Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Compensare facturi. Care sunt implicatiile fiscale si ce procedura urmam?

compensare facturiimprumuturifacturaredocumente justificative

In analiza de mai jos, societatea A are de platit la societatea B o factura in valoare de 120.000 lei din data de 29.07.2016 (mai mare de 10.000 lei, dar nu este mai veche de 30 zile) si de incasat de la societatea B atat facturi mai mici de 10.000 lei, cat si facturi mai mari de 10.000 lei, dar mai vechi de 30 zile. Societatea A a acordat pe baza de contract un imprumut societatii B in valoare de 50.000 lei in data de 26.07.2016.

Vom verifica daca este corecta compensarea (prin ordine de compensare) partiala a facturii in valoare de 120.000 lei 29.07.2016 cu facturi mai mici de 10.000 lei si mai vechi de 30 zile in valoare totala de 50.000 lei.

De asemenea, vom vedea daca se poate compensa diferenta din valoarea facturii de 120.000 lei (70.000 lei) cu imprumutul acordat in valoare de 50.000 lei, precum si prin ce document.

Iata raspunsul oferit de specialist:

In opinia noastra puteti proceda la compensarea partiala a facturii de 120.000 lei de la societatea A cu facturi primite de la societatea B mai mici de 10.000 lei /mai mari de 10.000 dar mai vechi de 30 zile.

In conformitate cu art. 2 alin.(1) din Anexa 1 a HG 685/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie, contribuabilii, persoane juridice, sunt obligati sa se conecteze prin INTERNET sau sa foloseasca suportul magnetic (dischete) pentru a transmite in baza de date a Institutului de Management si Informatica (IMI) numai datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, dar cu o valoare mai mare de 10.000 lei.Mentionam asadar ca va trebui insa sa procedati la compensare prin IMI avand in vedere ca se compenseaza si facturi mai mari de 10.000 lei mai vechi de 30 de zile.

In ceea ce priveste stingerea diferentei de 70.000 cu imprumutul acordat, potrivit prevederilor Codului civil, datoriile reciproce se sting prin compensatie pana la concurenta celei mai mici dintre ele. Compensatia opereaza de plin drept de indata ce exista doua datorii certe, lichide si exigibile, oricare ar fi izvorul lor, si care au ca obiect o suma de bani sau o anumita cantitate de bunuri fungibile de aceeasi natura.

Din punct de vedere contabil, potrivit art. 6 alin. (1) din Legea 82/1991 , republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ.

In acest sens, Norma metodologica de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin Ordinul 2634/2015 privind documentele financiar-contabile stabileste, la lit. A - Norme generale - punctul 2, ca documentele justificative trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente principale:
- denumirea documentului;

- denumirea/numele si prenumele si, dupa caz, sediul persoanei juridice/adresa persoanei fizice care intocmeste documentul;
- numarul documentului si data intocmirii acestuia;


PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii



- mentionarea partilor care participa la efectuarea operatiunii economico-financiare (când este cazul);
- continutul operatiunii economico-financiare si, atunci când este necesar, temeiul legal al efectuarii acesteia;
- datele cantitative si valorice aferente operatiunii economico-financiare efectuate, dupa caz;
- numele si prenumele, precum si semnaturile persoanelor care raspund de efectuarea operatiunii economico-financiare.
In cuprinsul oricarui document emis de catre o entitate trebuie sa se mentioneze si elementele prevazute de legislatia in domeniu, respectiv forma juridica, codul de identificare fiscala si capitalul social, dupa caz.

 Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobândi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare.

Astfel, fiecare compensare trebuie consemnata intr-un document justificativ. Acest document trebuie sa contina elementele principale enumerate si poate fi un ordin de compensare, o conventie, proces verbal de compensare semnate de ambele parti.

Consideram ca nu se va utiliza procedura aplicabila compensarii intre societatile comerciale, ci se va utiliza un document ce reprezinta acordul partilor pentru compensare, intr-o forma netipizata, dar care sa contina toate elementele de identificare prevazute de OMFP 2634/2015 privind documentele financiar contabile.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 August 2016


Votati articolul "Compensare facturi. Care sunt implicatiile fiscale si ce procedura urmam?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura inregistrata in trimestrul urmator datei sale

Intrebare: Buna ziua,
Pentru o micro,inregistrata in scopuri de TVA, s-a primit o factura cu data de septembrie dupa depunerea decontului TVA (aceasta se face trimestrial).In contabilitate s-a inregistrat cu data de octombrie.Declaratia 394 pentru trim 3 a fost refacuta,dar as dori sa stiu unde se trece aceasta factura in decontul de TVA pentru trim 4.Trebuie evidentiata separat?
multumesc

Raspuns: Facturile primite dupa depunerea decontului le inregistrati in decontul urmator la partea de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Ce contribuabili nu mai depun D 392A si 392B?

    • Va informam ca ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Societatile neinregistrate sau inregistrate in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este sub 220.000 lei la 31 decembrie 2016 nu mai sunt obligate sa completeze si sa depuna declaratiile 392A si 392B. In concret, ontribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri e...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Declaratia 205 si Declaratia 207. Ce raspunsuri au dat consultantii ANAF

    • Tema sesiunii de asistenta online din 22 februarie anuntata de ANAF a fost Depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa, veniturile din jocuri de noroc, castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit 205 si Depunerea declaratiei informative privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti 207. Declaratia 205 se completeaza si se depune de catre platitorii de venituri c...» citeste mai departe aici

  • CECCAR: In atentia membrilor inactivi. Viza 2017

    • Conferinta Nationala Extraordinara a C.E.C.C.A.R.  a aprobat la inceputul anului curent mai multe  reglementari interne noi referitoare, printre altele, si la  sistemul de cotizatii in cadrul C.E.C.C.A.R., respectiv, la metodologiade stabilire a cotizatiilor de membru, ale caror continuturi integrale, pot fi consultate si la rubrica "VIZA 2017&qu...» citeste mai departe aici

  • Magazinele online vor deveni tinta ANAF in perioada urmatoare. Ce aspecte vor verifica inspectorii fiscali

    • Date oficiale ANAF arata ca in ce priveste comertul online sau pe internet, in perioada decembrie 2013 - ianuarie 2017, inspectorii de la Antifrauda au efectuat verificari la 162 de contribuabili, identificand prejudicii cauzate bugetului de stat in valoare de 41.627.525  lei, pentru recuperarea carora au instituit 14 masuri asiguratorii, in cuantum 31.977.867  lei. In ce priveste combaterea fraudei si evaziunii fiscale in activitatea magazinelor online, Agentia Nationala ...» citeste mai departe aici

  • Formularele 402 si 403 se depun pana la 28 februarie 2017

    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura s...» citeste mai departe aici

  • Decizia Guvernului: TVA zero la vanzarea de locuinte

    • Guvernul a decis sa elimine TVA-ul pentru livrarea de locuinte. In afara de operatiunile de vanzare locuinte care vor fi scutite de cota de TVA, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. De asemenea, retineti ca, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X