email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP propune patru noi formulare tipizate pentru colectarea impozitului pe cladiri

proiect ordinformulare tipizateimpozit pe cladirianafcolectare taxe

In noul Referat de aprobare, afiliat proiectului de ordin emis recent de Ministerul de Finante Publice, se mentioneaza ca potrivit prevederilor art. 291 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatea competenta din Romania comunica autoritatii competente a oricarui alt stat membru, prin schimb automat, informatiile referitoare la perioadele de impozitare care incep dupa data de 1 ianuarie 2014 si care sunt disponibile cu privire la rezidentii din acel stat membru, precum si cu privire la categorii specifice de venituri si de capital, constand in proprietatea asupra bunurilor imobile si venituri din bunuri imobile.

In acest sens, organele fiscale locale au obligatia de a furniza periodic organelor fiscale centrale (Agentiei Nationale de Administrare Fiscala), informatii cu privire la bunurile imobile detinute pe teritoriul unei unitati administrativ-teritoriale de catre persoanele rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene in scopul realizarii schimbului automat obligatoriu de informatii cu administratiile fiscale din State Membre ale Uniunii Europene.

In vederea indeplinirii obiectivului de mai sus, organele fiscale locale trebuie sa colecteze de la persoanele rezidente intr-un stat membru al Uniunii Europene care detin proprietati imobiliare in Romania, informatiile stabilite la nivelul Comisiei Europene.

Precizam ca unele informatii se regasesc deja in formularele de declaratii pe care contribuabilii le depun la organele fiscale locale (informatii privind tipul proprietatilor, pretul de cumparare, valoarea impozabila) iar altele nu se regasesc in aceste formulare (informatii privind natura proprietatilor: rezidentiala, comerciala, industriala, agricola, informatii valorice privind proprietatile: valoare de asigurare, valoare de expropriere, valoare de fuziune, etc.)

In acest context se propune reglementarea prin ordin al ministrului finantelor publice si viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice a unor formulare tipizate in scopul obtinerii informatiilor necesare realizarii schimbului automat de informatii potrivit art. 291 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Precizam ca ordinul mai sus-mentionat inlocuieste Ordinul ministrului finantelor publice si al viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 872/1025/2014 privind aprobarea unor formulare tipizate in scopul obtinerii informatiilor necesare realizarii schimbului de informatii necesar realizarii schimbului de informatii potrivit art. 10912 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, mentinand prevederile acestuia, care au fost adaptate tinand cont de noua terminologie din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Fata de cele mai sus mentionate, s-a elaborat prezentul proiect de ordin, cu ale carui prevederi, daca sunteti de acord, va propunem a-l semna.

MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

 

Proiect de Ordin privind aprobarea unor formulare tipizate in scopul obtinerii informatiilor necesare realizarii schimbului automat de informatii potrivit art.291 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala

In temeiul prevederilor art. 60 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, al prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si al prevederilor art. 12 alin. (7) din Hotararea Guvernului nr. 1/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor publice si viceprim-ministrul, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice, emit urmatorul ordin:


Art. 1. - Se aproba urmatoarele formulare tipizate in scopul obtinerii informatiilor necesare realizarii schimbului automat de informatii potrivit art. 291 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexele nr. 1 - 4, dupa cum urmeaza:

1. Anexa la declaratia fiscala pentru stabilirea impozitului/taxei pe cladiri rezidentiala/nerezidentiala/ cu destinatie mixta aflata in proprietatea persoanelor fizice

2. Anexa la declaratia fiscala pentru stabilirea impozitului pe teren - persoane fizice

3. Anexa la declaratia fiscala pentru stabilirea impozitului/taxei pe cladiri rezidentiala/nerezidentiala/cu destinatie mixta aflata in proprietatea persoanelor juridice

4. Anexa la declaratia fiscala pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren - persoane juridice

Art. 2. - (1) Tiparirea formularelor prevazute la art. 1 se face cu respectarea stricta a modelelor aprobate prin prezentul ordin.

(2) Organele fiscale locale, in conditii de autonomie locala si de eficienta economica, pot opta pentru achizitionarea formularelor tipizate ori pot imprima aceste formulare utilizand sistemele informatice proprii.

(3) Organele fiscale locale care au pagina de internet proprie vor asigura publicarea formularelor tipizate pe pagina respectiva, astfel incat acestea sa poata fi consultate si imprimate de catre contribuabili utilizand sisteme informatice proprii.

Art. 3. - Organele fiscale locale gestioneaza informatiile din formularele prevazute la art. 1, depuse de contribuabili, si le transmit organului fiscal central potrivit prevederilor art. 60 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 4. - Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 5. - Prevederile prezentului ordin vor fi duse la indeplinire de catre primarii municipiilor, ai sectoarelor municipiului Bucuresti, ai oraselor si ai comunelor.


Art. 6.- (1) Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(2). – La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul ministrului finantelor publice si al viceprim-ministrului, ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 872/1025/2014 privind aprobarea unor formulare tipizate in scopul obtinerii informatiilor necesare realizarii schimbului de informatii potrivit art. 109¹² din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 7 iulie 2014.

      

 


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiect ordinformulare tipizateimpozit pe cladirianafcolectare taxe


Data aparitiei: 22 Ianuarie 2016

Votati articolul "MFP propune patru noi formulare tipizate pentru colectarea impozitului pe cladiri":
Rating:

Nota: 3.6 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X