Subiectul "deductibilitate cheltuieli PFA" este de un interes major pentru persoanele fizice autorizate. Daca regulile de baza sunt mai usor de invatat si aplicat, altfel sta situatia cand intra pe scena particularitatile.
Dezbatem in continuare cum se procedeaza, din punct de vedere legislativ, in situatia in care au fost emise facturi pe PFA, dar platile au fost facute din contul personal. Specialistul nostru ne explica cum se aplica corect legislatia in acest caz.
Deductibilitate cheltuieli PFA: ce spune Codul fiscal
Potrivit art. 68 alin. (4) lit. a) si b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, “conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile efectuate in scopul desfasurarii activitatii independente, pentru a putea fi deduse, in functie de natura acestora, sunt:
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor independente, justificate prin documente;
b) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;”.
- Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Noi 18100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Deductibilitate cheltuieli PFA: raspunsul specialistului
Astfel, pentru a fi considerate deductibile, cheltuielile trebuie “sa fie efectuate in cadrul activitatilor independente, justificate prin documente” si “efectuate in scopul desfasurarii activitatii independente”.
Mai mult decat atat, legislatia in vigoare nu obliga detinerea un cont bancar separat pentru operatiuni specifice activitatii desfasurate de o persona fizica autorizata (PFA), dar exista recomandarea de a avea un cont folosit distinct in acest sens.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Cartea verde a contabilitatii
Cum platile se fac din alt cont bancar decat al titularului PFA, ar trebuie sa intocmiti un decont de cheltuieli, conform modelului din OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, la care sa atasati bonul fiscal, bonul POS, etc. din care rezulta ca s-a facut plata, iar suma o veti completa in Registrul de incasari si plati, in coloana de plati in numerar.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Alina Elena - Consultant fiscal.