email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sfatul expertului Robert Gearba: Documente obligatorii in cazul unui control!

documente controlrapoarte obligatorii firmaregistrul-jurnalcartea maremanualul de politici contabile

V-ati intrebat probabil, nu o data, avand in vedere legislatia in domeniu, stufoasa si in continua schimbare, care sunt jurnalele, deciziile si alte rapoarte obligatorii in cadrul unei firme? In cazul unui control de fond care sunt actele/documente/deciziile care va pot fi solicitate?

Documentele obligatorii

Potrivit prevederilor legale, documentele de contabilitate obligatorii sunt: 

  • registrul-jurnal (cod 14-1-1), 
     
  • registrul-inventar (cod 14-1-2),
     
  • cartea mare (cod 14-1-3),
     
  • registrul de casa,
     
  • manualul de politici contabile,
     
  • documentele legate de inventarierea patrimoniului (cel putin la data bilantului),
     
  • registrul stocurilor (pe tipuri de gestiuni),
     
  • fisa de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta,
     
  • registrul numerelor de inventar,
     
  • evidenta documentara a operatiunilor in ceea ce priveste taxa pe valoarea adaugata - este reglementata la art. 321
    din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal.

Documentele pe care trebuie sa le pastrati in arhiva firmei dvs.

Fiecare persoana impozabila trebuie sa tina evidenta urmatoarelor documente:

  • al doilea exemplar al facturilor sau altor documente emise de aceasta,
     
  • facturile sau alte documente primite de entitate,
     
  • facturile stornate, care se arhiveaza la fel ca celelalte facturi (ele sunt inregistrate si in contabilitatea societatii dvs, si in contabilitatea partenerului de tranzactie),
     
  • facturile anulate (se arhiveaza si, incepand cu anul 2016, se declara prin declaratia 394),
     
  • jurnalele pentru vanzari si pentru cumparari, registrele, evidentele si alte documente similare ale activitatii economice a fiecarei persoane impozabile,
     
  • documentele vamale si, dupa caz, cele privind accizele legate de importul, exportul, livrarea intracomunitara si achizitia intracomunitara de bunuri realizate de respectiva persoana,
     
  • un registru al nontransferurilor de bunuri transportate de persoana impozabila sau de alta persoana in contul acesteia in afara Romaniei, dar in interiorul Comunitatii,
     
  • un registru pentru bunurile mobile corporale primite care au fost transportate din alt stat membru al Uniunii Europene in Romania sau care au fost importate in Romania ori achizitionate din Romania de o persoana impozabila nestabilita in Romania.

de Robert Gearba

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documente controlrapoarte obligatorii firmaregistrul-jurnalcartea maremanualul de politici contabile


Data aparitiei: 12 Iunie 2017
Ultima actualizare: 16 Iunie 2017

Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Documente obligatorii in cazul unui control!":
Rating:

Nota: 2.21 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X