilului, iar al doilea exemplar se arhiveaza de catre organul fiscal competent la dosarul fiscal al contribuabilului.
Adeverinta se elibereaza in vederea stabilirii stagiului de cotizare de catre organele competente din subordinea Casei Nationale de Pensii Publice.

Adeverinta se emite in termen de cel mult 5 zile de la data depunerii cererii si este valabila 90 de zile de la data emiterii.

Sursa: AJFP Valcea

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
adeverintaOANAF 3093/2014contributiiasigurari socialepensiicodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Octombrie 2014


Votati articolul "ContaUtil: Adeverinta privind atestarea platii contributiei de asigurari sociale":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Recuperare prejudiciu pe cale civila

Intrebare: Intr-un proces penal, institutia noastra este parte civila vatamata.
La fond, vinovatii au fost achitati. S-a facut apel de catre Parchet si institutia noastra.
Acum se asteapta sa se fixeze termenul de judecata de la apel.
Recent, o comisie de control a spus ca institutia noastra trebuie sa faca si actiune civila
pentru a se recupera prejudiciul provocat de salariatii vinovati
si ca, procedura este ca mai intai sa se recupereze prejudiciul de la vinovati, iar apoi, de la cei care nu au luat masuri ca prejudiciul sa se recupereze.

Va rog frumos sa ma ajutati si sa ma lamuriti care este sensul celor de mai sus,
sa imi spuneti
- cum se calculeaza in civil prescrierea ? - de cand incep sa curga cei 3 ani ?
se iau in calcul:
3 ani dupa achizitionarea unui bun sau de la descoperirea faptei ? - pentru raspunderea unui salariat vinovat ?
iar dupa cei 3 ani, dupa prescrierea raspunderii salariatului - va fi raspunderea directorului,
daca nu a luat nici o masura de recuperare a prejudiciului ?
- mai sunt si alte persoane care vor fi raspunzatoare ca nu s-ar lua nici o masura de recuperare a prejudiciului ?

Unul din membrii comisiei de control ne-a spus doar ca pentru a se castiga un proces in instanta, nu este necesara doar actiunea facuta de jurist, ci
contabilul trebuie sa aibe rolul lui, sa il sprijine pe jurist, sa ii dea la dosar tot ce trebuie....
- ce ar trebui sa faca un contabil ? ce acte ? ( ce acte justificative ? )

Va rog mult de tot sa ma ajutati sa inteleg ce ar trebui sa faca un contabil,
sa imi explicati ce a vrut sa spuna mai sus membrul comisiei de control ?
cum trebuie procedat corect ?

Raspuns: Pentru constituirea dosarului va trebui ca directorul institutiei sa dea o dispozitie scrisa in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Octombrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile