ONRC (Oficiul National al Registrului Comertului) a organizat, in data de 12 septembrie 2019, un eveniment de lansare a proiectului cofinantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala, prin Programul Operational Competitivitate 2014 – 2020 – ”Sistem Electronic Integrat al ONRC consolidat si interoperabil destinat serviciilor de e-Guvernare centrate pe evenimente de viata” (ONRC V2.0) – cod SMIS 123634.
Scopul de baza al implementarii acestui proiect amplu il reprezinta digitalizarea proceselor de plata, de inregistrare, dar si diferitele solicitari de fise si documente, actiuni ce trebuie facute la ONRC. Se doreste cresterea transparentei si a interactiunii ONRC cu cetatenii prin cresterea nivelului de complexitate a serviciilor electronice existente, precum si prin imbunatatirea eficientei interne a proceselor de lucru, prin optimizarea aplicatiilor software de back-office.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
• Cresterea utilizarii de servicii digitale oferite de catre ONRC catre cetateni si mediul de afaceri;
• Cresterea eficientei serviciilor livrate de catre ONRC.
Cartea verde a contabilitatii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Printre principalele rezultate asteptate se numara:
• un portal public de interactiune electronica cu clientii organizat pe baza fluxurilor de evenimente de viata si nu pe baza unor formulare tipizate care necesita cunoasterea prealabila de catre clienti a proceselor si fluxurilor de lucru interne ale ONRC. Cresterea utilizarii portalului de servicii electronice si implicit scaderea timpilor totali necesari pentru obtinerea unui serviciu din partea ONRC;
• un sistem de autentificare in Portal integrat cu nodul eIDAS national, pentru utilizarea unor credentiale unice de acces in raport cu toate sistemele electronice ale institutiilor administratiei;
• automatizarea procesului de preluare a informatiilor de identificare la ghiseu a clientilor si de digitizare a tuturor documentelor primite in format tiparit, in scopul unificarii fluxurilor de procesare a cererilor primite prin portal, respectiv la ghisee sau prin terminalele inteligente;
• oferirea unei alternative de accesare a serviciilor electronice, de transmitere si respectiv de ridicare la/de la ghiseu a documentelor in format tiparit, prin terminale inteligente interactive self-service;
• aplicatii back-office modernizate si integrate cu Portalul de servicii electronice, pentru preluarea automata a datelor introduse de catre solicitanti in Portal (inclusiv a datelor din profilele acestora) si utilizarea acestora in fluxul de introducere de date, in scopul reducerii cantitatii de date introduse manual in back-office;
• automatizarea schimbului de date cu autoritatile si institutiile publice.