Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Compensare facturi. Care sunt implicatiile fiscale si ce procedura urmam?

compensare facturiimprumuturifacturaredocumente justificative

In analiza de mai jos, societatea A are de platit la societatea B o factura in valoare de 120.000 lei din data de 29.07.2016 (mai mare de 10.000 lei, dar nu este mai veche de 30 zile) si de incasat de la societatea B atat facturi mai mici de 10.000 lei, cat si facturi mai mari de 10.000 lei, dar mai vechi de 30 zile. Societatea A a acordat pe baza de contract un imprumut societatii B in valoare de 50.000 lei in data de 26.07.2016.

Vom verifica daca este corecta compensarea (prin ordine de compensare) partiala a facturii in valoare de 120.000 lei 29.07.2016 cu facturi mai mici de 10.000 lei si mai vechi de 30 zile in valoare totala de 50.000 lei.

De asemenea, vom vedea daca se poate compensa diferenta din valoarea facturii de 120.000 lei (70.000 lei) cu imprumutul acordat in valoare de 50.000 lei, precum si prin ce document.

Iata raspunsul oferit de specialist:

In opinia noastra puteti proceda la compensarea partiala a facturii de 120.000 lei de la societatea A cu facturi primite de la societatea B mai mici de 10.000 lei /mai mari de 10.000 dar mai vechi de 30 zile.

In conformitate cu art. 2 alin.(1) din Anexa 1 a HG 685/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, contribuabilii, persoane juridice, sunt obligati sa se conecteze prin INTERNET sau sa foloseasca suportul magnetic (dischete) pentru a transmite in baza de date a Institutului de Management si Informatica (IMI) numai datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, dar cu o valoare mai mare de 10.000 lei.Mentionam asadar ca va trebui insa sa procedati la compensare prin IMI avand in vedere ca se compenseaza si facturi mai mari de 10.000 lei mai vechi de 30 de zile.

In ceea ce priveste stingerea diferentei de 70.000 cu imprumutul acordat, potrivit prevederilor Codului civil, datoriile reciproce se sting prin compensatie pana la concurenta celei mai mici dintre ele. Compensatia opereaza de plin drept de indata ce exista doua datorii certe, lichide si exigibile, oricare ar fi izvorul lor, si care au ca obiect o suma de bani sau o anumita cantitate de bunuri fungibile de aceeasi natura.

Din punct de vedere contabil, potrivit art. 6 alin. (1) din Legea 82/1991 , republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

In acest sens, Norma metodologica de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin Ordinul 2634/2015 privind documentele financiar-contabile stabileste, la lit. A - Norme generale - punctul 2, ca documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
- denumirea documentului;

- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii



- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (când este cazul);
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare.
In cuprinsul oricarui document emis de catre o entitate trebuie sa se mentioneze si elementele prevazute de legislatia in domeniu, respectiv forma juridica, codul de identificare fiscala si capitalul social, dupa caz.

 Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobândi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare.

Astfel, fiecare compensare trebuie consemnata intr-un document justificativ. Acest document trebuie sa contina elementele principale enumerate si poate fi un ordin de compensare, o conventie, proces verbal de compensare semnate de ambele parti.

Consideram ca nu se va utiliza procedura aplicabila compensarii intre societatile comerciale, ci se va utiliza un document ce reprezinta acordul partilor pentru compensare, intr-o forma netipizata, dar care sa contina toate elementele de identificare prevazute de OMFP 2634/2015 privind documentele financiar contabile.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 August 2016


Votati articolul "Compensare facturi. Care sunt implicatiile fiscale si ce procedura urmam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deducere TVA la achizitie bunuri intracomunitare

Intrebare: Sunt II neplatitoare de tva si vreau sa cumpar marfa(imbracaminte ) din Italia in valoare de 5000 Euro.Factura emisa de depozitul din Italia cuprinde si TVA-ul lor de 22%. Eu cum operez in contabilitate si cum pot vinde marfa?ii adaug si TVA din Romania? cum pot recupera(sau deduce) TVA italian de 22%.?
Am inteles ca daca achizitia depaseste 10000 euro/an trebuie sa ma declar platitor de TVA si sa ma inregistrez in ROI.. In cazul acesta la marfa cumparata cu TVA trebuie sa ii adaug si TVA din Romania?Pot aduce marfa cu masina unui prieten?sau trebuie sa fac contract cu el? am inteles ca si la transport ai probleme daca nu indeplinesti anumite cerinte.
Va multumesc

Raspuns: Conform prevederilor art. 153^1 alin. (1) lit. a) din codul fiscal, persoana impozabila care are...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X