Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Documente obligatorii in cazul unui control. Ce regim fiscal se aplica?

control de fonddocumente justificativeOMFP 2634/2015facturile anulate

In randurile de mai jos, stabilim care sunt jurnalele, deciziile si alte rapoarte obligatorii in cadrul unei firme si daca trebuie sa existe decizie, plaja numere facturi, alte decizii, registrul inventor, jurnale vanzari-cumparari, fisa magazie etc. De asemenea, vom vedea unde evidentiem facturile anulate/ stornate, precum si, in cazul unui control de fond, care sunt actele/documente/deciziile solicitate.

Potrivit prevederilor legii contabilitatii, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal (cod 14-1-1), Registrul-inventar (cod 14-1-2) si Cartea mare (cod 14-1-3). Manualul de politici contabile este obligatoriu pentru toate firmele din Romania, potrivit legislatiei in vigoare.

Potrivit Ordinului 2634/2015, entitatile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:

- persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind
alocarea si gestionarea numerelor aferente;
- fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de entitate. In alocarea numerelor se va tine cont de
structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;

- entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.

Inventarierea patrimoniului (cel putin la data bilantului) in conformitate cu Ordinul 2.861/2009 al ministrului finantelor publice pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.

Registrul stocurilor, pe tipuri de gestiuni, Fisa de evidenta a materialelor de naturaobiectelor de inventar in folosinta
Registrul numerelor de inventar


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii



Registrul de casa.

Evidenta operatiunilor in ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata, este reglementata la art. 321 din Codul fiscal, cu normele de aplicare.

Fiecare persoana impozabila trebuie sa tina evidenta urmatoarelor documente:

- al doilea exemplar al facturilor sau altor documente emise de aceasta si legate de activitatea sa economica, conform prevederilor pct. 99 din Normele metodologice ale Codului fiscal.;
- facturile sau alte documente primite si legate de activitatea sa economica;
- documentele vamale si, dupa caz, cele privind accizele legate de importul, exportul, livrarea intracomunitara si achizitia intracomunitara de bunuri realizate de respectiva persoana;
- facturile si alte documente emise sau primite de respectiva persoana pentru majorarea sau reducerea contravalorii livrarilor de bunuri, prestarilor de servicii, achizitiilor intracomunitare sau importurilor;
- un registru al nontransferurilor de bunuri transportate de persoana impozabila sau de alta persoana in contul acesteia in afara Romaniei, dar in interiorul Comunitatii pentru operatiunile prevazute la art. 270 alin. (12) lit. f) - h) din Codul fiscal, precum si pentru alte situatii in care se aplica masuri de simplificare aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.
- un registru pentru bunurile mobile corporale primite care au fost transportate din alt stat membru al Uniunii Europene in Romania sau care au fost importate in Romania ori achizitionate din Romania de o persoana impozabila nestabilita in Romania si care sunt date unei persoane impozabile in Romania in scopul evaluarii sau pentru lucrari efectuate asupra acestor bunuri in Romania, cu exceptia situatiilor in care, prin ordin al ministrului finantelor publice, nu se impune o asemenea obligatie.

- Jurnalele pentru vanzari si pentru cumparari, registrele, evidentele si alte documente similare ale activitatii economice a fiecarei persoane impozabile se intocmesc astfel incat sa permita stabilirea elementelor prevazute la punctul 101 alin. (2)- (8) din Normele metodologice ale Codului fiscal.

Facturile stornate se arhiveaza la fel ca celelalte facturi (ele sunt inregistrate si in contabilitatea societatii dumneavoastra si in contabilitatea clientului).

Facturile anulate se arhiveaza si, incepand cu iulie 2016 se vor declara prin Declaratia 394.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

 

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
control de fonddocumente justificativeOMFP 2634/2015facturile anulate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 August 2016


Votati articolul "Documente obligatorii in cazul unui control. Ce regim fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 2.63 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Societate cu stoc de marfa la 31.12.2015 cu tva 24%

Intrebare: Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea intrebare:
Am o societate (comert cu amanuntul), care tine gestiunea la pret de vanzare, toata marfa fiind la 31.12.2015 cu tva de 24%.
In cazul in care nu a modificat pretul marfii existente in stoc la 31.12.2015, deci a pastrat preturile cu 24% mai trebuie sa fac ajustare de tva? Daca da, cand trebuie facute inregistrarile in contabilitate?
Multumesc

Raspuns: Multumesc. Eu am sold debitor 371 la 31.12.2015 = 9187,96 RON cu tva 24%. 9187,96 : 1.24 = 7409,65...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =